شنبه, 15 اردیبهشت 1403 2024,May

سهم ۸۲ درصدی تامین اجتماعی از بیمه‌شدگان کشور

24 خرداد 1401
 سهم ۸۲ درصدی تامین اجتماعی از بیمه‌شدگان کشور

به گزارش بانک اول  در جدیدترین گزارش دفتر مدیریت آمار، اطلاعات و محاسبات سازمان تامین اجتماعی، از توزیع بیمه‌شدگان تحت پوشش صندوق‌های بازنشستگی کشور آمده است که تامین اجتماعی سهم ۸۲ درصدی در این بین دارد و دیگر صندوق‌های بازنشستگی باقیمانده بار بیمه را به دوش می‌کشند.

پس از سازمان تامین اجتماعی، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با سهم ۶.۵ درصدی، صندوق بازنشستگی کشوری با سهم ۶ درصدی، سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح با سهم ۳.۵ درصدی و سایر صندوق‌ها که تعدادشان به عدد ۱۵ می‌رسد سهم ۲ درصدی در این زمینه دارند.

این صندوق‌های متعدد شامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران، صدا و سیما، بانک مرکزی، شرکت مخابرات، سازمان بنادر و دریانوردی، بیمه مرکزی، صندوق بازنشستگی، بیمه ایران، کانون بازنشستگان هما، صندوق اعتباری هنر، و... است.

همچنین در این بررسی سه گزینه برای ادغام یا تجمیع صندوق‌ها اعلام شده است که صندوق بازنشستگی واگذارنده، در صندوق پذیرنده با مزایا و تعهدات خود به طور جداگانه به فعالیت ادامه می‌دهد، برخی مزایا یا خدمات صندوق واگذارنده پس از انتقال به صندوق پذیرنده به دلیل نبود تامین اعتبار مناسب حذف می‌شوند که انحلال جزئی نام دارد یا آنکه صندوق واگذار شده به طور کامل منحل شده و با صندوق پذیرنده یکی می‌شود که انحلال کامل نامیده شده است.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها