یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403 2024,May

استمهال ۲۸ ماهه وام پرداختی از حساب ذخیره ارزی به شرکت بدحساب پتروشیمی

24 خرداد 1401
استمهال ۲۸ ماهه وام پرداختی از حساب ذخیره ارزی به شرکت بدحساب پتروشیمی

 به گزارش بانک اول به نقل از تسنیم بررسی یک نمونه از تسهیلات دهی حساب ذخیره ارزی نشان می‌دهد، هیئت امنای این حساب، به یک شرکت پتروشیمی تسهیلات با دوره استفاده 7 ساله، دوره تنفس 6 ماه و دوره بازپرداخت 5 سال اعطا کرده است. بر اساس این مصوبه که به امضای اسحاق جهانگیری رسیده است، دوران مشارکت مدنی یا استفاده شرکت مذکور از تسهیلات 10 ماه، دوران تنفس، 6 ماه و دوران بازپرداخت تسهیلات یک سال افزایش یافته است.

گفتنی است، حساب ذخیره ارزی یک حساب دولتی است که اگر دولت پس از دخل و خرج‌های پیش‌بینی شده درآمد زیادی کسب کرد باید آن مبالغ را به حساب ذخیره ارزی واریز کند، بنابراین حساب ذخیره ارزی به عنوان یک قلک دولتی به شمار می‌رود.

خامکانی رئیس پیشین فراکسیون توسعه صادرات مجلس شورای اسلامی، معتقد است: پس از ابلاغ سیاست‌های کلان اقتصادی توسط مقام معظم رهبری، در قانون برنامه پنجم مقرر شد صندوقی تحت عنوان صندوق توسعه ملی تشکیل شود که 20 درصد از درآمدهای نفتی قبل از هر هزینه‌ای به این صندوق واریز شود بنابراین صندوق توسعه ملی یک صندوق ملی برای حمایت از بخش خصوصی بوده  و حساب ذخیره ارزی یک حساب دولتی است. گفتنی است از دولت دهم به بعد اختیارات هیئت امنای حساب ذخیره به کمیسیون اقتصادی دولت واگذار شده است.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات