ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت 1403 2024,April

صعود قیمت طلا غیر قابل توقف شد!

12 فروردین 1403
صعود قیمت طلا غیر قابل توقف شد!

بازار طلا همچنان به یک بازار غیرقابل توقف ادامه می دهد و برخی از تحلیلگران گفته اند که طلا در حال جذب شتاب جدید است

به گزارش  بانک اول بازار طلا همچنان به یک بازار غیرقابل توقف ادامه می دهد، زیرا این ماه و سه ماهه نزدیک به بالاترین رکورد، کاملاً بالای 2200 دلار در هر اونس بسته می شود.

قیمت هر اونس طلا در لحظه تنظیم این گزارش 2232 دلار می باشد.برای ماه، طلا 9 درصد و برای سه ماهه، فلز گرانبها 8 درصد افزایش یافته است.

تحلیلگران خاطرنشان می‌کنند که عملکرد طلا در روز پنج‌شنبه، که یک هفته معاملاتی کوتاه‌تر را در آستانه آخر هفته طولانی عید پاک به پایان می‌رساند، در مقایسه با شاخص دلار آمریکا که نزدیک به بالاترین سطح شش هفته‌ای بالای 104 واحد معامله می‌شود، چشمگیرتر است.

برخی از تحلیلگران گفته اند که طلا در حال جذب شتاب جدید است زیرا تورم کمتر از آنچه بود تهدید می کند. هفته گذشته فدرال رزرو اعلام کرد که همچنان به دنبال کاهش سه کاهش نرخ بهره در سال جاری است، حتی با وجود اینکه تورم را بالاتر از هدف 2 درصد خود نگه می دارد.

دارین نیوزوم، تحلیلگر ارشد بازار در بارچارت گفت که افزایش طلا سیگنالی است که سرمایه گذاران نگران هستند که فدرال رزرو نتواند تورم را تحت کنترل درآورد زیرا شروع به کاهش نرخ بهره می کند.

وی افزود که طلا را به عنوان یک پوشش ریسک ژئوپلیتیکی نیز به خوبی پشتیبانی می کند.

او گفت: «ترس‌های ژئوپلیتیکی هنوز وجود دارد و با نزدیک شدن به انتخابات نوامبر ایالات متحده، همچنان افزایش خواهد یافت.» اگر فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ کند، بازده اوراق قرضه کاهش می یابد و این امر طلا را به پناهگاه امن تری تبدیل می کند.

در عین حال، برخی تحلیلگران خاطرنشان می کنند که دلار آمریکا در حال از دست دادن تسلط خود بر بازار طلا است زیرا بدهی های دولت ایالات متحده همچنان در حال افزایش است.

صرف نظر از اینکه چه چیزی طلا را به بالاترین حد خود می رساند، آدام باتن، استراتژیست ارشد ارز گفت که او انتظار دارد این تنها شروع رالی باشد.

علی رغم رشد تاریخی طلا ، باتن گفت که بخش فلزات گرانبها همچنان در بازار گسترده تر نادیده گرفته می شود. وی افزود: بخش معدن در حالی که پایین‌ترین سطح خود را دارد، همچنان در مقایسه با قیمت طلا به میزان قابل توجهی کمتر از ارزش گذاری شده است.

اگرچه باتون نسبت به طلا خوش‌بینانه است، اما وی افزود که سرمایه‌گذاران باید منتظر عقب‌نشینی قبل از ورود به بازار باشند.

اوله هانسن، رئیس بخش استراتژی کالا در بانک ساکسو گفت که انتظار دارد بازار طلا پتانسیل صعودی بیشتری داشته باشد. او افزود که این چیزی بیش از یک حرکت است که قیمت طلا را بالاتر می برد.

اگرچه طلا در حال پایان دادن به یک هفته معاملاتی کوتاه مدت است، اما هفته آینده خطرات جدیدی را به همراه خواهد داشت. تقویم اقتصادی هفته آینده بر بازار کار ایالات متحده متمرکز خواهد شد .

این هفته همچنین دارای ترکیبی قوی از سخنرانان بانک مرکزی از جمله جروم پاول، رئیس فدرال رزرو است که در انجمن تجارت، دولت و جامعه استنفورد سخنرانی خواهد کرد.

اخبار مرتبط
بازار در جریان معاملات امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
بیست و دومین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار می شود
دبیرکل جامعه صرافان ایران معتقد است که روند کاهش قیمت دلار ادامه‌دار است و بازار ارز در روزهای آینده شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها خواهد بود.
در ضمن، اختصاص ارز ترجیحی برای تأمین کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی با هدف حمایت از معیشت مردم و در سقف منابع آن انجام شده و این سیاست از سوی مجلس شورای اسلامی با اختصاص حدود ۶/۱۳ میلیارد یورو در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ مورد تأیید قرار گرفته‌است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها