شنبه, 22 اردیبهشت 1403 2024,May

مالیات عایدی بر سرمایه شامل چه کسانی می‌شود؟

24 خرداد 1401
مالیات عایدی بر سرمایه شامل چه کسانی می‌شود؟

به گزارش بانک اول مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در تشریح جزئیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه، گفت: هدف مذکور طرح فقط مهار سوداگری در بازار ملک، طلا، ارز و خودرو است.

وی در تشریح دیگر اهداف طرح مالیات بر عایدی سرمایه، افزود: ساماندهی نظام مالیاتی برای انگیزه‌بخشی به تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاری‌های مولد، کاهش دلالی و سوداگری و تضعیف فعالیت‌های مالی غیرمولد، افزایش عدالت و کاهش فاصله طبقاتی و همچنین جلوگیری از نوسان قیمت‌ها به‌ویژه قیمت ارز از جمله اهداف مهم این طرح است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در همین راستا ادامه داد: طرح مالیات بر عایدی سرمایه بر موضوع تقویت تولید تمرکز دارد و اجازه ورود واسطه‌ها به اقتصاد را نمی‌دهد و مانع سوداگری در اقتصاد کشور خواهد شد.

 

طغیانی با تاکید بر اینکه کالاهای سرمایه‌ای باید در مدار تولید قرار گیرند نه ابزاری برای سوداگری باشند، گفت: مجلس تاکنون هیچ لایحه‌ای را در این زمینه از سوی دولت دریافت نکرده است بلکه این طرح از سوی مجلس ارائه شد.

وی با بیان اینکه فقدان چنین قوانین تأثیرگذاری سبب بی‌ثباتی در اقتصاد کشور می‌شود، اظهار کرد: مالیات بر عایدی سرمایه صرفاً فردی را هدف قرار می‌دهد که سرمایه‌گذاری‌های مولد انجام نمی‌دهد و فقط ۴ بازار املاک، خودرو، طلا و ارز را هدف قرار می‌دهد. اگر فرد بیش از نیاز مصرفی در این ۴ بازار خرید داشته باشد، مالیات بر عایدی سرمایه شامل او می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه اکثر کشورهای دنیا چنین طرح‌هایی را تصویب و اجرایی کرده و تنها ۳۳ کشور آن را اجرا نمی‌کنند،اظهار کرد: این کشورها نزدیک به ۷ الی ۸ درصد درآمد مالیاتی خود را از همین محل کسب می‌کنند؛انگلستان این طرح را در سال ۱۹۶۵ در حالی شروع کرد که بالاترین تورم را در بخش مسکن داشت.

در جلسه علنی روز (چهارشنبه ۵ خرداد) مجلس شورای اسلامی و در در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر عایدی سرمایه با کلیات این طرح با ۱۳۲ رأی موافق، ۶۰ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت شد.

اخبار مرتبط
متقاضیان با مراجعه به درگاه ملی مجوزها به آدرس mojavez.ir می‌توانند نسبت به ثبت الکترونیکی درخواست اخذ مجوز‌های یادشده اقدام کنند. سید جلال سیدی مدیر اداره مجوزهای بانکی این بانک گفت: با ادغام، تجمیع و حذف برخی مجوزها، ۳۲ فقره از مجوزهای کسب و کار صادره توسط بانک‌مرکزی در زمینه شروع کسب و کار در چندین نوبت به تصویب هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار رسیده است و با آماده سازی زیرساخت‌های فنی لازم و برقراری ارتباط با سایر سازمان‌ها جهت تبادل الکترونیکی اطلاعات و استعلامات؛ در حال حاضر قابلی
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از هدیه ۴۰۰ هزار تومانی خرید کتاب برای این افراد خبر دارد
ﺻﺎﺣﺒﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﻟﻮحﻫﺎ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺴﺘﻨﺪ ﺩﺭ ﺍﯾﺴﺘﮕﺎﻩﻫﺎﯼ ﺑﯿﻦ ﺭﺍﻫﯽ، ﺁﻥﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺎﻣﻮﺭﺍﻥ ﺣﮑﻮﻣﺘﯽ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﻭ ﺍﻣﮑﺎﻧﺎﺕ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﮔﺎﻩﻫﺎﯼ ﻭﯾﮋﻩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ. ﻧﻤﻮﻧﻪﻫﺎﯼ ﺑﺴﻴﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻟﻮﺡﻫﺎ ﺩﺭ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺷﺮﻕ ﺷﻨﺎﺳﯽ ﺷﯿﮑﺎﮔﻮ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﯼ می‌شدﻧﺪ، ﺍﯾﻦ ﻟﻮﺡ ﻭ ۳۰۰ ﻟﻮﺡ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺩﺳﺖ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۸۳ ﺑﻪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﺎﺯﮔﺮﺩﺍﻧﺪﻩ ﺷﺪﻧﺪ.
در شرایطی که بحث درباره مالیات بالا گرفته، سخنگوی سازمان امور مالیاتی توضیحاتی درباره شیوه مالیات‌ستانی دولت از افراد و مشاغل ارائه داده تا ابهامات مطرح‌شده تا حدودی رفع شوند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
محمدم بیات
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

ما میخواهیم ببینیم چرا کشورهای غربی راقبول نداریم انها رافاسد وضد بشر میدانیم اما قانون شان خوب است وایران ازانها تبعیت میکند

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها