پنجشنبه, 20 اردیبهشت 1403 2024,May

وضع قانون برای حمایت از کسب و کارهای اینترنتی

24 خرداد 1401
وضع قانون برای حمایت از کسب و کارهای اینترنتی

به گزارش بانک اول احسان خاندوزی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: کسب و کار‌های اینترنتی یکی از مظاهر نو ظهور فعالیت‌های اقتصادی هستند که فرصت بسیار ویژه‌ای را برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ایجاد کرده‌اند.

او ادامه داد: بر این اساس فرصتی برای تولیدکننده ایجاد می‌شود تا محصول نهایی خود را در بازار‌های گسترده‌تری عرضه کند و در مقابل فرصت دیگری هم برای مصرف کننده به جهت دسترسی آسان‌تر و سریع‌تر به کالای مورد نظر فراهم می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: متاسفانه طی سال‌های گذشته بستر مناسبی برای رفع موانع این نوع از کسب وکار‌ها و حمایت برای توسعه آن‌ها فراهم نشده است، به همین جهت انتقاد‌های زیادی نسبت به این کسب و کار‌ها وارد شده است.

خاندوزی ادامه داد: تلاشی که ما در کمیسیون اقتصادی مجلس و فراکسیون فضای تولید و کسب و کار انجام خواهیم داد، این است که در مرحله اول موانع موجود را شناسایی کنیم.

او تصریح کرد: در ادامه این ماجرا، قوانین جدیدی را وضع خواهیم کرد تا در چارچوب همین قوانین، به صورت دقیق و شفاف از کسب و کار‌های مجازی حمایت به عمل آورد.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان ابراز کرد: بر این اساس در صورتی که نیاز به ورود قانون گذار و حاکمیت در امر حمایت و مانع زدایی باشد، صدای فعالان کسب و کار مجازی را می‌شنویم و نسبت به مشکلات آنان اقدام می‌کنیم

اخبار مرتبط
وزیر نفت در ادامه گفت: اگر بخواهیم یک پالایشگاه ۱۰۰ هزار بشکه‌ای احداث کنیم، حداقل سه تا چهار سال زمان می‌برد و حداقل سه تا چهار میلیارد دلار بار مالی دارد تا بتواند ۸ تا ۱۰ میلیون لیتر در روز بنزین تولید می‌کند. این یعنی ما باید سالی چهار پالایشگاه احداث کنیم که این میزان از مصرف را در مواقع اضطرار و این میزان مصرف، شرایط را کنترل کنیم.
احکام مالیاتی قانون ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان ابلاغ شد که بر اساس آن سقف و ارزش کل واردات از این طریق به میزان ۱۰ درصد ارزش واردات کل کشور خواهد بود.
همانطور که ممکن است متوجه شده باشید، اعتماد به نفس نقش بزرگی در زندگی دارد. از این رو، پرورش آن به نفع شماست. اما مانند هر چیزی، اگر می خواهید اعتماد به نفس داشته باشید، باید برای آن تلاش کنید. انفعال را کنار بگذارید، قاطع باشید. مطمئناً، فوراً به دست نمی‌آید، به زودی، عادات اعتماد به نفس بخشی از شما خواهد شد. و هنگامی که به آن نقطه رسیدید (و خواهید رسید)، غیرقابل توقف خواهید بود.
در حال حاضر، ۶ بانک کشاورزی، تجارت، ملت، ملی، آینده و صادرات تحت پوشش این طرح قرار دارند. تعداد بانک ‌های این طرح در حال افزایش است و به زودی تمامی بانک ‌های کشور به آن ملحق خواهند شد. طرح «کهربا» تحولی نوین در نظام پرداخت کشور است که می‌ تواند به نفع مصرف‌کنندگان و فعالان اقتصادی باشد.هشدار; کارت بانکی افرادی که در این ۶ بانک حساب دارند مسدود خواهد شد

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها