ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت 1403 2024,April

فوری/مخالفت مجلس با کلیات طرح بازنشستگی پیش از موعد

24 خرداد 1401
فوری/مخالفت مجلس با کلیات طرح بازنشستگی پیش از موعد

به گزارش بانک اول سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح بازنشستگی پیش از موعد از دستور کار این کمیسیون خارج نشده، اما به دلیل مخالفت اعضا امکان دارد کلیات آن رای نیاورد.

 

«علی بابایی کارنامی» سخنگوی کمیسیون اجتماعی درباره صحت خبر خروج طرح بازنشستگی پیش از موعد بازنشستگان از دستور کار کمیسیون اجتماعی، به ایرنا گفت: طرح از دستور کار خارج نشده اما اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس با کلیات آن، مخالفت دارند. وی در ارتباط با مخالفت اعضای کمیسوین اجتماعی با کلیات این طرح گفت: دلایل مختلفی مطرح شد؛ یکی بحث هزینه و بار مالی اجرای طرح برای کشور است و دلیل دیگر مخالفت اعضا، با کاهش سن بازنشستگی است؛ زیرا در اغلب کشورهای توسعه‌یافته و درحال‌توسعه، سن بازنشستگی بالای ۶۵ سال است. بابایی افزود: چنانچه بخواهیم با هدف اشتغال‌زایی سن بازنشستگی را کاهش دهیم، راهکار درستی انتخاب نکرده‌ایم؛ زمانی که فردی با سن پایین، مشمول بازنشستگی پیش از موعد بازنشسته شود، به خانه‌نشینی تن نمی‌دهد، بلکه بلافاصله به جست‌وجوی شغل دیگری می‌پردازد و با تکیه بر توانمندی‌ها و مزیت‌هایی که دارد، فرصت‌های شغلی را به ضرر جویندگان کار، تصاحب می‌کند.

 

وی تاکید کرد: نباید شرایط بازنشستگی زودرس فردی که داوطلب به دست آوردن شغل دیگر است، فراهم ساخت، زیرا بازنشستگی، به معنای ناتوانی فرد برای ادامه کار است و بازنشسته باید به‌عنوان شهروند، زندگی توأم با آرامشی را در سنین بالا، طی کند. بابایی اضافه کرد: این طرح، از دستور کار کمیسیون خارج نشده، اما با توجه به مخالفت اکثریت اعضای کمیسیون با کلیات «بازنشستگی پیش از موعد»، طبیعتاً، احتمال رأی نیاوردن طرح، بیشتر از احتمال رأی آوردن آن است./ ایلنا

اخبار مرتبط
اعزام زائران ایرانی به عمره پس از ۹ سال وقفه از سوم اردیبهشت‌ماه آغاز شده و بازگشت آن‌ها به کشور تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد. در این بازه قرار است حدود پنج هزار نفر به عمره اعزام شوند. بنابر اعلام سازمان حج و زیارت کم‌تر از ۶ میلیون نفر در نوبت عمره هستند.
لطفی در ادامه در توضیح پیشنهاد خود در این باره گفت: طبق پیشنهاد مذکور از جدول ۹ لایحه بودجه، ۱۵۰۰ میلیارد تومان کسر شده و به جدول ۷ برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور اضافه می‌شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که نظام بانکی کشور تا چه اندازه با طراحی الگوی توسعه و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت هماهنگی دارد گفت: در حال حاضر نظام بانکی کشور تفاوت نسبتاً زیادی با الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت دارد. بانک مرکزی از اول متعهد نبود به اینکه بانکدار اسلامی را دنبال کند اما الان در قانون جدید بانک مرکزی مهم ترین تکلیف این قانون، اجرای بانکداری اسلامی است و تحقق این مهم نیازمند تحول و تغییرات جدی است.
، فرآیند تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را آسان، رایگان، غیرحضوری و تنها در چند دقیقه اعلام کرد و گفت: مجوزهای الکترونیکی بر فضای وب و همچنین از طریق گوشی‌های هوشمند قابل استعلام است و نیاز به امضا ندارد و مجوزهایی که از مسیر درگاه ملی مجوزهای کشور به نشانی " mojavez.ir " صادر نشده باشند با مشکلات مالیاتی، بانکی و خدمات دولتی مواجه خواهند شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
رحیم بازنشسته
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

گویا نمایندگان مجلس قبلی غالبا سرباز ایثارگر بودند که برای بقای کارمندان با این امتیاز ، استفساریه وضع کردند بنحوی که ایثارگر جنانباز داوطلب فوق دیپلم ، اجبارا بازنشست گردید و خانه نشین گردید ولی سرباز چند ماه در جبهه بوده لیسانس سر کار ماند و هنوز هم هست و حقوق و پاداش و امتیاز و پستهای خوب همی میگیرد ، و نمایندگان کنونی هم احتمالا بیشتر سن بالا هستند که آینده نگری میکنند!!!

جوان فسیل شده
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

شما اول پیر مردان سی و چند سال سابقه وزارت ارتباطات را بازنشست کنید بعدا به سراغ جوانتر ها بروید!!!!

حسین محمدی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

ای کاش این آقا چشماشو به جای پلک زدن ها باز میکرد و میدید کسی که علاقه ای بنا به شرایط خودش به آن سازمان ندارد چه؟؟؟ آیا به زور خدمت رفتن دردی را برای سازمان دوا میکند؟

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها