چهارشنبه, 26 اردیبهشت 1403 2024,May

آخرین مهلت ثبت کارتخوان‌ ها در سامانه مالیاتی

24 خرداد 1401
آخرین مهلت ثبت کارتخوان‌  ها در سامانه مالیاتی

به گزارش بانک اول سبحانیان گفت: زمانی که فرآیند‌های وصول مالیات، غیرشفاف بوده و فرار مالیاتی گسترده وجود دارد، درآمد‌هایی که قرار است طی یکسال وصول شود، بر عهده فعالانی قرار می‌گیرد که فعالیت اقتصادی شفاف انجام می‌دهند؛ بنابراین اگر چتر مالیاتی را گسترده کنیم، درآمد مالیاتی بین آحاد بیشتری از فعالان اقتصادی توزیع می‌شود و بر فعالان شفاف فشار کمتری می‌آید.

به گفته او، این تکلیف قانونی از دولت گذشته بر زمین مانده بود. ما به جهت اهمیت موضوع به صورت هفتگی جلساتی را با وزیر اقتصاد و رئیس سازمان امور مالیاتی برگزار و پیشرفت این پروژه را به صورت هفتگی رصد می‌کنیم. البته این موضوع در سازمان مالیاتی به صورت روزانه مورد پیگیری قرار می‌گیرد، اما به جهت اهمیت موضوع وزیر نیز هفتگی جلسات هفتگی برگزار می‌کنند.

او گفت: باور ما این است که تحول در نظام مالیاتی می‌تواند تحول عظیمی را در نظام اقتصادی کشور ایجاد کند، به تولید کمک کرده و عدالت را نیز در جامعه فراهم کند؛ بنابراین حتما یکی از اولویت‌های وزارت اقتصاد، پیاده سازی پایانه‌ها است و امیدواریم که در ماه‌های ابتدایی سال آینده شاهد باشیم به صورت کامل مستقر شده باشد.

یکی از مواد این قانون، ساماندهی کارتخوان هاست و فعالان اقتصادی تا پایان بهمن برای ساماندهی و اظهار دستگاه و مشخصات خود در سامانه MY.TAX.GOV.IR فرصت دارند.

باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
اگر جزو کارمندان و کارکنان دولتی محسوب می‌شوید، برای اینکه انگیزه کافی برای کار داشته و کارایی بیشتری داشته باشید و دولت نیز بیشتر به نیروی انسانی خود توجه داشته باشد، از ابزار‌های مختلف مانند امتیازدهی برای افزایش حقوق و مزایای کارمندان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی استفاده می‌شود.
در سال‌های اخیر، تلاش‌های قابل توجهی از سمت بانک‌ها و سازمان‌های مختلف برای ارائه‌ی خدمات بانکی برای معلولان انجام شده است. و در نهایت، این تلاش‌ها موجب تسهیل استفاده از خدمات بانکی برای این اقشار شده است. که ما در این مطلب به تمامی آن‌ها اشاره کردیم.
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، لایحه اصلاح قانون تشکیل حساب پس انداز کارکنان دولت را برای انجام تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.
دولت در لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری کاهش ساعت کاری از ۴۴ ساعت به ۴۲ و نیم ساعت در هفته را آورده بود که کمیسیون اجتماعی در مصوبات خود این میزان را به ۴۰ ساعت در هفته کاهش داده بود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها