دوشنبه, 24 اردیبهشت 1403 2024,May

درآمد ۷۵ میلیونی مالیات ندارد

19 آذر 1402
درآمد ۷۵ میلیونی مالیات ندارد

رییس سازمان برنامه و بودجه ضمن تاکید بر اینکه نرخ های مالیاتی ثابت مانده و افزایش ضرایب مالیاتی در سال آینده نداریم، گفت: افزایش ۴۹.۸ درصدی درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه سال آینده ناشی از شناسایی مودیان جدید و تورم درآمدهاست که مالیات هم متناسب با تورم رشد می کند.

به گزارش بانک اول  به نقل از ایسنا، داوود منظور درباره مالیات در سال آینده گفت: در سال آینده میزان درآمدهای مالیاتی را ۱۱۲۲ هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده ایم که از چهار بخش تامین می شود؛ مالیات بر اشخاص حقوقی و شرکت ها، مالیات بر درآمدها که عمدتا شامل مشاغل، حقوق و دستمزد است، مالیات از فروش کالا و خدمات و مالیات ثروت مثل مالیات از نقل و انتقالات، مالیات بر ارث و ...

وی افزود: مالیات بر اشخاص حقوقی و مالیات بر کالا و خدمات که عمدتا مالیات بر ارزش افزوده است بیشترین سهم را از درآمدهای مالیاتی دارند؛ به گونه ای که سال آینده پیش بینی کردیم درآمدهای مالیاتی ۴۹.۸ درصد افزایش یابد که از این میزان افزایش ۵۳ درصد آن از رشد مالیات بر اشخاص حقوقی و مالیات بر کالا و خدمات حاصل می شود و حدود ۳۲ درصد نیز از مالیات بر ثروت و درآمدها بدست می آید.

منظور ضمن تاکید بر اینکه به اشخاص حقیقی و تولیدکنندگان فشار مالیاتی وارد نمی شود، گفت: ضرایب مالیاتی یا نرخ مالیاتی را بالا نبرده ایم و نرخ های مالیاتی در همه بخش ها اعم از حقوق و دستمزد، ارزش افزوده، شرکت ها همه ثابت هستند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: به حقوق و دستمزد تا ۱۲ میلیون ثابت ماند مالیات تعلق نمی گیرد. همچنین درآمد مشاغل تا ۷۵ میلیون معاف از مالیات است و درآمد مستغلات و اجاره نیز تا ۵۷ میلیون معاف از مالیات هستند.

وی درخصوص چگونگی افزایش درآمدهای مالیاتی گفت: مالیات روی درآمدهاست و از سود اسمی دریافت می شود؛ یعنی تولیدکننده با قیمت بالاتری کالا را می فروشد و هزینه ها را با قیمت بالاتر تامین می کند و این تورم هر ساله خود به خود سود شرکت ها را بالا می برد؛ لذا مقدار مالیات هم متناسب با تورم رشد می کند. از سوی دیگر عامل دوم افزایش درآمدهای مالیاتی، شناسایی مودیان جدید است و تعداد مودیان بالا می رود.

منظور تاکید کرد: تمرکز دولت در حال حاضر بر جلوگیری از فرارهای مالیاتی به ویژه فرارهای مالیاتی بزرگ است.

اخبار مرتبط
عقد مضاربه چیست. عقد مضاربه یکی از انواع عقود اسلامی است که یک طرف آن «رب المال» و طرف دیگر «مضارب» نامیده می‌شود. مطابق با عقد مضاربه، رب المال سرمایه‌ای را به مضارب می‌دهد تا با آن اقدام به کار یا تجارت کند. سود ناشی از کار مضارب بر اساس آنچه از پیش معین‌شده است میان رب المال و مضارب تقسیم می‌شود.
سربازان متاهل که خدمت سربازی خود را در مناطق عملیاتی می‌گذارند، در فروردین ۱۴۰۳ حداقل معادل ۱۰ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان حقوق دریافت کردند
شیف همچنین هشدار می‌دهد که سیاست‌های فدرال رزرو می‌تواند ضد تولیدکننده باشد و بی‌ثباتی اقتصادی بیشتری را به وجود آورد. او معتقد است که فشارهای رکودی ممکن است فدرال رزرو را مجبور کند نرخ بهره را کاهش دهد و دوباره اقدام به تسهیل کمی (QE) کند که نتیجه آن، بدتر شدن تورم خواهد بود.
امروزه بانک‌ها پیش از هر اقدامی برای پرداخت وام به مشتریان خود، از آن‌ها رتبه اعتبارسنجی درخواست می‌کنند و اگر رتبه اعتبارسنجی فرد بالا باشد به او وام می‌پردازند،

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها