ﺳﻪشنبه, 1 خرداد 1403 2024,May

نا امیدی کارمندان بانک های کشور از لایحه تعطیلات آخر هفته و مستثنی شدن از سایر ادارات !

21 اردیبهشت 1403
نا امیدی کارمندان بانک های کشور از لایحه تعطیلات آخر هفته و مستثنی شدن از سایر ادارات !

به گزارش بانک اول در شرایطی که کارمندان بانک انتظار داشتند همانند سایر ادارات شامل 2 روز تعطیلی در آخر هفته باشند٬ قرار گرفتند نام بانک ها در کنار ارگان های نظامی و انتظامی و بیمارستانها و ... که شامل لایحه فوق نمی شوند موجی از نامیدی را در میان این قشر که از پر کارترین کارمندان کشور هستند ایجاد کرد و باعث تعجب بسیاری از کارشناسان شد . چرا که ارگانهایی مثل بیمارستان ها ٬ مراکز نظامی ٬ انتظامی و ...  شیفت کار هستند و به صورت 24 ساعته در تمام ایام و  تعطیلات رسمی هم فعالیت دارند ٬ در صورتی که این موضوع در مورد بانک ها صدق نمی کند.

در حالیکه بر اساس آمارهای منتشر شده بیشترین راندمان کاری مفید در میان کارمندان ادارات مختلف به کارمندان بانک ها تعلق دارد و کار در بانک چه در سطح جهانی و چه ایران جزء سخت ترین مشاغل قرار دارند ٬ بی شک تعطیلی سایر ادارات در دو روز آخر هفته و عدم تعطیلی بانک ها باعث فشار کاری صد چندان در روز آخر هفته به قشر کارمند بانک می شود و این موضوع نتیجه ای جزء بی کیفیت تر شده یک روز تعطیلی آخر هفته و خستگی روحی و روانی و جسمی کارمندان بانک ندارد.

این در شرایطی است که هم اکنون بسیاری از خدمات بانکی از صفر تا صد به صورت غیر حضوری و اینترنتی قابل انجام است . از افتتاح حساب گرفته تا درخواست کارت بانکی ٬ دسته چک ٬ دریافت وام و .. همه به صورت غیر حضوری قابل انجام است.

در بسیاری از کشور های پیشرفته جهان چند سالی است که شعب فیزیکی بانک ها در حال کم شدن و یا حذف شدن هستند و بانک های بسیاری بدون حتی یک شعبه فیزیکی و در بستر اینترنت فعالیت می کنند .

در ایران هم این حرکت آغاز شده و یکی دو بانک پیشرو با حداقل شعبه بانکی در حال فعالیت هستند که البته بسیار هم موفق بوده اند.

با تعطیل شدن بانک ها در 2 روز آخر هفته افراد بیشتری به سمت استفاده از خدمات غیر حضوری سوق داده می شوند و این موضوع مزایای بسیار زیادی از قبیل کاهش آلودگی محیط زیست ٬ کاهش ترافیک درون شهری ٬ صرفه جویی در انواع سوخت و انرژی اط قیبل بنزین ٬ برق ٬ گاز و ... می گردد.

هم اکنون در بسیاری از کشورهای حوزه اسکاندیناوی 3 روز تعطیلات رسمی در آخر هفته وجود دارد و شرکتهای موفق این  کشور ها در حال بررسی  افزایش تعطیلات به 4 روز در هفته هستند. و بسیاری از کشورهای پیشترفته اروپایی مانند آلمان و انگلیس و ... در حال بررسی در مورد افزایش تعطیلات آخر هفته از 2 روز به 3 روز هستند. تحقیقات انجام شده در این کشور ها نشان می دهد افزایش تعطیلات باعث افزایش راندمان و بازدهی کارمندان در روزهای کاری هفته است.

تعطیل نشدن بانک ها در دور روز آخر هفته در کنار شلوغی شعب بانکی و خستگی روحی و جسمی و زندگی بی کیفیت کارمندان بانک اولا باعث عدم رقبت و کاهش جذابیت کار در حوزه بانکی و در نتیجه فاصله نیروهای نخبه و موثر از فعالیت در مهمترین شریان اقتصادی جامعه می شود و دوما باعث کاهش ارایه خدمات مطلوب توسط کارمندان به مردم می گردد.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
احسان از دزفول
ارسال شده در : شنبه 22 اردیبهشت 1403

با سلام.باید روز تعطیلی برای آقایان قانون گذار باشه که بتونن کارهای بانکی خودشان را بی دغدغه و بدون استفاده از مرخصی روزانه انجام بدهند.حالا این وسط کارمندای بانک هم یک روز بیشتر کار کنند. مگه چی میشه؟

حامد
ارسال شده در : جمعه 21 اردیبهشت 1403

ممکنه مشتری حال پولش بد بشه مجبور باشه بیاد بانک برای تزریق سرم یا اینکه پولش از تو حسابش فرار کنه با کارمند بانک بیافتن توی خیابون دنبال پولش اینم شباهت بانک با بیمارستان و اماکن نظامی!

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها