جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

حساب تجاری دارندگان مجوز کسب کاغذی غیرفعال می شود

24 بهمن 1402
حساب تجاری دارندگان مجوز کسب کاغذی غیرفعال می شود

با توجه به اینکه طبق قانون، دارندگان مجوزهای کسب و کار کاغذی باید تا پایان امسال شناسه یکتا دریافت کنند و مجوزهای قدیمی شان از سال آینده فاقد اعتبار می شود، تمام سرویس دهی و خدمات بانکی، بیمه ای و مالیاتی شان غیر فعال می شود و حساب تجاری این افراد غیرفعال خواهد شد.

به گزارش بانک اول بر اساس حکم تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها، همه کسبه باید تا پایان سال ۱۴۰۲ مجوزالکترونیکی (شناسه‌ یکتا) دریافت کنند و از ۱۴۰۳ کسب وکارهایی که شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می شوند.

بر اساس اعلام درگاه ملی مجوزها تا ۲۳ بهمن ماه تعداد ۲۰ هزار ۶۳۷ شناسه یکتا برای پروانه های کسب قدیمی از درگاه ملی مجوزها صادر شد و در زمینه صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب های قدیمی استان های لرستان، تهران و قم پیشتاز هستند.

صاحبان پروانه های کسب قدیمی، فقط با ورود سه کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد مجوز و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir)، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

با هوشمند شدن خدمات دولت در آینده نزدیک، کسبه‌ای که مجوز الکترونیک نداشته باشد و نامشان در بانک اطلاعات کسب وکار کشور qr.mojavez.ir نباشد، برای دریافت خدمت در ادارات دولتی و بانک‌ها دچار مشکل خواهد شد./ایسنا

اخبار مرتبط
رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد و درباره اعتراض‌هایی که به قیمت حج امسال شده است، گفت: هزینه ارزی حج نسبت به سال گذشته ۳۱۹ دلار کمتر است، تغییرات نرخ ارز و بلیت هواپیما موجب همپوشانی در هزینه‌ها شده است.
وزارت رفاه ضمن هشدار از هموطنان خواست به منظور جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری به اخبار فاقد اعتبار در این حوزه توجهی نداشته باشند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اصفهان با بیان نقش و اهمیت ویژه این استان در درآمدهای کشور خاطرنشان کرد: اصفهان پس از تهران، رُتبه دوم را تامین درآمدهای مالیاتی دارد اما در دریافت اعتبارات رُتبه هفتم و در تملک دارایی‌ها رتبه شانزدهم کشور است.
اگرچه کاهش رشد نقدینگی می‌تواند یک نشانه مثبت باشد و کم و بیش این اتفاق نظر میان مکاتب اقتصادی وجود دارد که تورم در بلندمدت با نرخ رشد نقدینگی قابل توضیح است، اما به دلایل متعدد در کوتاه‌مدت نمی‌توان انتظار همبستگی قوی میان این دو متغیر را داشت. بنابراین حتی با فرض پایدار بودن روند کاهش نرخ رشد نقدینگی، در بازه زمانی یک‌ساله عوامل مهم‌تری وجود دارد که در ارائه چشم‌انداز واقع‌بینانه از تورم باید درنظر گرفت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها