شنبه, 29 اردیبهشت 1403 2024,May

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۲۴ اسفند/ مردم تماشاچی ویترین طلافروشی‌ها شدند

24 خرداد 1401
پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۲۴ اسفند/ مردم تماشاچی ویترین طلافروشی‌ها شدند

به گزارش بانک اول طلا و سکه در هفته پایانی اسفند ماه صعودی شد اما علت نوسان افزایش قیمت طلا و سکه چیست؟ دبیر هیات مدیره اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش به گفت: افزایش ۱۷ دلاری انس جهانی طلا و رسیدن به کانال یک هزار و ۷۲۷ دلار و نوسان قیمت دلار باعث نوسان افزایشی قیمت طلا و سکه شد.

نادر بذرافشان همچنین گفت: در این ایام یعنی شب عید، مردم همچنان طلا نمی‌خرند و میزان تقاضا نسبت به ماه‌ها و سال گذشته به شدت کاهش یافته است و ظاهرا مردم بیشتر به تامین مایحتاج اصلی زندگی‌شان فکر می‌کنند.

به گفته نادر بذرافشان، برخی دیگر هم منتظر کاهش مجدد قیمت‌ها هستند و در مجموع اینکه کاهش قدرت خرید مردم باعث شده که فقط تماشاچی ویترین بازار طلا باشند.

او درباره تحلیلش از بازار فردا هم گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید مردم پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا فردا روند ثابتی را داشته باشد

انواع سکه چقدر گران شد؟

قیمت سکه نسبت به روز پنج‌شنبه چقدر نوسان داشت؟ بذرافشان در پاسخ به این سوال توضیح می‌دهد طلای ۱۸ عیار با ۱۹ هزار تومان افزایش نسبت به روز پنج‌شنبه به قیمت یک میلیون و ۵۴ هزار تومان رسید. سکه طرح جدید با ۳۵۰ هزار تومان افزایش با قیمت ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد. نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی هر یک با ۵۰ هزار تومان افزایش با قیمت شش میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و ربع سکه با قیمت چهار میلیون تومان خرید و فروش شدند. سکه گرمی هم به قیمت دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

روز گذشته ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلای تهران گفته بود: «در هفته پایانی اسفند و در روزهای آخر سال بازار طلا و سکه ثبات دارد و قیمت‌ها هیجانی گران یا ارزان نمی‌شود.»

اخبار مرتبط
چند روز پیش خبر رسید که بالاخره با کوتاه آمدن نسبی دولت، طلافروش‌ها کمی راضی شده‌اند و احتمالا دعوای بزرگ دولت و این صنف بر سر ثبت موجودی طلای آنها فروکش کرده است اما هنوز هم هر خبری که مربوط به ماجرای طلا باشد، می‌تواند توجه‌ها را جلب کند، مانند خبری که دیروز درباره میزان مالیاتی که خریداران طلا باید بپردازند.
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است. هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۸۸ (دو هزار و سیصد و هشتاد و هشت) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۱۶ درصدی داشته است.
در خصوص ثبت موجودی مقررشد صرفاً سه گروه به شرح زیر اقدام کنند: • تولیدکننده طلا از معدن و تولید کننده شمش طلا نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام می‌کنند. • واردکننده و صادرکننده کالاهای مشمول نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام می‌کنند. ۲. مقررشد در خصوص خرید، فروش و حمل کالاهای مشمول، همه فعالین اقتصادی این حوزه فعالیت به صورت
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها