شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

خبر مهم برای خریداران طلای قسطی

02 بهمن 1402
 خبر مهم برای خریداران طلای قسطی
رئیس اتحادیه طلافروشان استان زنجان با بیان اینکه قسطی‌فروشی بیشتر به نفع فروشنده است تا خریدار، گفت: معمولاً اشخاصی که طلای قسطی می‌خرند، تحریک می‌شوند و به نظر خودشان خرد خرد پول می‌دهند. در حالی که بیشتر این فروشندگان، اجرت طلا را بالا می‌زنند تا برای خودشان به‌صرفه باشد.

به گزارش بانک اول مجید غضنفریون در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه صنف طلافروشان با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند، اظهار کرد: درباره صنعت طلا در ایران به این بخش اجحاف شده و بدون مطالعه‌ درباره مسائل مختلف در این صنف، قوانینی مصوب می‌شود که بیشتر آنها کارشناسی نشده است و عواقب آن مصیبت‌بار می‌شود.

او ادامه داد: در بازار طلا در ایران شاهد نوساناتی هستیم که تابعی از عوامل جهانی و اتفاق‌های داخلی است. با هرگونه تحرکی در کشور شاهد بالا رفتن قیمت طلا هستیم و در کنار آن، عواملی مانند قیمت ارز مزید بر علت می‌شود و ثبات بازار از بین می‌رود.

غضنفریون درباره قانون مالیات بر ارزش افزوده، گفت: ۱۰ سال این موضوع باعث چالش بود و در نهایت، به این نتیجه رسیدند که اقدامی درست نبوده است. همچنین در رابطه با سامانه تجارت که باید ثبت سرمایه در سیستم انجام شود باید به این نکته اشاره کرد که با توجه به حساسیت موضوع باید تمهیداتی برای رفع نگرانی فعالان این صنف اندیشیده شود.

این فعال صنفی در پاسخ به این پرسش که چه توصیه‌ای به خریداران سکه و طلا می‌کنید، اظهار کرد: اگر افراد پول اضافه و بدون استفاده دارند، می‌توانند خرید طلا را سرمایه‌گذاری مطمئنی بدانند، زیرا طلا همیشه ارزش خود را حفظ می‌کند.

وی به رونق بازار طلای دست دوم اشاره کرد و افزود: من مخالف فروش طلای دست دوم هستم، ولی با توجه به وضعیت موجود، افراد برای حفظ سرمایه طلای دست دوم می‌خرند. البته این روزها، روشی با عنوان خریدن طلای قسطی هم باب شده است که من مخالف فروش طلا قسطی هستم، زیرا خریداران ضرر می‌کنند. فروش طلای کارکرده در برخی کشورها ممنوع است و برای اینکه صنعت و طلا از بین نرود، طلاها را ذوب می‌کنند و به طلای نو تبدیل می‌کنند تا کارگاه‌های طلاسازی به فعالیت خود ادامه دهند.

رئیس اتحادیه طلافروشان استان زنجان با بیان اینکه قسطی‌فروشی بیشتر به نفع فروشنده است تا خریدار، گفت: معمولاً اشخاصی که طلای قسطی می‌خرند، تحریک می‌شوند و به نظر خودشان خرد خرد پول می‌دهند. در حالی که بیشتر این فروشندگان، اجرت طلا را بالا می‌زنند تا برای خودشان به‌صرفه باشد.

او به پرخطر بودن شغل طلافروشی اشاره و اضافه کرد: جلسات متعددی با فرمانداری، کلانتری‌های مناطق مختلف و پلیس پیشگیری برای برقراری امنیت و پیشگیری از سرقت برگزار می‌شود، البته امنیت طلافروشان در زنجان نسبتاً خوب است.

اخبار مرتبط
، بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و افزایش قیمت سکه نسبت به روز گذشته است.
بیست و یکمین حراج شمش طلا بناست روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شود.
سکه بازان در معاملات نقدی روز گذشته گوش به فرمان دلار بودند. در همین راستا شواهد گویای آن است بعد از اینکه نرخ دلار نوسان کاهشی را ثبت کرد، کمتر کسی حاضر بود در موقعیت خرید سکه قرار بگیرد. همچنین دسته ای از تحلیلگران می گفتند ریزش طلای آبشده و از دست رفتن کف حمایتش به دلیل ریزش انس طلا در معاملات روز سه‌شنبه موجب شد تا قیمت سکه یک کانال عقب نشینی کند.
بنا بر نظر بسیاری از کارشناسان اقتصادی، ازآنجایی‌که بازار طلا با مشکلاتی از قبیل فعالیت بدون دریافت مجوز، خریدوفروش با حساب‌های اجاره‌ای و فعالیت‌های ارزی برخی سودجویان به اسم طلافروش و فروش طلا با عیار پست مواجه است، این بازار نیازمند یک ساماندهی در تمامی بخش‌های صنفی و معاملاتی خود می باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها