جمعه, 21 اردیبهشت 1403 2024,May

سقف تسهیلات ساخت مسکن ایثارگران و خانواده شهدا افزایش یافت

24 خرداد 1401
سقف تسهیلات ساخت مسکن ایثارگران و خانواده شهدا افزایش یافت

به گزارش بانک اول از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در جلسه صبح روز چهارشنبه (25 اسفند) هیأت وزیران به ریاست آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی»، مصوب شد تسهیلات مندرج در آیین‌نامه تسهیلات مسکن آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا با رعایت مفاد مقرر در آیین‌نامه و متناسب با سرجمع اعتبارات مصوب در قوانین موضوعه برای یک‌بار در پروژه‌های در حال ساخت، قبل از اتمام پروژه و فروش اقساطی تا سقف تسهیلات ساخت مسکن همان سال از سوی بانک‌های عامل افزایش یابد.

اصلاح مصوبه زمان پرداخت فوق العاده سختی کار کارکنان وزارت نیرو

هیأت دولت همچنین مصوبه مربوط به زمان لازم‌الاجرا شدن پرداخت فوق‌العاده سختی کار کارکنان وزارت نیرو را که پیش از این نیز با اصلاحاتی به تصویب رسیده بود، بار دیگر به‌ منظور تأمین نظر مجلس شورای اسلامی اصلاح کرد که به موجب آن بار مالی ناشی از اجرای مصوبه مذکور، از محل اعتبارات مصوب مربوطه تأمین می‌شود.
 

انتقال بدهی شرکت توسعه منابع آب به بانک‌ها به حساب بدهی دولت

در این جلسه با موافقت هیأت وزیران مقرر شد بدهی شرکت توسعه منبع آب و نیروی ایران به بانک تجارت (به مبلغ ۲۱ هزار و ۲۸۵ میلیارد و ۶۹۱ میلیون و ۱۵۷ هزار و ۷۱ ریال) و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران (به مبلغ ۹۵۶ میلیارد و ۳۰۸ میلیون و ۸۴۲ هزار و ۲۹۰ ریال) جمعاً به مبلغ ۲۲ هزار و ۲۴۲ میلیارد ریال ناشی از تکالیف قانونی مربوط، بابت اصل و سود تضمین شده تسهیلات دریافتی، پس از افزایش سرمایه دولت در شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران به میزان مبلغ فوق‌الذکر، به بدهی دولت منتقل و با رعایت مقررات مربوط به‌روزرسانی شود.

اخبار مرتبط
در حال حاضر دولت پنج وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی را برای مستاجران بسته به مکانی که زندگی می‌کنند، در نظر گرفته است. مستاجری که بتواند از بانک وام بگیرد، با در نظر گرفتن مبلغ وام و نرخ سود، هر ماه چقدر باید برای پرداخت قسط کنار بگذارد؟
افزایش تسهیلات ودیعه مسکن برای خانواده‌های در قالب طرح جوانی جمعیت اگر از سوی بانک ها موافقت شود و بانک ها در پرداخت این تسهیلات همکاری کنند می‌تواند به بازار مسکن کمک کند اما به نظر می رسد که در این بین بانک ها چندان همکاری نمی‌کنند.
ضمن اینکه میزان بهره‌مندی از تسهیلات تبصره ماده 100، سه برابر سال گذشته شده است. براین اساس کسبه تا سقف 18 میلیارد تومان از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف شده‌اند و می‌توانند از تسهیلات تبصره ماده 100 استفاده کنند.
برای دریافت این تسهیلات متقاضی باید ابتدا یک سپرده ویژه طرح اندواخته باز نماید و به مدت ۴ ماه، هر ماهه ۸۰۰ هزارتومان به این حساب واریز نماید. پس از گذشت ۴ ماه، متقاضی می‌تواند درخواست تسهیلات اندوخته بانوان بانک مهر را داشته باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها