پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

منتظر عیدی از طرف رئیس جمهور باشیم؟

24 خرداد 1401
منتظر عیدی از طرف رئیس جمهور باشیم؟

به گزارش بانک اول آخرین یارانه نقدی امسال واریز شد و هفته آینده با واریز آخرین یارانه کرونا دیگر پرونده یارانه‌های امسال بسته می‌شود. با این حال برخی گمانه‌ها مطرح است که رئیس جمهور با پرداخت سود سهام عدالت یا واریز یک مبلغ نقدی، هدیه‌ای تحت عنوان عیدی به مردم پرداخت کند.

این اتفاق یک بار در اسفند ماه سال ۹۱ یعنی آخرین سال فعالیت دولت سابق رخ داد اما در دولت روحانی با وجود تشدید فشارهای اقتصادی هنوز خبری رسمی در این مورد نشده است.

از نگاه کارشناسان نیز پرداخت چنین مبلغی از محل‌های تورم‌زا ممکن است وضعیت قیمت‌ها را بدتر کند و برخی از مخاطبان در واکنش به اولین اخبار از این موضوع نوشته‌اند ترجیح می‌دهند به جای پرداخت این مبلغ، قیمت‌ها به حالت قبل برگردند.

 

آخرین بار هم که مردم عبارت عیدی دولت به مردم را شنیده بودند مربوط به ۹ فروردین ماه امسال است که رئیس جمهور گفته بود « عیدی امسال، همکاری مردم برای از بین بردن بیماری کرونا است».

پیش از این، رئیس جمهور در خرداد سال ۹۸ نیز در پایان مراسم نماز عید سعید فطر درباره عیدی رئیس جمهور به مردم گفته بود: عیدی امسال ما به مردم این است که مردم توانستند با ایستادگی، تصمیمات آمریکا را به سمت دیگری هدایت کنند؛ خواهش می‌کنیم، همین را ادامه دهند.

با این حال، طبق برخی گمانه‌ها و شایعات تایید نشده شاید اسفند ماه امسال دولت روحانی این عیدی را به شکل نقدی و در حد ۲۰۰ هزار تومان پرداخت کند که البته در صورت چنین کاری ممکن است عواقبی مثل افزایش رشد تورم به همراه داشته باشد.

اخبار مرتبط
وی با بیان اینکه راه اندازی سامانه یا کانال سوت‌زنی برای مشاوران املاک از دیگر راهکارها برای جلوگیری از تخلف مشاوران املاک برای قرارداد اتباع غیر مجاز است گفت: افراد می توانند در صورتی مشاور املاکی این تخلف را انجام داد موضوع را به متولی رسیدگی اطلاع دهد.
این در حالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند؛ لذا، این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.
بخش عمده‌ای از اصلاحات در این زمینه پیرامون امنیت شغلی کارگران است که رعیتی فرد، معاون وزیرکار درباره اصلاح قانون کار و پیشنهادات دولت گفته است: قبلاً برای مشاغل غیرمستمر و پروژه‌ای این قانون در دولت قبل مطرح شد که اگر پروژه بیش از چهار سال طول کشید، تا پایان پروژه کار کارگر به صورت دائمی ادامه پیدا کند و در غیر این صورت مشمول مقرری بیمه بیکاری شوند. چون قبلاً کارگران پروژه‌ای مشمول مقرری بیمه بیکاری نبودند. از اسفندماه گذشته کلیه نیروهای پروژه‌ای مشمول این قانون شدند.
ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، ۱۷ بهمن امسال آغاز و مقرر شده بود ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار اما با تغییر زمان آزمون، برگزاری آن به روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ موکول شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها