جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

جزئیات وام ازدواج سال ۱۴۰۰ / اقساط وام ازدواج چقدر است؟

24 خرداد 1401
جزئیات وام ازدواج سال ۱۴۰۰ / اقساط وام ازدواج چقدر است؟

سرانجام پرونده وام ازدواج سال ۱۴۰۰ چگونه بسته شد؟

به گزارش بانک اول سرانجام پرونده تصمیم‌گیری درباره وام ازدواج در سال ۱۴۰۰ بسته شد و با وجود انتقادهای سیستم بانکی مبنی بر عدم توانایی در پرداخت مبالغ و همچنین گلایه‌های وزارت ورزش که این مبالغ وام ازدواج، جوانان را بدهکارتر می‌کند مبلغ وام ازدواج افزایش یافت.

اخیرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای وام ٧٠ میلیونی ازدواج برای سال آینده و وام ۱۰۰ میلیون تومانی برای زوج‌های کمتر از ۲۵ سال را تعیین کردند.

بر این اساس بانک مرکزی موظف شده به زوج‌هایی که تاریخ عقد ازدواج آنها بعد از اول فروردین ۹۷ است و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند با اولویت نخست پرداخت کند.

تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌ها در سال ۱۴۰۰ معادل ۵۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت هفت‌ ساله با أخذ یک ضامن معتبر و سفته است. شرایط سنی متقاضیان دریافت وام، حداکثر یک ماه پس از ابلاغ این قانون، به پیشنهاد مشترک وزارت ورزش و جوانان و بانک مرکزی تهیه و به تصویب هیات وزیران می رسد.

با این رقم به نظر می‌رسد مبلغ اقساط هر کدام از زوج‌ها رقمی حدود ۶۰۰ هزار تومان در ماه باشد.

همچنین به منظور کاهش سن ازدواج، بانک مرکزی همچنین موظف شده تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر ۲۵ سال و زوجه‌های زیر ۲۳ سال واجد شرایط دریافت تسهیلات ازدواج را تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان افزایش دهد.

بانک‌ها باید برای ضمانت صرفا یکی از سه مورد اعتبارسنجی، یا یک ضامن و سفته یا سهم فرد از حساب یارانه هدفمندی را به منزله ضمانت بپذیرند./تجارت نیوز

اخبار مرتبط
مبلغ وام فرزندان بازنشستگان کشوری ۳۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال است. کارمزد این وام ۴ درصد و مدت بازپرداخت آن ۳۶ ماهه می‌باشد. توجه داشته باشید که این وام به حساب بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده است واریز می‌گردد.
وام نیک‌وام طرح تسهیلاتی جدید بانک ملت است که به‌تازگی توسط این بانک ارائه می‌شود. این وام قرض الحسنه است و حداقل و حداکثر سقف آن به‌ترتیب 30 و 300 میلیون تومان است و 36 ماه نیز بازپرداخت دارد.
وام ودیعه مسکن برای ساکنان شهر‌ها به غیر از کلان‌شهر‌ها، ۱۰۰ میلیون تومان است. مبلغ هر قسط برای مستاجران این شهرها، با سود 18درصدی، ماهی حدود دو میلیون و ۵۳۹ هزار تومان است.
وام قرض الحسنه بانک رسالت با کارمزد ۲درصدی تا سقف ۳۰۰میلیون تومان با افتتاح حساب قرض‌الحسنه و خواب سپرده‌ی حداقل ۳ماه و حداکثر ۶ماه قابل دریافت است.وام با کارمزد بانک رسالت حداکثر بازپرداخت ۶۰ماهه (برای سقف ۳۰۰میلیون تومان) دارد و به‌طور کلی مدت زمان بازپرداخت اقساط این وام به خواب سپرده‌ بستگی دارد؛ یعنی هرچه خواب سپرده‌ی شما بیشتر باشد، بازپرداخت اقساط افزایش می‌یابد. به عنوان مثال در قبال هر ماه اضافه‌تر خواب سپرده، ۲ماه به بازپرداخت اقساط اضافه می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
حسین
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

من اخرش نفهمیدم. الان ۵۰ میلیون هست وام یا ۷۰ میلیون؟ بالا نوشتیم ۷۰ میلیدن شده بعدش نوشتین در سال ۱۴۰۰ ۵۰ میلیون میدن؟ کدومش شد اخرش؟

میلاد آرطیس
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

هنوز که میگن بخش نامه نیومده هیچی معلوم نیست و از این حرفا تو رسانه گفتن ولی بانک ها اعمال نمی‌کنند

مرتضی رسولی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

چهارتاضامن می‌خوان دوتا کارمند رسمی روحتما باید ببری وگرنه اصلان بهت نگاه نمیکنن،همین آدمایی که میگن ازدواج فرزندآوری بااین سیاستی که دارن فاتحه اون جوان و میخونن

امید محمدی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام .متاسفانه دریافت وام ازدواج اونقدر سخت میگیرن ک طبقه پایین جامعه صرف نطر از گرفتن وام میکنن .گفته شده ی صامن ولی من مراجعه کردم دوتا صامن با کسر فیش حقوقی یهنی معجزه کنی تا وام بگیر .خدایا

پپپپ لللل
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

اول گفتید ۷۰ میلیون بعد دوباره نوشتید ۵۰ آخرش چند شد

اسماعیل سلیمانی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

یکی نیست به اینا بگه بجای اینکه اینقدر در مورد پرداخت وام ازدواج حرف بزنن وام ازدواجی که ملت این همه منتظرش هستن بدن چرا هیچ قانونی نیس هیچ کس تو این مملکت یکم به فکر جوانان نیس فقط فکر پر کردن جیب خودشون هستن واقعا باید خجالت بکشن این دولت

علی شیاسی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام، واقعا در حق دهه شصتیها ظلم بزرگی شد...؟

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها