پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

خبر مهم برای جا ماندگان یارانه سوم/ملاک پرداخت یارانه اعلام شد

24 خرداد 1401
خبر مهم برای جا ماندگان یارانه سوم/ملاک پرداخت یارانه اعلام شد

به گزارش بانک اول حسین میرزایی درباره ارائه بسته حمایت معیشتی به اقشار کم درآمد و فاقد درآمد ثابت در یک برنامه لایو اینستاگرامی گفت: از ابتدای سال حمایت های مختلفی از مشاغل و کسب و کارها داشتیم. یک مورد حمایت یک میلیون تومانی بود که اول سال ۹۹ انجام شد. بسیاری از کسب و کارهایی که فاقد درآمد ثابت بودند مثلا دستفروش ها، کارگران فصلی و مشاغلی که ناپایداری شغلی داشتند، آسیب بیشتری دیده اند و نیازمند حمایت بیشتر بودند.

وی افزود: از کارمند و بازنشسته حمایت می شد، اما افراد فاقد درآمد ثابت که تحت پوشش بیمه هم نبودند باقی مانده بودند. تصمیم بر این شد تمام تمرکز را به سمت افرادی که فاقد درآمد ثابت هستند ببریم.

 

شناسایی ۳۴ میلیون ایرانی فاقد درآمد ثابت

سخنگوی طرح حمایت معیشتی کرونا وزارت رفاه با بیان اینکه تصمیمی در مجلس برای دادن حمایت معیشتی به ۶۰ میلیون نفر گرفته شد و در دولت هم تصمیماتی گرفته شده بود، اما در نهایت به ما ابلاغ شد که ۳۴ میلیون نفر را شناسایی کنیم گفت: ما متولی شناسایی هستیم. علی القاعده شرایط و ویژگی ها ناظر به انتخاب ۳۴ میلیونی بود که فاقد درآمد ثابت هستند.

میرزایی افزود: بنابراین شاخص ها را طوری تنظیم کردیم که بر اساس ابلاغ صورت گرفته به ما بود. بنابراین این ۳۴ میلیون شامل افراد حقوق بگیر و معیشتی بگیر و یارانه بگیر نمی شد. از جمله ویژگی های مشمولان این موارد بود: خانوارهایی که هیچ‌یک از اعضای آن‌ها حقوق ماهانه دریافت نمی‌کنند. کارکنان بخش دولتی، نیمه‌دولتی، عمومی، بخش خصوصی و مستمری بگیران صندوق‌های بازنشستگی که دریافتی ماهیانه دارند و به نحوی شاغل یا بازنشسته محسوب می‌شوند، در زمره این گروه نیستند. خانوارهایی که هیچ‌یک از اعضای آنها بیمه‌پرداز نباشند. بر اساس بررسی شاخص‌های بانکی اعضای خانوار توسط بانک مرکزی، در زمره دهک‌های پایین هستند. خانوارهایی که در گروه مشمولان طرح حمایت معیشتی باشند.

وی ادامه داد: از آن طرف در گروه معیشت بگیران هم نیمی بهره مند نشده اند. علاقه مند بودیم مبلغ بیشتری اختصاص می یافت اما این اتفاق نیفتاد. این ۳۴ میلیون نفر فاقد درآمد ثابت هستند، یعنی کارمندان دولت و بازنشسته ها، بیمه پردازها، تحت پوششین بیمه های اجباری تامین اجتماعی و بیمه های خویش فرما (با یک استثنا) مشمول نمی شوند.

میرزایی ادامه داد: از این ۳۴ میلیون نفر، نزدیک به ۹ میلیون تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بودند. ۲۵ میلیون نفر یارانه حمایت معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی و سه میلیون و ۱۱ هزار و ۷۶ خانوار تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد ( هشت میلیون و ۹۰۰ هزار و ۷۳۱ نفر) یارانه حمایت معیشتی ۱۲۰ هزار تومانی را دریافت کرده اند.

سخنگوی طرح حمایت معیشتی کرونا وزارت رفاه درباره شرایط درنظر گرفته شده برای مشمولان گفت: ما وقتی ۱۰ نفر داشته باشیم و بخواهیم حمایت و خدمتی را به پنج نفر آنها ارائه دهیم، باید سنجه هایی را مشخص کنیم. باید افراد بر اساس شاخص ها، اولویت بندی شوند.

 

رصد مداوم وضعیت خانوارها

میرزایی افزود: ما وضعیت افراد را از حیث شاخص های مختلف مرتب رصد می کنیم و با ۶۰ نهاد داده ای در ارتباط هستیم. اما اطلاعات به ما نشان داد افراد فاقد درآمد ثابت، بیشترین آسیب را دیده اند. کسانی را داریم که ذیل قانون کار مشغول به کار هستند ولی حتی همین بیمه را هم ندارند و از نظر شاخص های بانکی در وضعیت پایینتری قرار دارند. اینها باید حمایت معیشتی می گرفتند و در اولویت بودند.

افراد مجردی که جدای از خانواده زندگی می کنند به پلیس + ۱۰ مراجعه و اطلاعاتشان را از خانواده جدا کند

وی ادامه داد: برخی که اعتراض می کنند علت این است که مطلع نیستند ما وضعیت کل اعضای خانواده را در نظر می گیریم. اگر فردی جدای از خانواده اش زندگی می کند می تواند برود به پلیس به علاوه ۱۰ و اطلاعاتش را از خانواده اش جدا کند. در نظام های رفاهی دنیا لاجرم به سمت ساختارهای خانواده می روند و ما وضعیت کلی خانواده را بررسی می کنیم. مبنای ما ساختار رسمی و حقوقی خانواده در ثبت احوال و سازمان هدفمندی است.

سخنگوی طرح حمایت معیشتی کرونا وزارت رفاه با بیان اینکه در جریان هدفمندی یارانه ها افرادی داشتیم که رفتند و وضعیت خانوادگی خود را بروز رسانی کردند گفت: ۳۴ میلیون سهمیه اختصاص داده شده است و ما دخل و تصرفی در نحوه پرداخت نداریم و اطلاعات را در اختیار سازمان برنامه قرار می دهیم.

 

امکان اعتراض وجود ندارد

وی ادامه داد: امکان دارد فردی هم حقوق بگیر باشد اما مطلوبیت زندگی اش بالا نباشد و مثلا مبلغ زیادی در ماه بابت اجاره بپردازد. ما نمیتوانیم اینها را تک به تک بررسی کنیم. اکنون بحث امکان اعتراض مطرح نیست. ۳۴ میلیون فرد دارای اولویت انتخاب و مشمول شده اند.

میرزایی افزود: امیدواریم و در حال پیگیری هستیم که بودجه بیشتری تعلق بگیرد. ما به اطلاعات مردم واقف تریم. مطلع هستیم که میانگین تراکنش ماهانه اعضای خانوار چقدر بوده است ولی شاید خود فرد به طور دقیق نداند. سه میلیون و ۷۰ هزار اعتراض در جریان وام یک میلیون تومانی داشتیم که یک میلیون و ۱۷۶ هزار نفر بعد از اعتراض ها مشمول شدند. اما این طرح متفاوت است و نیاز به درخواست و اعتراض نیست، زیرا افراد طبق اطلاعات سیستمی در اولویت قرار گرفته اند.

وی در پاسخ به اینکه چرا برخی افراد که در وضعیت خوبی بوده اند این یارانه را گرفته اند؟ گفت: باید شاخص ها را بررسی کرد و دید که کدام ویژگی ها را دارند. اطلاعات بانکی بانک مرکزی خطاپذیر نیست. افرادی را داریم که دستگاه پوز اجاره ای دارند و کسب درآمد می کنند اما حساب به نام خودشان نیست. باید اطلاعات به صورت دقیق تحلیل شود. ممکن است افرادی باشند که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد باشند و نباید تحت پوشش باشند، بعضا موارد فوتی و همپوشانی هم در لیست آنها داشتیم که البته اکنون اطلاعات شان بروزرسانی شده و بهتر از گذشته است. ما بهره بردار اطلاعاتی هستیم.

سخنگوی طرح حمایت معیشتی کرونا وزارت رفاه ادامه داد: خانومی ۶۵ ساله داشتیم که می گفت باید یارانه معیشتی بگیرم اما بررسی کردیم که دخترش مدیر بازرگانی یک شرکت بود با گردش مالی میلیاردی و دختر وی هم در ساختار خانواده اطلاعاتش بررسی و سنجیده شده بود. نتایج کار ما از سوی نهادهای نظارتی مربوطه چک و بررسی می شود.

میرزایی با بیان اینکه نیمی از معیشتی بگیران مشمول طرح اخیر نشده اند و جزو گروه های معترض هستند که طبیعی است گفت: اما خب ما قرار بود ۳۴ میلیون را شناسایی کنیم که افراد در اولویت بالاتر انتخاب شدند.

 

دخل و خرج دست سازمان برنامه است

وی با بیان اینکه مدافع کار درست هستم گفت: منطق شناسایی سیستمی و اصولی این بوده است. اگر ظرفیتی ایجاد شود ما توان این را داریم که اعتراضات مردم را بگیریم و بررسی کنیم اما دخل و خرج دست ما نیست و دست سازمان برنامه است. افرادی را داریم که از سال گذشته تا کنون وضعیت مالی شان تنزل داشته و باید یارانه بگیرند که ما هم آن را قبول داریم اما متضمن آن است که منابعش وجود داشته باشد. اگر شناسایی و تایید کنیم و از آن سو حمایتی صورت نگیرد، علی القاعده هیچ اتفاقی نمی افتد.

سخنگوی طرح حمایت معیشتی کرونا وزارت رفاه درباره کارگران ساختمانی و رانندگان تاکسی درون و برون شهری و اینترنتی نیز اظهار کرد: ما به مشکلات مردم واقف هستیم. این که فردی بگوید به این یارانه حمایتی نیاز دارد صحیح است و می پذیریم. اما موضوع دوم این است که ما مجبور شدیم گروهی را مشمول نکنیم و باید اولویت بندی می کردیم.

میرزایی افزود: در گروه بیمه شدگان خویش فرما یک استثنا داشتیم و مربوط به افرادی بود که معیشت بگیر بودند، درآمد ثابت نداشتند، دهک ۹ و ۱۰ درآمدی نبودند و مجموع حقوق اعضای خانوار زیر یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود. از آن سو بازنشستگانی داشتیم که حقوق اعضای خانوار زیر یک میلیون و ۹۰۰ هزار توان بود و گروه اندکی بودند که آنها هم مشمول شدند اما امکان مشمول شدن بیمه شدگان کارگران ساختمانی و ... را نداشتیم.

 

مشمولان جامانده تا آخر هفته صبر کنند

وی با اشاره به اینکه اعتبار پرداخت حمایت معیشتی تخصیص یافته و برای مشمولین واریز شده است گفت: برای عده اندکی که هنوز واریز نشده تا آخر هفته صبر کنند و امید است مشکلی نباشد. به علت مشکلات بانکی هنوز پول برای این عده اندک واریز نشده است که حل می شود. اولین نوبت واریز ۲۷ ام ماه بود و احتمالا واریزهای بعدی در همین بازه زمانی باشد و دهه سوم هر ماه واریز شود.به گفته وی واریز مراحل بعدی بسته به حساب مشمولان در دهه سوم هر ماه اتفاق می‌افتد.

اخبار مرتبط
طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، یارانه نقدی در سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند و به میزان فعلی، به مردم پرداخت خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید.
سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا طرح فجرانه ادامه خواهد داشت، گفت: برای ادامه پرداخت جایزه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ الکترونیکی (طرح فجرانه) موضوع در حال پیگیری و بررسی است. به زودی نتیجه اعلام می‌شود.
طرح پرداخت یارانه معیشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (یسنا) که تاکنون فقط برای دهک اول درآمدی در ۸ استان اجرا می‌شد، از دیروز به‌صورت کشوری اجرا شده و حالا تمام مادران واجد شرایط این طرح در همه استان‌ها و در سه دهک کم‌درآمد، این اعتبار را دریافت می‌کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
جوان ایرانی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

برای ماهم سوم ساعت۵عصرواریزشد تشکرمیکنم ازمسئولین ورییس جمهورکه توی این اوضاع سختی به فکرما هستندفقط اگه میشه این یارانه همیشگی باشه واقعا احتیاج داریم توی این گرونی باز هم ممنون

قاسم ک
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

چطور وقتی یارانه بنزینو بررسی میکردین گفتین اونایی که کم درامد هستن و حقوق کم دارن و.... مارو برا دریافتش نیازمند دونستین الان چی شد تو این مدت اندک مثلا میلیادر شدیم که میگید شاخص بانکی و اینا؟ بنده جزو یارانه بگیران و بسته معیشتی بنزین و ...هستم نه بیمه داشتم تا حالا نه حقوق ثابت بالا . خونواده دو نفری هستیم تقریبا بیکاریم سه ساله، وشغل آزاد دارم وماهی ده روز کار میکنم چطور برای من واریز نشده صد تومن. ولی برا کسی که بیمه هم داره و چند صد میلیارد سرمایه واریز شده این عدالت نیست اصلا

علی راستگو
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

خوبه دمت دولت گرم من همه چی داشتم ولی پرداخت کردن تعجب کردم عجب حالی دادین ممنون

سلام سلام
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

من از مهرماه بیکارشدم ماهی 1900 درطول28روز کار که سالانه میشد 22800000 که برابر با کمتر از 2ماه حقوق تون است بیمه هم دیگه ندارم... شما از تخلفات پیمانکار خبر دارید و مثل پیمانکاران به کارگرها فشار وارد میکنید. نه وامی نه معیشتی 100تومنی هیجی هیچی. لااقل یک شغل بدید

ناشناس
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

ما یه خانواده 5نفری نه حقوق داریم نتونستم بچه ها را بیمه کنم نه خونه دارم هیچی شامل ما نشد قضاوتتون را شکر که معلوم نیست چکار میکنید حق وحقوق ما را تو کشور خودمون ضایع کردید

ناشناس
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

والا مام نه بیمه ایم و نه درآمد داریم، بخاطر سرطان من،منو همسرم جفتمون بیکار شدیم، چون من شرایط مناسبی نداشتم و همسرم به اجبار باید پیش من میموند و بعد مدتی جفتمون اخراج شدیم،الانم هیچ درآمدی نداریم ولی نه وام یه تومنی رو بهمون دادن و نه یارانه صدهزارتومنی تو این کشور کی عدالت رعایت شده که این دومین بار باشه! از اطرافیانمون میشناسم کسایی رو که بیمه هستن اما این وام و یارانه رو دریافت کردن. البته شرایط مالیه اون بنده خداهام خوب نیست، کارگرن روز مزدن،ولی از نظر بیمه بودن گفتم که بدونید همه این شروطی که میگن فقط رو کاغذه و در واقعیت محاسبه نمیشه و مبنای انتخابشون نیست.

دل سوخته M
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

شما فقط ظاهرزندگی مردمو نگاه میکنین.خیلیلا هستن که مثل ما صورتشونو با سیلی سرخ نگه میدارن.شوهرمن یه راننده آژانسه با دوتا بچه و مستاجری..فقط بخاطر پرداخت بیمه از این پول معاف شدیم در صورتی که یکی رو میشناسم که هم خونه.ماشین .زمین برنج.باغ داره بدون سند ثبتی داره و کلی پول هم توی حساب زنشه..اومده با پارتی اسمشو بهزیستی نوشته و نفری۱۲۰ تومن بهشون دادن و ماهی ۴۰۰ تومن هم هرماه بهزیستی بهشون میده..دوتا مستاجر هم داره .آخه این انصافه حق من و امثال من بره تو جیب همچین آدمایی..آخه چرا هرچیزی میخوان بدن همش بهزیستی و کمیته امداد ؟بقیه مردم آدم نیستن...من که راضی نیستم..توروخدا یکم تحقیق کنین به کی دارین پول میدین

منصور عارف
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام ممنون برای من امروز 3/10/99واریزشد

مهدی آذرآیین
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

دولت محترم نگاهی هم به درآمدماراننده تاکسی ها بندازه،من بیمارهستم جراحی عمیق ران داشتم قبل از عید ،نمی اونم رانندگی کنم،ازلحاظ قلب وریه هم مشکل دارم،مدارک پزشکی هم دارم،۶۰۰تومن قسط ماشین،۳۰۰بیمه،خرج خودماشین گازوبنزین ماهی۵۰۰،درآمدم بااین اوضاع کروناوکمبودمسافروقطعه وخرج سرسام آور ماشین چه کنم بزورخرج خونه رومیدم،ماهی یکبارمیوه نمی تونن بخرم ۶ماهه نتونستم روغن ماشینوعوض کنم،بازور مسکن وقرص میتونم کمی کارکنم،یه مسافر ده تاماشین برای وای میسته ماقشرزحمت کش شایسته کمک های دولت هستیم،درآمد تاکسی شهرستان بسیار ناچیزه،درحد حقوق کارگر ساده هم نیست،بنده حاضرم جاروکشی کنم حقوق ثابتی داشته باشم باتشکر ازشما

محبت رحمتی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

شما از وضعیت من خبر ندارید نگاه نکردید باید کمک صد تومانی به من تعلق میگرفت دوباره برسی کنید کارگر روزمزد ساختمانی بدون بیمه درامد

سید مسلم قرابی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام من یه کارگرم مستاجرم هم هستم نه وام یک ملیونی رو برام واریز کردن نه یارانه معیشتی رو خواهشا پیگیری کنید

خانم خانزاده
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام دور از انصاف نیست نگیم امشب بزای ما ریختن. خیلی نیاز داشتیم شوهر بنده تولید کننده کیف هست 9ماهه بخدا بیکار چون بجه ای مدرسه نمیره کیف هم نمیخرن. دست دولت عزیزمون درد نکنه یه گوشه مشکلم حل کرد

ناشناس نسیمی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام اقای میزایی خوبه که بیشتر بررسی کنید من خودم کسایی میشناسم که برای هر کدوم یه یارانه گرفتن یعنی خودش جدا زن اول جدا زن دوم جدا که برای همشون هم وام یک میلیونی هم صد هزار تومن واریز شده یه خانوار سه میلیون گرفته و حقوق چند میلیونی هم میگیرن در صورتی که من زن بی سرپرست با دو دختر فقط مستعمری شوهرم برام ثبت شده اونم بابت ضمانت برداشت میشه با بافتنی و کارای دستی امرار معاش میکنم برای ما هیچکدوم واریز نمیشه همسایه ما هم بیمست هم حقوق بگیر ولی وام یک میلیونی و نفری صد هزار تومن رو گرفتن یه کم بیشتر تحقیق و تفحس کنید بهتره خیلی نا عادلانه پرداخت کردید خیلیا مثل من کرایه خونه دارن و به سختی امرارمعاش میکنن همیشه به سوپر مارکت بدهکار خدا نکنه یکی محتاج دست دولت نا عادل بشه 😔

بهرام اسدی دانش
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام من 58 سالمه از هیچ کجا حقوق یا مستمری نمیگیرم ، بیمه سلامت دارم و سه سال هم هست از کار افتاده شده ام ، نه خونه دارم و نه حساب بانکی و نه حقوق مخارج دوا و دکترم را مانده ام معیشتی و وام را داده اند ولی صد تومان بمن تعلق نگرفت ، نمیدانم چه کنم

مریم کردبچه
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام من تحت پوشش کمیته امدادهستم درخواست وام یک میلیون تومانی دادم اما برا من واریز نشده یعنی اگر تواین جامعه من نیازمند نباشم پس نیازمندرو به مانشان بدید تاما بتونیم حداقل به اون کمک کنیم بر چه اساس ومعیارس شما به اونایی که فروشنده مواد مخدر هستن هم یارانه دادید هم وام احتمالا اونا مستحق تر هستن

مجید
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام خدمت زحمتکشان واقعی ملت(آقا شمس اینکه شما می فرمائ ما از همه چیز مردم خبر داریم شکی نیست ولی مسئله این است که شما در مورد بیشتر مردم مثل بنده بدرستی اطلاع نداریند که اگر داشتیندحق بنده و خانوادام را فقط بدلیل پرداخت بیمه رانندگی که با هزاران بدبختی بیشتر برجها با پرداخت دوبرابری بدلیل نداشتن پول برای پرداخت به موقع که یک راننده کمکی برای دیگران که بیشتر سال را بدلیل اینکه از خودم ماشین ندارم بیکار هستم وام و معیشت مان را قطع نمی کردایند

علی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

به مولا این حق نیست که حق یه سری ها پایمال بشه من کارگرم و بیمه هم دارم برای خودم نمیگم ولی به یه سری از افرادی دادید که من خودم میشناسم یکیشون بازنشسته هست و یکی دیگه هم خودش بیمه میریزه و کارگاه دارند خودشون و خیلی های دیگه مثل اینا هستن که هم کمک معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی را گرفتند و هم وام یک میلیون تومانی ولی برای یه سری ها که واقعا نیازمند این پول هستن واریز نکردید این انصاف نیست از خدا بترسید

مهدی نوروزی زاده
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

من و بابام و داداشم ومادرم نه بیمه هستیم نه درآمد ثابت دارم نه حقوق بگیریم و ازهمه مهمتر سه سال هست بیکاریم،،،تااین لحظه هم چیزی به عنوان کمک معیشتی صدهزار تومنی دریافت نکردیم.فقط وام یک میلیون تومنی و دادن که اونم رفت پای بدهی به سوپرمارکتی محل😕درضمن خودمم معلول جسمی حرکتی هستم و قربونش برم بهزیستی هیچ خدمتی برام انجام نداده تابحال😕این رسم مردونگی نیست که فقط کار کسایی و راه میندازید که یا سفارش شده هستن یا با داد و بیداد حرفشونو میزنن👍امثال من که نه زبان اعتراض داریم نه روی حرف زدن(خجالت)باید حسرت و حرص بخوریم فقط☹☹

علی پورمهدی آبادی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

متاسفام برای دادن معیشتی صد هزارتومان مال عده خاصی بودند بنده نه صد تومن ونه یک میلیون شامل نشد نه بیمه هستم نه شغل ثابت دارم متاسفم برای دولت که ملت رو اسیر کردی

جلال رحیم آبادی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام همین الان مبلغ ۴۰۰ هزار تومان یارانه برای من و خانواده ام واریز شد بتاریخ سوم برج ده ۳ /۱۰/ تشکر فکر کردیم حذف شدیم.

Abolfazl
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

من خودم نه بیمه هستم نه حونه دارم نه کار دارم ازپارسال بیکار شدم مستاجرهم هستم....نه حقوق دارم نه کارمندم خدا وکیلی ارتباط تصویری بگیرین با یگی از مسولین بعد منو بیارین روخط بعد ببینید ایا جواب دارن بدن ...خدا یی حاضرم بیام رو انتن زندع رو در رو کنم که هیچ کدومو من ندارم نه بیمه نه کار نه خونه نه درامد نه کارمند نه حسای بانکی که پول کلفت توش باشه..اگه مرد هستند بیان روانتن زنده با من حرف بزنند

زنگنه alrzazanganh@gmail.com
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

خوبه طرح یارانه صدهزار تومانی به شرط اینکه همیشه به مردم بی بضاعت بدهند تا به واریزی ترانه رازودتربشه بهتره

اکبر دستجردی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

من خودم چند نفر کارمند میشناسم که یارانه کرونایی را گرفتن ویه خانواده بیکار که نگرفتن! یعنی سیستم های دولت مشکل داره

منصور عارف دولابی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام جای تعجب است توروستای ۵۰۰ خانواری که عده ای صاحب قایق صیادی وماشین ۱۶۰ ملیونی هستندبه انهاواریز شده من که کارگرهستم وپیش همان هاکارمیکنم برای من واریز نکردن این بی عدالتی نیست شهرستان قشم روستای دولاب میتوانید به حرفهای من کمی فکر کرد ایا صحت داره یاخیربنده نه خانه دارم نه حقوق ماهانه دریافت میکنم نه ماشین دارم جزیارانه معیشت بنزین هستم لطفا رسیدگی کنید ممنون میشوم

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها