شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

با این ۶ راهکار عملی ثروتمند شوید

08 اسفند 1402
با این ۶ راهکار عملی ثروتمند شوید

شاید سریع پولدار شدن، غیرممکن به نظر برسد، به ویژه اگر از یک خانواده ای پولدار نباشید، اما تصمیمات درست می تواند به طور قابل توجهی شانس شما را افزایش دهد. فقط نیاز به استراتژی، انضباط و ریسک پذیری دارید.

۱. سرمایه گذاری کنید

به گزارش بانک اول رامیت ستی، کارشناس پول، در گفتگویی گفته است که موثرترین راه برای پولدار شدن، سرمایه گذاری است. او توصیه می کند سالانه درصدی از درآمدتان را به طور خودکار سرمایه گذاری کنید و این میزان را سالی ۱ درصد افزایش دهید.

او می گوید: «اغلب فکر می کنیم افراد ثروتمند به سرمایه گذاری های مخفی دسترسی دارند که باعث ثروتمند شدن آنها می شود. اما به عنوان کسی که به این سرمایه گذاری ها آگاه هستم، باید بگویم، سرمایه گذاری ثروتمندان، فرق چندانی با سایر سرمایه گذاری ها ندارد.»

۲. همیشه برای حقوق بهتر مذاکره کنید

دریافت حقوق مناسب، چه با مذاکره در محل کار فعلی و چه پیدا کردن شغلی با درآمد بالاتر، همیشه راهگشا است. حقوق بالاتر بلافاصله درآمد شما را افزایش می دهد که پایه و اساس پولدار شدن است.

اسکایلر فرناندز، کارشناس امور مالی، می گوید: «هنگام مذاکره برای حقوق بهتر، تنها بر رقم حقوق خود تمرکز نکنید. بسیاری از کارفرمایان مزایای غیرنقدی ای مثل مرخصی اضافه، ساعات کاری انعطاف پذیر یا فرصت های رشد حرفه ای ارائه می دهند.»

۳- مدیریت بدهی‌ها

شما ممکن است درآمد خوبی داشته باشید، اما اگر غرق بدهی باشید، نمی توانید پولدار شوید. برای اجتناب از این دام، با پیدا کردن روشی برای بازپرداخت بدهی های خود، درآمد بیشتری را برای پس انداز و سرمایه گذاری آزاد کنید.

۴- پایین نگه داشتن هزینه‌ها

ممکن است درآمد شما بالا باشد، اما اگر هزینه هایتان را کنترل نکنید، همچنان در مخارج خود دچار مشکل می شوید. سبک زندگی با صرفه جویی می تواند ریسک های مالی را کاهش دهد.

پرسی گرونوالد، کارشناس امور مالی، می گوید: «علاوه بر تنظیم بودجه، باید هزینه های ثابت ماهانه خود را بررسی کنید و هزینه های غیرضروری را حذف کنید. گاهی متوجه می شوید هزینه های ثابتی دارید که هیچ اطلاعی از آنها ندارید. این بازبینی می تواند منابع اضافی را برای پولدار شدن شما آزاد کند.

۵- پایبندی به بودجه

همانطور که در بالا گفته شد، صرفا درآمد بیشتر کافی نیست. باید مواردی که هزینه بر هستند را به درستی تنظیم کنید. همانطور که دیو رمزی، کارشناس امور مالی مشهور، توضیح می دهد: «هیچ کس به طور تصادفی در هیچ چیزی موفق نمی شود و شما هم استثنا نیستید! اگر می خواهید ثروتمند شوید، باید برای آن برنامه ریزی کنید. بودجه یعنی برنامه ای نوشته شده برای پول شما. »

۶- راه انداختن کسب و کار جانبی

افزایش درآمد یکی از بهترین راه ها برای پولدار شدن است. برای موفقیت باید مهارت ها و زمان خود را صرف یک شغل دوم کنید که برای شما پول ساز باشد.

پرسی گرونوالد می گوید: «عصر دیجیتال کارآفرینی را راحت تر کرده است. داشتن کسب وکار جانبی می تواند با فراهم کردن منبع درآمدی دوم، همه چیز را تغییر دهد.»

گرونوالد تاکید می کند: «به سرعت پولدار شدن تعادل بین حداکثر درآمد و حداقل هزینه است. رشد سریع مالی می تواند با تحقیق در مورد فرصت های کارآفرینی، صرفه جویی در هزینه و مذاکره برای دریافت حقوق بالاتر ایجاد شود.»

اخبار مرتبط
بعضی از سرمایه‌گذاران با فروش سرمایه‌گذاری‌های ارزشمند خود سود می‌برند و در عین حال سهم‌هایی که عملکرد ضعیفی دارند را نگه می‌دارند و امیدوارند که قیمت‌شان رشد کند. اما غافل از این که سهام خوب می‌تواند بیشتر صعود کند و سهام ضعیف، خطر به صفر رسیدن را دارد. در این مطلب از رده، به 10 نکته برای موفقیت در سرمایه‌گذاری بلندمدت می‌پردازیم که می‌تواند به شما در جلوگیری از اشتباهات و کسب سود کمک کند.
با آغاز سال جدید، شاید بزرگ‌ترین سوال همه افراد این باشد که با سرمایه‌گذاری دارایی‏‌های خود در چه بازاری می‌توانند بیشترین بازده ممکن را کسب کنند.
کارآفرینان، میلیاردرها و خالقان شرکت‌ها و پروژه‌های موفق تجاری همواره الگویی برای بسیار از سرمایه‌گذاران خرد و مردم بوده‌اند. نقطه نظر این شخصیت‌ها در رابطه با نحوه انجام سرمایه‌گذاری، تجارت دارایی‌ها، استراتژی‌های سرمایه‌گذاری و تصمیم‌گیری در بازار برای بسیاری از افراد جذاب و قابل توجه است.
اگر شما هدف ثروتمندشدن در سر دارید،‌ آگاهی از طرز تفکر ثروتمندان و اینکه چگونه توانسته اند پولدار شوند برای رسیدن به هدفتان به شما کمک می‌کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها