شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

شرایط ورود به گروه ثروتمندترین افراد

12 اسفند 1402
شرایط ورود به گروه ثروتمندترین افراد

بلومبرگ در گزارشی اعلام کرده است وارد شدن به گروه ۱ درصدی ثروتمندترین افراد جهان، دشوارتر از همیشه شده است.

به گزارش بانک اول، به نوشته بلومبرگ، برای ورود به گروه ثروتمندترین افراد در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان،‌ اکنون به دست‌کم ۵/۸ میلیون دلار سرمایه نیاز است که در مقایسه با ۱۲ ماه اخیر، حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است.

همچنین موناکو رتبه نخست جهان را از لحاظ سرمایه مورد نیاز برای وارد شدن به جمع ۱ درصدی ثروتمندان در اختیار دارد.

برای این کار به سرمایه دست‌کم ۱۲/۸ میلیون دلاری نیاز است که در مقایسه با یک سال اخیر با رشد ۳/۲ درصدی همراه شده است.

این میزان در لوکزامبورگ و سوئیس بیش از ۸ میلیون دلار برآورد شده است.

این آمارها بر این مسئله تأکید می‌کند که بازارهای در حال رشد در آمریکا و دیگر کشورهای غربی چگونه در حال بیشتر کردن شکاف میان کشورهای ثروتمند و فقیر است.

داده‌های بانک جهانی نشان می‌دهد تولید ناخالص داخلی موناکو به ازای هر فرد، بیش از ۹۰۰ برابر بیشتر از کشور بوروندی در شرق آفریقا است.

حمله روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲ باعث شد اقتصاد جهانی که پیش از آن در حال بازیابی از همه‌گیری کووید-۱۹ بود با آسیب بیشتری همراه شود و در نتیجه آن، قیمت حامل‌های انرژی و مواد غذایی به‌شدت افزایش پیدا کرد.

با وجود اینکه این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی در سراسر جهان شد، کشورهای فقیرتر که مجبور هستند این کالاها را وارد کنند، همزمان با افزایش هزینه‌های استقراض به شکل خاص تحت تأثیر تبعات منفی این اتفاق قرار گرفتند.

با این حال، همه افراد تبعات افزایش هزینه‌ها را تجربه نکردند؛ در سال گذشته میلادی متمول‌ترین افراد جهان که از این حیث در رتبه نخست تا پانصدم جهان قرار دارند، در مجموع ۱/۵ تریلیون دلار به سرمایه‌های خود اضافه کردند.

طبق داده‌های شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ایلان ماسک در این مدت شاهد بیشترین افزایش سرمایه بوده است.

اخبار مرتبط
بعضی از سرمایه‌گذاران با فروش سرمایه‌گذاری‌های ارزشمند خود سود می‌برند و در عین حال سهم‌هایی که عملکرد ضعیفی دارند را نگه می‌دارند و امیدوارند که قیمت‌شان رشد کند. اما غافل از این که سهام خوب می‌تواند بیشتر صعود کند و سهام ضعیف، خطر به صفر رسیدن را دارد. در این مطلب از رده، به 10 نکته برای موفقیت در سرمایه‌گذاری بلندمدت می‌پردازیم که می‌تواند به شما در جلوگیری از اشتباهات و کسب سود کمک کند.
با آغاز سال جدید، شاید بزرگ‌ترین سوال همه افراد این باشد که با سرمایه‌گذاری دارایی‏‌های خود در چه بازاری می‌توانند بیشترین بازده ممکن را کسب کنند.
کارآفرینان، میلیاردرها و خالقان شرکت‌ها و پروژه‌های موفق تجاری همواره الگویی برای بسیار از سرمایه‌گذاران خرد و مردم بوده‌اند. نقطه نظر این شخصیت‌ها در رابطه با نحوه انجام سرمایه‌گذاری، تجارت دارایی‌ها، استراتژی‌های سرمایه‌گذاری و تصمیم‌گیری در بازار برای بسیاری از افراد جذاب و قابل توجه است.
اگر شما هدف ثروتمندشدن در سر دارید،‌ آگاهی از طرز تفکر ثروتمندان و اینکه چگونه توانسته اند پولدار شوند برای رسیدن به هدفتان به شما کمک می‌کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها