جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

گزارش اولیه سانحه هواپیمای فوق سبک در اراک منتشر شد

24 خرداد 1401
گزارش اولیه سانحه هواپیمای فوق سبک در اراک منتشر شد

به گزارش بانک اول دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی گزارش اولیه سانحه سقوط هواپیمای آموزشی فوق سبک اراک که روز گذشته سقوط کرد را ارائه داد که به شرح زیر است:

پس از دریافت اطلاعات از وقوع سانحه یک هواپیمای آموزشی فوق سبک به علامت ثبت ۱۱۲۹-EP در فرودگاه اراک، تیم بررسی سانحه در محل سانحه به سرعت حاضر شده و گزارش اولیه سانحه ارائه شد.

هواپیمای فوق سبک از نوع فانتوم ساخت شرکت Courvus کشور مجارستان به عالمت ثبت ۱۱۲۹-EP و با مالکیت شخصی و بهره برداری به شرکت ساتراپ شایسته مهرگان در ساعت ۰۶:۱۰ به وقت محلی برابر با UTC ۳۶:۰۵ روز سه شنبه  ۲۱/۲/۱۴۰۰ با هدف انجام پرواز آموزشی از باند ۲۶ فرودگاه اراک به پرواز درآمده و بلافاصله خلبان درخواست بازگشت و فرود در فرودگاه نموده که در حین گردش هواپیما به سمت چپ (Wind Cross Left (احتمالا به حالت واماندگی (Stall) رسیده و پس از برخورد به زمین دچار سانحه‌ می‌شود.

در این سانحه معلم خلبان پرواز با کد ملی به شماره ۲۹۹۱۲۵۳۳۸۲ با سن ۷۱ سال و دانشجو با کد ملی به شماره ۰۰۷۸۱۱۲۸۴۲ با سن ۳۵ سال به شدت مصدوم شده و بر اثر شدت برخورد جان خود را از دست می دهند.

متعاقب بروز سانحه پرسنل فرودگاه اراک مطابق با دستورالعمل اضطراری فرودگاه، نسبت به هماهنگی برای حضور تیم‌های اعزامی از شهر) دادستان، اورژانس، نیروی انتظامی و پزشک قانونی در محل سانحه اقدام شد و ضمن بررسی اولیه و تهیه صورتجلسه با مجوز دادستان، اجساد هر دو خلبان به پزشک قانونی اراک جهت انجام آزمایشات پزشکی و تشریفات قانونی انتقال یافت.

دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری با اطلاع واحد برج مراقبت فرودگاه اراک، نسبت به جمع آوری اطلاعات، هماهنگی با فرودگاه، مرجع قضایی مربوطه و تشکیل تیم بررسی سانحه اقدام کرده و سریعاً یک تیم کارشناسی به محل سانحه اعزام و اقدامات اولیه انجام پذیرفت.

با توجه مستندات سایت سانحه، لاشه هواپیما از سایت سانحه جمع‌آوری شده و به محل مناسب منتقل شد تا آزمایشات لازم روی موتور و سطوح کنترل فرامین صورت پذیرد.

لازم به ذکر است که این هواپیما دارای اجازه‌نامه پرواز به شماره ۳۷۱۴ مورخه ۱۴۰۰/۰۱/۲۸ بوده و معتبر تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۲۵ و همچنین بیمه‌نامه شماره ۱۳۹۹/۵۱۰۴/۵۲۲۵/۲۵ شرکت بیمه حافظ است و بهره‌برداری از آن با انواع آموزشی، تفریحی، شخصی به تازگی در فرودگاه اراک شروع شده است.

بدیهی است گزارش نهایی بررسی سانحه پس از دریافت تمام مستندات و بررسی‌های کارشناسی متعاقبا ارسال خواهد شد.

اخبار مرتبط
اگر شورای نگهبان با مصوبه مجلس موافقت کند، روزهای غیرکاری هفته در کل کشور مثل شرایط فعلی تهران به دور روز افزایش پیدا می‌کند؛ خانوارها وقت بیشتری برای دورهم بودن دارند، آرزومندان خواب در صبح روز جمعه به مراد دلشان می‌رسند و از این به بعد احتمالاً آرزوی خواب در صبح روز یکشنبه را خواهند داشت! فعالان اقتصادی نیز با افزایش مطابقت تعطیلات هفتگی کشور با جهان می‌توانند بیشتر و بهتر به تجارت و امور اقتصادی بپردازند.
در سال‌جاری دریافت لاستیک دولتی با کمی تغییرات همراه بوده و برای دریافت این محصول باید مدارکی مانند برگ سبزخودرو، کارت ماشین و کارت ملی صاحب خودرو را داشته باشیم و به نشانی اینترنتی kala.ntsw.ir مراجعه کنیم.
به نظر می‌رسد که تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در اقتصاد بی‌تاثیر نبود. این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: البته در ایام کرونا ثابت شد که خیلی از شاخ و برگ‌های دولت زیادی است و می‌توان خیلی از کارها را به راحتی پیش برد. رشیدی‌کوچی در خصوص اینکه چه کسانی مخالف تعطیلی شنبه‌ها بودند، گفت: آن طیفی که خیلی تلاش می‌کردند تا شنبه تعطیل نشود، برخی از دوستان جبهه پایداری بودند و همچنین عزیزانی که نگاهشان به دولت خیلی نزدیک است. به نظر می‌رسید که نگاه دولت تعطیلی پنج‌شنبه بود.
در لایحه جدید دولت، تبصره ۱ ماده ۷ قانون کار به این شکل اصلاح شده که در کلیه مشاغل – چه مستمر و چه غیرمستمر- حداکثر مدت قرارداد موقت ۵ سال است و بعد از ۵ سال اگر کارگر همچنان در آن شغل که فرقی نمی‌کند مستمر باشد یا غیرمستمر، اشتغال داشته باشد، قرارداد او به قرارداد کار دائم تبدیل می‌شود. طبیعی‌ست که بازهم اگر کارگاه تعطیل شود یا کار خاتمه یابد، قرارداد قابل خاتمه یافتن است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها