شنبه, 15 اردیبهشت 1403 2024,May

انتخاب بانک ملت به عنوان مشاور پروژه سامانه هوشمند وزارت اقتصاد

24 خرداد 1401
انتخاب بانک ملت به عنوان مشاور پروژه سامانه هوشمند وزارت اقتصاد

به گزارش بانک اول به نقل از روابط عمومی بانک ملت ، عبدالهی مدیرکل دفتر بازرسی وزارت امور اقتصادی و دارایی در این جلسه با تسلیت ایام فاطمیه و نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، به پیاده سازی سامانه هوشمند در وزارت اقتصاد و 18 زیر مجموعه آن اشاره کرد و با قدردانی از مدیرعامل بانک ملت، این بانک را به عنوان مشاور پروژه معرفی کرد.

وی افزود: با توجه به توانایی ها و پیشرفت های مدیریت امور بازرسی و نظارت  بانک ملت در استفاده از فناوری و تکنولوژی های نوین برای پیاده سازی سامانه های نظارتی، این بانک به عنوان مشاور پروژه سامانه هوشمند وزارت امور اقتصادی و دارایی انتخاب شده است .

دکتر عبدالهی با اشاره به بحث نظام کنترل های داخلی دستگاه ها تاکید کرد: در سال 2018 در کشور انگلستان و 125 کشور دنیا، اصلی ترین موضوع نداشتن   یا ضعف  سیستم کنترل های داخلی بوده است .

به گفته وی، در این دوره دکتر دژپسند مبحث خانواده هوشمند از قبیل  خزانه داری الکترونیک، سامانه هوشمند  نظام جامع بانکداری، سامانه حوزه بیمه و ... را مطرح کرد و در این راستا وزارت اقتصاد با تاکید بر نظارت سیستمی و سامانه ای، از این فرصت برای طراحی سامانه ای هوشمند در این مرکز استفاده کرد تا سامانه ای جامع را جهت نظارت بر کل 18 زیرمجموعه مالیاتی، گمرک، بورس و بیمه راه اندازی کند.

این مقام مسوول در وزارت اقتصاد ادامه داد: در بررسی سامانه های طراحی شده ازسوی دستگاه ها و ارگان های مربوطه ، سامانه های نظارتی بانک ملت به عنوان یکی از بهترین و جامع ترین برنامه های نظارتی ازسوی وزارت امور اقتصاد و دارایی انتخاب شده است.

علیرضا حمیدی، مدیرامور بازرسی و نظارت بانک ملت نیز در سخنانی با اشاره به سند چشم انداز و برنامه راهبردی 1404 کل کشور  و همچنین قدردانی از حمایت ها و توجه ویژه مدیرعامل بانک به توسعه بازرسی سیستمی و در لحظه، گفت: از الزامات تحقق اهداف، داشتن زیرساخت های بسیار کارآمد و قوی در فضای مجازی است که در این زمینه، بانک ملت درحوزه های مختلف به ویژه حوزه بازرسی و نظارت، اقدامات قابل ملاحظه ای انجام داده است .

به گفته وی، در این راستا مدیریت امور بازرسی و نظارت بانک ملت، لزوم مهاجرت از بازرسی سنتی به سمت بازرسی مستمر با اتکا به  بستر فناوری اطلاعات را سرلوحه اقدامات خود قرار داده و نسبت به ایجاد سامانه های نظارتی اقدام کرده است. ضمن این که قابل ذکر است که در شیوه بازرسی مستمر، بیش از 75 درصد  از عملکرد شعب، به صورت مداوم و هدفمند مورد بازرسی قرار می گیرد.

در این جلسه که دکتر عبدالهی مدیرکل دفتر بازرسی وزارت اموراقتصادی و دارایی، دکتر احمد گرجی، مسوول نظارت همگانی سازمان بازرسی کل کشور، سرهنگ حمیدی و سرهنگ بهرامی از پلیس امنیت ناجا، نمایندگان ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و حمیدی مدیر امور ، غلامی قائم مقام و معاونان مدیریت امور بازرسی و نظارت در آن حضور داشتند، سامانه های نظارتی بانک ملت از سوی مسوولان واحدهای نظارت بر سامانه های بانکی و بهبود مستمر ابزارهای نظارتی، معرفی شد.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها