جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

۱۰ ضامن برای وام ازدواج ۲۰۰ میلیونی

24 خرداد 1401
۱۰ ضامن برای وام ازدواج ۲۰۰ میلیونی

به گزارش بانک اول، اگر مصوبه کمیسیون اجتماعی در صحن علنی رای بیاورد، وام هر یک از زوجین به ۱۰۰ میلیون تومان و مجموع آن به ۲۰۰ میلیون تومان می‌رسد. با سود ۴ درصد و بازپرداخت ۱۰ ساله و اقساط ماهانه بیش از دو میلیون تومانی.

 

اگرچه گفته می‌شود وام هر کدام از زوجین با یک ضامن هم پرداخت می‌شود اما مردم می‌گویند هر ۲۰ میلیون تومان یک ضامن می‌خواهد و احتمالا وام ۲۰۰ میلیونی ۱۰ ضامن می‌خواهد! مشکل دیگر این است که بانک‌ها احتمالا منابع لازم برای پرداخت چنین وامی را ندارند. آن هم وامی ۱۰ ساله با سود ۴ درصد را!

 

اما حتی اگر بانک‌ها این وام را بدهند و مشکل ضامن را هم حل کنند، مردم می‌گویند سرعت افزایش تورم بیشتر از سرعت افزایش وام است و احتمالا قدرت خرید وام ۲۰۰ میلیون تومانی سال آینده به اندازه وام ۱۰۰ میلیونی امسال است. مشکل دیگر پرداخت اقساط ماهانه دو میلیون تومانی در ماه است.

در ادامه نظرات برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز را می‌خوانید:

«با این تورم وام ۲۰۰ میلیون تومانی کمه. وام ازدواج باید حداقل یک میلیارد تومان باشه که بشه وسیله خرید، یه خونه گرفت و یه کار راه انداخت.»

«من به‌عنوان یه جون چطوری باید زندگی رو بسازم با ۱۰۰ میلیون چیکار کنم اینقدر وسایل گرونه.»

«با این تورم سال آینده باید منتظر یخچال ۱۰۰ میلیونی باشیم چونکه امسال با این ۵۰ میلیون فقط میشه یه یخچال خرید.»

«چه فایده. از این ور وام را بالا می‌برند از اون طرف همه چی گرون میشه پول هم که بی ارزش.»

«من بیکار ازکجا بیارم قسط دو میلیونی این وام را بدم؟ اول یه شغلی بدید بعدش وام.»

«بانک ها یک ضامن قبول نمی کنند.»

«اول یه فکری به حال مسکن و شغل جوان ها بکنید بعد به فکر ازدواج باشید.»

«من چند هفته قبل واسه گرفتن وام کالا رفتم بانک برای ۲۰ میلیون وام با سود ۱۸ درصد دو تا ضامن دولتی خواستند با چک. برای ۳۰ میلیون میگفت باید سند ملکی بیاری. اون وقت توقع دارید واسه ۱۰۰ میلیون اونم با سود ۴ درصد بانک‌ها شرایط راحت بزارن؟»

«۴ سال پیش با وام ۲۰ میلیون می‌شد تمام وسایل خانه را خرید. الان فقط یک یحچال ۹۰ میلیون تومان است! با ۲۰۰ میلیون نصف وسایل را هم نمی‌شود خرید.»/تجارت نیوز

اخبار مرتبط
مبلغ وام فرزندان بازنشستگان کشوری ۳۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال است. کارمزد این وام ۴ درصد و مدت بازپرداخت آن ۳۶ ماهه می‌باشد. توجه داشته باشید که این وام به حساب بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده است واریز می‌گردد.
وام نیک‌وام طرح تسهیلاتی جدید بانک ملت است که به‌تازگی توسط این بانک ارائه می‌شود. این وام قرض الحسنه است و حداقل و حداکثر سقف آن به‌ترتیب 30 و 300 میلیون تومان است و 36 ماه نیز بازپرداخت دارد.
وام ودیعه مسکن برای ساکنان شهر‌ها به غیر از کلان‌شهر‌ها، ۱۰۰ میلیون تومان است. مبلغ هر قسط برای مستاجران این شهرها، با سود 18درصدی، ماهی حدود دو میلیون و ۵۳۹ هزار تومان است.
وام قرض الحسنه بانک رسالت با کارمزد ۲درصدی تا سقف ۳۰۰میلیون تومان با افتتاح حساب قرض‌الحسنه و خواب سپرده‌ی حداقل ۳ماه و حداکثر ۶ماه قابل دریافت است.وام با کارمزد بانک رسالت حداکثر بازپرداخت ۶۰ماهه (برای سقف ۳۰۰میلیون تومان) دارد و به‌طور کلی مدت زمان بازپرداخت اقساط این وام به خواب سپرده‌ بستگی دارد؛ یعنی هرچه خواب سپرده‌ی شما بیشتر باشد، بازپرداخت اقساط افزایش می‌یابد. به عنوان مثال در قبال هر ماه اضافه‌تر خواب سپرده، ۲ماه به بازپرداخت اقساط اضافه می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
سعید صالحی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

وام ازدواج ولا همون ۱۰۰تومان من یکساله دنباشم نمیدن چه برسه ۲۰۰تومان

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها