یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

آیا می‌توان سهمیه بنزین را انتقال داد؟/اگر کارت سوخت خود را گم کردیم چه کنیم؟

24 خرداد 1401
 آیا می‌توان سهمیه بنزین را انتقال داد؟/اگر کارت سوخت خود را گم کردیم چه کنیم؟

به گزارش بانک اول استفاده اجباری از کارت سوخت، ابتدا از تهران، کرج، اصفهان و تبریز آغاز شد و دولت دوازدهم چهار سال پس از تک‌نرخی شدن بنزین اقدام به استفاده از کارت سوخت‌ کرد و شاید به همین دلیل هنوز هم برخی از مردم، سوالاتی درباره کارت سوخت دارند که در ادامه به این سوالات می‌پردازیم.

 

سهمیه سوخت چقدر اعتبار دارد؟

فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی تیرماه در گفتگو با ایسنا اعلام کرده بود: مالک هر خودرو تنها می‌تواند سهمیه ۹ ماه گذشته را (۵۴۰ لیتر برای خودروهای سواری و ۲۲۵ لیتر برای موتورسیکلت‌ها) در کارت سوخت شخصی خود ذخیره کنند.

بنابراین، سهمیه سوخت خودروهای شخصی که سقف ۹ ماهه آن‌ها تکمیل شده و به سقف ۵۴۰ لیتر ذخیره رسیده باشد، اضافه نمی‌شود.

چگونه رمز کارت سوخت را بازیابی کنیم؟

رمز همه کارت‌ها، چهار رقم آخر کد ملی مالک کارت سوخت است و افرادی که نمی‌توانند با استفاده از چهار رقم آخر کد ملی صاحب کارت سوخت، سوخت‌گیری کنند، باید به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در سراسر کشور مراجعه کنند تا رمز جدید دریافت کنند.

امکان انتقال سهمیه به کارت دیگر وجود دارد؟

جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران همان سال‌های اول صدور کارت سوخت به شانا گفته بود: امکان جابه‌جایی سهمیه بنزین بین کارت های هوشمند وجود ندارد و چنین برنامه‌ای هم برای آن نداریم. چنین موضوعی در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و سامانه هوشمند سوخت طرح نشده است و مصوبه‌ای نیز در این باره نداشته‌ایم.

اگر کارت سوخت خود را گم کردیم چه کنیم؟

صدور کارت سوخت هوشمند المثنی فقط از طریق دفاتر پلیس +۱۰ مقدور است البته متقاضیان همچنین می‌توانند، رمز کارت سوخت خود را در این دفاتر حذف کنند.

مدارک لازم برای صدور درخواست اشخاص حقیقی، اصل شناسنامه، کارت ملی هوشمند یا گذرنامه است.

در صورتی که متقاضیان درباره نحوه پیگیری کارت سوخت سوالی داشته باشند، می‌توانند به سایت WWW.NIOPDC.IR مراجعه کنند یا با شماره پاسخگویی ۰۹۶۲۷ تماس بگیرند/تجارت نیوز

اخبار مرتبط
در بخش سخت افزاری نیز استفاده دائمی از داده‌های تلفن همراه و همچنین اتصال مداوم بلوتوث گوشی به دستگاه‌هایی مانند ساعت یا هدفون می‌تواند دمای گوشی را تا حد بسیار زیادی بالا ببرد. فیلمبرداری یا فعال بودن مداوم دوربین گوشی نیز دیگر عاملی است که علاوه بر خالی کردن باتری گوشی می‌تواند دمای گوشی را به شدت بالا ببرد چرا که همزمان پردازنده و دوربین با یکدیگر فعالیت دارند و به این ترتیب دمای دستگاه به شدت افزایش پیدا می‌کند.
، شخصیت حقیقی یا حقوقی که برات را صادر می‌کند پرداخت مبلغی را در آینده به فردی دیگری ضمانت می‌دهد. با این تفاوت که مبلغ باید از سوی فرد دیگری که صادرکننده برات از او طلب دارد پرداخت شود.
وی تعیین الگوی مصرف برق هر منطقه را بر اساس قانون و با تاکید بر حفظ رفاه اجتماعی و فرصت‌های مدیریت مصرف ذکر و تصریح کرد: به طور معمول ٧٥ درصد مشترکان برق هر منطقه، نسبت به الگوی مصرف تعیین شده، برق کمتری مصرف می‌کنند.
به‌طور معمول، محققان پزشکی برای اثبات چیزی انتظارها رو بالا می‌برند سپس در دستیابی به آن شکست می‌خورند. آنان اغلب به‌سرعت به این نکته اشاره می‌کنند که A منجر به B می‌شود در حالی‌که به‌راستی ثابت نکرده‌اند، فقط اینکه، ارتباط آماری قوی بین A و B وجود دارد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
مهدی حاجیلی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

من نوعی که ماشین ندارم کارت سوختم ندارم چیکار کنم برای این ی راهکار درست کنید

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها