ﺳﻪشنبه, 25 اردیبهشت 1403 2024,May

پیش‌بینی رشد ۲۰ درصدی صنایع بورسی تا عید / صنایع ارزنده کدام‌اند؟

24 خرداد 1401
پیش‌بینی رشد ۲۰ درصدی صنایع بورسی تا عید / صنایع ارزنده کدام‌اند؟

به گزارش بانک اول موضوع مهم این روزهای بازار سهام چشم‌انداز اقتصاد سال ۱۴۰۱ با توجه به لایحه بودجه است.

کیست که نداند دولت قصد دارد با لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ اقتصاد کشور را به سمت رکود هدایت و تورم را کنترل کند. کارشناسان عقیده دارند لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ می‌تواند بازار را وارد خواب زمستانی کند.

ابهامات

در چند سال اخیر ابهام نه تنها عضو جدایی‌ناپذیر بورس بلکه بخشی از اقتصاد کشور بوده ولی حالا ابهام در بازار سهام به شدت زیاد است.

اولین موضوع که همه را منتظر نگه داشته ماجرای برجام است. اگرچه هنوز هیچ سیگنالی از اتاق مذاکرات خارج نشده اما ایران با نصب دوربین در تاسیسات هسته‌ای موافقت کرده و این می‌تواند سیگنال مثبتی از مذاکرات باشد.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه گفت: قیمت خوراک پتروشیمی‌ها و برق صنایع فولادی در بودجه سال ۱۴۰۰ با ۷۰ درصد تخفیف محاسبه می‌شد اما در بودجه سال ۱۴۰۱ این تخفیف محاسبه نمی‌شود و به قولی هنوز ابهام دارد.

 

پیش‌بینی بورس

کارشناسان عقیده دارند با یک روز مثبت شدن بازار نمی‌توان گفت بازار مثبت شده و تفکر منطقی برای سرمایه‌گذاری این است که اول از تغییر روند مطمئن شویم.

ایمان رئیسی، عقیده دارد برخی از صنایع با قیمت‌های الان بسیار جذابند و من عقیده دارم بعضی از صنایع بازار تا عید حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد بازدهی مثبت حاصل می‌کنند اما به کلیت بازار خوشبین نیستم.

این کارشناس در رابطه با صنایع ارزنده گفت: صنایعی مانند پتروشیمی، پالایشی، خودرویی و فلزات صنایع ارزنده‌ای هستند. باقر خادمی هم عقیده دارد زمانی می‌توان گفت بورس جان گرفته که ارزش معاملات روزانه از ۵ هزار میلیارد تومان عبور کند.

اخبار مرتبط
معامله گران در بورس تهران با انجام ۳۵۷ هزار معامله دادوستد کردند که ارزش آن به حدود ۳۹ هزار میلیارد ریال رسید و در نتیجه آن، حدود ۷ میلیارد و ۳۸۳ میلیون سهم معامله شد.
در این روز به ترتیب نماد‌های فارس، فملی، شپنا و شبندر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند.
شاخص کل بازار سرمایه در ادامه روند کاهشی هفته اخیر، امروز(شنبه) هم ۰.۴۹ درصد منفی شد و شاخص هم وزن نیز ۰.۶ درصد افت کرد و در کانال ۷۳۳ هزار واحدی قرار گرفت.
اگر به دنبال کسب سودآوری بیشتری بوده و روی ماهیانه و قطعی بودن رقم آن در یک ماه، پافشاری ندارید، سودآوری در بازار بورس زمینه بیشتری دارد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها