شنبه, 29 اردیبهشت 1403 2024,May

آخرین یارانه پرداختی در دولت دوازدهم /سه واریزی تیرماه

24 خرداد 1401
آخرین یارانه پرداختی در دولت دوازدهم /سه واریزی تیرماه

به گزارش بانک اول حدود یک ماه تا پایان دولت روحانی زمان باقی است. در دولت روحانی پرداخت یارانه نقدی 45500 تومانی ادامه یافت. علاوه بر ان سود سهام عدالت نیز هر ساله به حساب مشولین واریز شد. یارانه جدیدی که در دلوت روحانی پرداخت آن آغاز شد، یارانه معیشتی بنزین بود.

حالا این سوال مطرح است که در این یک ماه باقی مانده از دولت روحانی چه پرداختی‌هایی در انتظار یارانه بگیران است و آخرین یارانه پرداختی دولت دوازدهم چه یارانه‌ای خواهد بود؟

سه پرداختی تیر کدامند؟

اولین پرداختی نقدی تیر ماه یارانه معیشتی است که طبق اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها ساعت ۲۴ روز پنجشنبه (۱۰ تیر) به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

کمک‌های معیشتی به تناسب اعضای خانوار بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان متغیر است؛ به گونه‌ای که خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار، سه نفره ۱۳۸ هزار، ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت می‌کنند.

دومین پرداختی اما یارانه نقدی یا همان یارانه 45500 تومانی است که احتمالا 20‌ام تیرماه واریز خواهد شد و سومین پرداختی احتمالا باقی مانده وسد سهام عدالت است که به گفته مسئولین تا پایان این هفته تعیین تکلیف می‌شود.

آخرین یارانه پرداختی در دولت روحانی

به گفته سید نظام الدین موسوی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، پس از برگزاری مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهور منتخب از جانب مقام معظم رهبریدر 12 مردادماه، مراسم تحلیف «سید ابراهیم رئیسی» روز پنجشنبه ۱۴ مرداد در سالگرد صدور فرمان مشروطیت، در محل مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

بنابراین نیمه مردادماه زمان به پایان رسیدن دولت روحانی است. از آنجایی که معمولا یارانه معیشتی بنزین 10‌ام هر ماه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود. بنابراین اخرین یارانه نقدی که در دولت دوازدهم پرداخت خواهد شد این یارانه خواهد بود.

یارانه معیشتی بنزین به بیش از 19 میلیون خانوار معادل 60 میلیون نفر پرداخت می‌شود. پرداخت آن از آبان 98 و همزمان با افزایش نرخ بنزین یعنی در دولت روحانی آغاز شد.

تاکنون 19 مرحله یارانه معیشتی بنزین پرداخت شده و بیستمین مرحله آن پنجشنبه هفته جاری به حساب مشمولین واریز خواهد شد.

از این رو آخرین یارانه پرداختی در دولت روحانی مصادف است با بیست و یکمین مرحله از واریز یارانه معیشتی بنزین که درست چند روز پیش از پایان دولت پرداخت خواهد شد.

اخبار مرتبط
​برای استعلام دهک بندی یارانه معیشتی با کد ملی، باید سرپرست خانوار کد ملی اعلامی را به سایت سامانه حمایت ارسال و استعلام آن را دریافت نماید.
محسن مولوی- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص مسئله تفکیک یارانه‌ها، اظهار کرد: اگر موضوع تفکیک یارانه در خصوص قیومیت، حضانت و کفالت باشد، متقاضیان باید از طریق فرمانداری به دفاتر خدمات الکترونیک نیروی انتظامی مراجعه کنند. مولوی بیان کرد: افراد مجرد اگر به صورت مستقل زندگی می‌کنند، باید با داشتن مدارک به فرمانداری و دفاتر خدمات الکترونیک نیروی انتظامی برای جداسازی یارانه خود اقدام کنند.
دقایقی قبل یارانه مرحله ۱۵۹ معیشتی اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خانوارهای دهک های اول تا سوم به حساب سرپرستان واریز شد
موضوع تفکیک و جداسازی یارانه‌ها، همواره مورد سوال قشر زیادی از مردم است، بسیاری از مردم نمی‌دانند برای تفکیک یارانه خود باید به چه ارگانی مراجعه و یا چه اقدامی انجام دهند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها