شنبه, 29 اردیبهشت 1403 2024,May

سرویس پیامکی بانک‌ها گران شد

24 خرداد 1401
سرویس پیامکی بانک‌ها گران شد

به گزارش بانک اول هزینه سرویس پیامکی بانک‌ها سال قبل از ۱۰-۱۲ هزار تومان به ۱۵ هزار تومان افزایش یافته بود و این اقدام با واکنش های متعددی همراه شد.

بانک شهر و تعداد دیگری از بانک های خصوصی با ارسال پیامکی به مشتریان خود اعلام کرده اند که مبلغ 30 هزار تومان از حساب شما بعنوان ابونمان یکساله سرویس پیامک کسر شده است. این موضوع البته بعد از کسر از حساب مشتری در قالب پیامک اعلام شده است!

ظاهراً پیامک اول برای اعلام رضایت مشتریان،‌ در تعطیلات نوروز ارسال شده ولی احتمالاً‌ به دلیل اختلال در خطوط مخابراتی به دست مشتریان نرسیده است؛ برخی از مشتریان بانکی نیز این پیامک را از تعدادی از بانک ها دریافت کرده اند: در صورتی که مشتری موجودی کافی نداشته باشد، به معنی انصراف وی از دریافت این خدمت بانکی است.

پیش از این بانک ها علت افزایش هزینه سرویس پیامکی را افزایش هزینه دریافتی شرکت مخابرات اعلام کرده بودند و احتمالا امسال هم به همین بهانه هزینه پیامک را دو برابر کرده اند.

سال قبل و همزمان با افزایش 50 درصدی هزینه سرویس پیامکی، بانک ها مجاز به کسر هزینه در دو مرحله بودند که این موضوع البته به صورت سلیقه ای در برخی بانک ها اجرایی شد. گزارش های میدانی برای این موضوع در سال جاری نشان میدهد که اکثر بانک ها هزینه سرویس را به صورت یکجا از حساب مشتریان کسر می کنند.

اخبار مرتبط
اگر شورای نگهبان با مصوبه مجلس موافقت کند، روزهای غیرکاری هفته در کل کشور مثل شرایط فعلی تهران به دور روز افزایش پیدا می‌کند؛ خانوارها وقت بیشتری برای دورهم بودن دارند، آرزومندان خواب در صبح روز جمعه به مراد دلشان می‌رسند و از این به بعد احتمالاً آرزوی خواب در صبح روز یکشنبه را خواهند داشت! فعالان اقتصادی نیز با افزایش مطابقت تعطیلات هفتگی کشور با جهان می‌توانند بیشتر و بهتر به تجارت و امور اقتصادی بپردازند.
در سال‌جاری دریافت لاستیک دولتی با کمی تغییرات همراه بوده و برای دریافت این محصول باید مدارکی مانند برگ سبزخودرو، کارت ماشین و کارت ملی صاحب خودرو را داشته باشیم و به نشانی اینترنتی kala.ntsw.ir مراجعه کنیم.
به نظر می‌رسد که تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در اقتصاد بی‌تاثیر نبود. این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: البته در ایام کرونا ثابت شد که خیلی از شاخ و برگ‌های دولت زیادی است و می‌توان خیلی از کارها را به راحتی پیش برد. رشیدی‌کوچی در خصوص اینکه چه کسانی مخالف تعطیلی شنبه‌ها بودند، گفت: آن طیفی که خیلی تلاش می‌کردند تا شنبه تعطیل نشود، برخی از دوستان جبهه پایداری بودند و همچنین عزیزانی که نگاهشان به دولت خیلی نزدیک است. به نظر می‌رسید که نگاه دولت تعطیلی پنج‌شنبه بود.
در لایحه جدید دولت، تبصره ۱ ماده ۷ قانون کار به این شکل اصلاح شده که در کلیه مشاغل – چه مستمر و چه غیرمستمر- حداکثر مدت قرارداد موقت ۵ سال است و بعد از ۵ سال اگر کارگر همچنان در آن شغل که فرقی نمی‌کند مستمر باشد یا غیرمستمر، اشتغال داشته باشد، قرارداد او به قرارداد کار دائم تبدیل می‌شود. طبیعی‌ست که بازهم اگر کارگاه تعطیل شود یا کار خاتمه یابد، قرارداد قابل خاتمه یافتن است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
بابک ممقان
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

چرا بانکها برطبق تعداد پیامکی که ارسال میکنند هزینه نمیگیرند؟من و هزاران نفر مثل من،ماهانه حداکثر ده پیامک داریم که میشود سالانه حداکثر ۱۵۰ پیامک که با هزینه بیست تومن میشود سه هزار تومان.چرا ۱۵ هزار و سی هزار کسر میکنند؟این یک خلاف بین است.پیامک رو مخابرات میفرسته ولی بانک این وسط تخلف میکنه و کسی هم رسیدگی نمیکنه.

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها