ﺳﻪشنبه, 1 خرداد 1403 2024,May

جزئیات وام ۲۵۰ میلیونی مسکن با بازپرداخت ۱۲ ساله

24 خرداد 1401
جزئیات وام ۲۵۰ میلیونی مسکن با بازپرداخت ۱۲ ساله

به گزارش بانک اول انواع وام خرید خانه در سال جاری کماکان برای افراد مجرد ۱۴۰ میلیون و برای متاهلان ۲۴۰ میلیون و وام ساخت نیز ۴۵۰ تا ۶۰۰ میلیون است. ضمنا وام طرح مسکن ملی افزایش یافته و وام ۲۵۰ میلیونی با بازپرداخت طویل المدت به متقاضیان این طرح پرداخت خواهد شد.

 

آورده اولیه متقاضیان مسکن ملی کاهش می یابد؟

افزایش وام تا حدی می تواند این امید را پررنگ تر کند و به نظر می رسد به همین منظور تسهیلات طرح ملی مسکن  که در اولین دوره ثبت نام ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده  و اخیرا سخن از  ۲۰۰ میلیونی شدن آن به میان آمده بود بر اساس آخرین تصمیمات، به ۲۵۰ میلیون تومان برای هر نفر رسیده است.

خبر افزایش وام طرح اقدام ملی مسکن به ۲۰۰ میلیون به صورت رسمی توسط مسئولان وزارت راه و شهرسازی اعلان نشده و منابع آگاه از آن خبر داده اند. در واقع، برخی رسانه ها با اعلام اینکه افزایش سقف تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن به ۲۵۰ میلیون تومان رسیده است، از نهایی شدن و تصویب آن در آینده نزدیک  خبر داده اند.

 

معضل سود بالای وام مسکن طرح اقدام ملی

پیش از این از سود ۱۸ درصد این تسهیلات انتقاداتی مطرح شده بود به نحوی که بازپرداخت اقساط این وام در حالتی که مبلغ وام ۱۰۰ میلیون تومان بود طبق برآوردهای انجام شده متقاضیان طی ۱۲ سال باید سودی بین ۱۰۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان به بانک عامل پرداخت می کردند. حالا با ۲۵۰ میلیونی شدن این تسهیلات مبلغ سود و به تناسب آن اقساط وام افزایش قابل توجهی می یابد و این امر برای بسیاری از متقاضیان قابل پذیرش نیست.

اخبار مرتبط
این تسهیلات تنها در صورتی به مشتریان پرداخت می‌شود که آن‌ها به میزان 37 میلیون و 500 هزار تومان سپرده گذاری کرده باشند و ضمنا مدت زمان سه تا شش ماه از خواب سپرده‌شان گذشته باشد. سود این وام به 18 درصد می‌رسد و مدت زمان بازپرداخت آن برحسب سود متغیر است اما به طور کلی از 60 ماه بیشتر نیست. لازم به ذکر است این تسهیلات در قالب عقد مرابحه عام یا مرابحه منصوبات بخش مسکن ارائه می‌شود.
برای کسب اطلاع بیشتر از شرایط دریافت وام فوری به سراغ سایت دیگری رفتم. اطلاعات ویژه‌ای در شرح شرایط نیامده بود و بیشتر شکل و شمایل تبلیغاتی داشت. برای مثال درباره نرخ بهره نوشته شده که این نرخ بسته به موسسه مالی، مبلغ وام و شرایط بازپرداخت متفاوت است. ضمن اینکه، وام فوری یک روزه بدون نیاز به ضامن ارائه می‌شود و در این بین ممکن است از چک، سفته یا دیگر انواع تضمین‌ها استفاده شود.
متقاضیان استفاده از این طرح می‌توانند نسبت به افتتاح حساب “سپرده کوتاه مدت شایان یک” اقدام نموده و بر اساس معدل حساب ۲ تا ۶ ماهه خود از این تسهیلات با دوره بازپرداخت از ۱ تا ۳ سال با نرخ های سود ۱۴، ۱۸ و ۲۳ درصد بهره مند شوند.
وام مسکن ایثارگران، وامی است که به افراد واجد شرایط پرداخت می‌شود. از شرایط اصلی این وام، ایثارگر بودن متقاضی است، همچنین مبلغ این وام باتوجه به شهر محل زندگی متقاضی بین ۳۰۰ میلیون تا ۶۰۰ میلیون تومان می‌باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها