ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت 1403 2024,April

چرا احکام بازنشستگان تامین اجتماعی قابل مشاهده نیست؟

24 خرداد 1401
 چرا احکام بازنشستگان تامین اجتماعی قابل مشاهده نیست؟

به گزارش بانک اول، همزمان با افزایش حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰، مساله افزایش حقوق بازنشستگان و همسان‌سازی حقوق آنها هم مطرح شد.

 

به گفته مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی حداقلی بگیری که ۳۰ سال خدمت کرده در فروردین سا جاری با احتساب یک همسر و دو فرزند ۴ میلیون و ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کند. اما مشخص نیست این رقم با محاسبه مبلغ همسان‌سازی است که وعده آن را داده‌اند و یا رقم همسان‌سازی جدا محاسبه می‌شود.

 

مدیرعامل تامین اجتماعی گفته بود حکم بازنشستگان و میزان حقوق آنها از امروز در سایت تامین اجتماعی قابل مشاهده است. اما بازنشستگان می‌گویند با مراجعه به سایت نتوانسته‌اند حکم خود را ببینند.

 

برخی به نبود حکم و مشخص نبودن حکم انتقاد دارند و برخی به دریافتی اندکی که می‌گیرند. چراکه می‌گویند مدت زمان خدمت آنها کمتر از ۳۰ سال بوده و دریافتی آنها بسیار کمتر از رقم ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی است که اعلام شده است.

 

گفتنی است از پایان این هفته یا از ابتدای هفته آینده فرایند واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی انجام می‌شود.

 

احکام منتشر نشد!

در ادامه نظر برخی از مخاطبان در این خصوص را می‌خوانید:

 

«من هرچی تلاش میکنم نتوانستم از سایت حکم افزایش حقوق بگیرم.»

 

« تو سایت حکم رو نشون نمیده. من زنگ هم زدم به ۱۴۲۰ ولی گفتن اخر ماه میتونید حکمتون و ببینین. حکم رو نشون نمیدین که باعث اعتراضات بازنشستگان نشه؟»

 

«توی سایت نه خبری از میزان افزایش حقوق است و نه هیچ فیشی صادر شده.»

 

«سیستم تامین اجتمایی هنوز بروزرسانی نشده که حقوقها معلوم بشه.»

 

«حکام سالهای قبل بالا نمیاد چه رسد به احکام این سال.»

 

«امروز صدبار وارد سایت شدم اما مدام می نویسه ارائه این خدمات مقدور نیست. حتی حکم سال ۹۹رو هم نمیاره، این یعنی چی؟ یعنی باید تا آخر فروردین صبر کنم تا حقوقم واریز بشه اونوقت بفهمم چقدر قراره حقوق بگیرم؟»

 

همه زیر خط فقریم!

اما بخش دیگری از بازنشستگان می‌گویند رقم واریزی هر چقدر که باشد کم است و آنها نمی‌توانند با آن چرخ زندگی‌شان را بچرخانند.

 

«حکم‌ها میاد و آخرش می بینیم که همش دویست تومن اضافه کردن. یک ساله همش میگن همسان سازی.»

 

«قیمت ها درسال ۹۹ به دو سه برابر رسیده حتی از اولین روز امسال هر روز داره بالاتر اما بازنشسته‌ها با این حقوق نمی‌تونن پاسخگوی این تورم باشند. بیچاره بازنشستگان که به علت کهولت سن کسی بهشون کاری نمیده.»

 

«با افزایش ۳۹ درصدی حداقل حقوق به ۴ میلیون میرسه. پس همسان‌سازی چی شد؟ با اون حقوق باید بره بالای ۵ تومن!»

 

«خط فقر ۱۰ میلیونه. حقوق بشه ۴٫۵ بشه ۵ تومن بازم دردی دوا نمیشه. قانون گذار باید  برای بازنشسته فکری کنه.»

 

«ما بازنشستگان مستمری بگیر تامین اجتماعی این همسان سازی حقوق را قبول نداریم ما خواهان همسان سازی حقوق صددرصد مثل سایر بازنشستگان هستیم.»/تجارت نیوز

اخبار مرتبط
اعزام زائران ایرانی به عمره پس از ۹ سال وقفه از سوم اردیبهشت‌ماه آغاز شده و بازگشت آن‌ها به کشور تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد. در این بازه قرار است حدود پنج هزار نفر به عمره اعزام شوند. بنابر اعلام سازمان حج و زیارت کم‌تر از ۶ میلیون نفر در نوبت عمره هستند.
لطفی در ادامه در توضیح پیشنهاد خود در این باره گفت: طبق پیشنهاد مذکور از جدول ۹ لایحه بودجه، ۱۵۰۰ میلیارد تومان کسر شده و به جدول ۷ برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور اضافه می‌شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که نظام بانکی کشور تا چه اندازه با طراحی الگوی توسعه و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت هماهنگی دارد گفت: در حال حاضر نظام بانکی کشور تفاوت نسبتاً زیادی با الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت دارد. بانک مرکزی از اول متعهد نبود به اینکه بانکدار اسلامی را دنبال کند اما الان در قانون جدید بانک مرکزی مهم ترین تکلیف این قانون، اجرای بانکداری اسلامی است و تحقق این مهم نیازمند تحول و تغییرات جدی است.
، فرآیند تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را آسان، رایگان، غیرحضوری و تنها در چند دقیقه اعلام کرد و گفت: مجوزهای الکترونیکی بر فضای وب و همچنین از طریق گوشی‌های هوشمند قابل استعلام است و نیاز به امضا ندارد و مجوزهایی که از مسیر درگاه ملی مجوزهای کشور به نشانی " mojavez.ir " صادر نشده باشند با مشکلات مالیاتی، بانکی و خدمات دولتی مواجه خواهند شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
شمس الدین قدسیان
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

مدیر عامل سازمان باید براساس مصوبه مجلس وقانون بودجه نسبت به همسان سازی حقوق مانند لشکری وکشوری وهمچنین افزایش سنوات سالانه را بطور شفاف وخیلی روشن با اعلام مبلغ هرکدام بطور جداگانه اقدام نماید ، ایشان باید کاملا این مطلب را درک نماید که دولت ومجلس اعلام نمودند که اقدامات تکلیفی خود را انجام داده اند وحالا تمام مسئولیت ها متوجه مدیر عامل سازمان است واگر بدرستی عمل ننماید باید تبعات آتی آن را شخصا بپذیرند وبدانند که بازنشستگان تامین در صورت اجرای صحیح همسان سازی منت دار ایشان خواهند بود ولی درغیر اینصورت از هیچ اقدامی برای تحقق حقوق حقه خود کوتاهی نخواهند کرد ، همچنین این افزابش ها شامل تمام سطوح دریافتی بازنشستگان اعمال شود واز ایجاد شکاف وچند دستگی اجتناب شود

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها