یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403 2024,May

تسهیلات خانه‌های روستایی به یک میلیارد ریال افزایش می‌یابد

24 خرداد 1401
تسهیلات خانه‌های روستایی به یک میلیارد ریال افزایش می‌یابد

به گزارش بانک اول عزیزالله مهدیان افزود: افزایش سقف تسهیلات بانکی مسکن روستایی از سال گذشته با وجود شرایط تورمی پیگیری شده است.

وی اضافه کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تلاش است تا افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی در سالجاری محقق شود.

وی خاطرنشان‌کرد: امسال ۲۰۰ هزار خانه روستایی در کشور توسط بنیاد مسکن و ارائه تسهیلات بانکی بازسازی و نوسازی می‌شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به بازسازی و نوسازی مسکن مناطق سیل زده ۲ سال پیش گفت: این پروژه به مراحل آخرین خود رسیده و بزودی تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به خانه‌های آسیب دیده در زلزله‌های ماه‌های اخیر گفت: هزار ۶۰۰ واحد در استان استان کهگیلویه و بویراحمد و ۲۵۰ واحد نیز در سمیرم برای رفع مشکل مسکن مردم آسیب دیده احداث خواهد شد.

به گفته مهدیان، تامین اعتبار این پروژه انجام شده است و تلاش بنیاد مسکن بر آماده سازی و تحویل این واحدهای مسکونی تا پیش از فرا رسیدن زمستان امسال است.

وی احداث ۱۲ هزار واحد مسکن محرومان را از دیگر پروژه های مهم بنیاد مسکن اعلام کرد و گفت: تاکنون بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی آن آماده و در حال تحویل متقاضیان است و مابقی نیز تا پایان شهریورماه تحویل می‌شود.

۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحدمسکن روستایی در قالب بازسازی واحدهای مسکونی حادثه‌دیده و بهسازی مسکن روستایی نوسازی شده‌اند که ۵۰ درصد کل مسکن‌ روستایی کشور را شامل می‌شود./ایرنا

اخبار مرتبط
وام مسکن ایثارگران، وامی است که به افراد واجد شرایط پرداخت می‌شود. از شرایط اصلی این وام، ایثارگر بودن متقاضی است، همچنین مبلغ این وام باتوجه به شهر محل زندگی متقاضی بین ۳۰۰ میلیون تا ۶۰۰ میلیون تومان می‌باشد.
افرادی که شرایط دریافت وام 200 میلیون یا 5 میلیارد تومانی طرح پذیرنده بانک ملی را دارند باید جواز و پروانه کسب را به یکی از شعب این مجموعه ارائه بدهند. در صورتی که فردی این وام را در قالب قرارداد قرض الحسنه دریافت کند، آن را با کارمزد چهار درصدی می‌گیرند. اما اگر این وام در قالب قرارداد مرابحه اعطا شود، سود آن 23 درصد خواهد بود. سقف مدت زمان پرداخت اقساط این تسهیلات به 36 ماه می‌رسد.
در عین حال تمامی دارندگان حساب قرض الحسنه پس انداز نیک همانند سایر حسابهای قرض الحسنه پس انداز، تا پایان مهلت جشنواره یعنی پایان خردادماه ۱۴۰۳ می توانند در قرعه کشی ۱۰۰۱ جایزه ۲۵۰ میلیون تومانی شرکت کنند.
مبلغ وام فرزندان بازنشستگان کشوری ۳۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال است. کارمزد این وام ۴ درصد و مدت بازپرداخت آن ۳۶ ماهه می‌باشد. توجه داشته باشید که این وام به حساب بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده است واریز می‌گردد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها