ﺳﻪشنبه, 1 خرداد 1403 2024,May

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

11 اردیبهشت 1403
پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

با ابلاغ جدید بیمه مرکزی، شرط پرداخت بدهی‌های عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث لغو شده است.

به گزارش  بانک اول  با ابلاغ رسمی بیمه مرکزی از 17 تیرماه سال 1402 صدور کد یکتای بیمه‌نامه شخص ثالث منوط به مفاصاحساب عوارض آزادراهی و بزرگراهی شد و در صورت بدهی بیمه‌گذار، سامانه سنهاب کد یکتا صادر نمی کرد.

بیمه مرکزی البته تأکید کرده بود که  بدهی جریمه‌های راهنمایی و رانندگی ربطی به بیمه‌ها ندارد و  فقط بدهی عوارض آزادراهی و بزرگراهی در صدور بیمه‌نامه شخص ثالث بررسی می‌شود.

این بخشنامه البته واکنش های متعددی را درباره کاهش آمار بیمه شخص ثالث را به همراه داشت و نامه ‌نگاری هایی درباره لغو این شرط با وزیر اقتصاد انجام شده بود.

برهمین اساس نیز رئیس کل بیمه مرکزی در بخشنامه ای به صنعت بیمه شرط صدور بیمه نامه شخص ثالث بعد از تسویه بدهی عوارض آزادراهی را لغو و تأکید کرد: شرط اخذ مفاصاحساب بدهی‌های ناشی از عوارض آزادراهی از متقاضیان خدمات بیمه شخص ثالث توسط شرکت‌های بیمه گر لغو شد.

تسنیم

اخبار مرتبط
سقف تعهدات قرارداد بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۴۰۲ ـ ۱۴۰۳ در حوزه بستری فوق تخصصی ۸۵ میلیون تومان، بیماران خاص و صعب‌العلاج ۳۵ میلیون تومان است.
در اولین مرحله باید فرد بیمه‌شده تحت درمان‌های پزشکی قرار بگیرد و مراحل درمانی را طی کند. حالا اگر بهبودی او حاصل نشد، پزشک، فرد را به کمیسیون پزشکی ارجاع می‌دهد.
بیمه تامین اجتماعی یک نظام تامین اجتماعی است که به منظور حفظ و تامین حقوق اجتماعی و اقتصادی افراد در برابر ریسک‌های مختلف به صورت تامین مالی فعالیت می‌کند. بیمه تامین اجتماعی در بسیاری از کشورها وجود داشته و در بسیاری از جوامع مورد استفاده قرار گرفته است. هدف اصلی بیمه تامین اجتماعی، ایجاد تعادل میان حقوق و تعهدات اجتماعی و اقتصادی فرد است.
سازمان تأمین اجتماعی یکی از سازمان‌هایی است که افرادی را که در حین کار دچار آسیب شده‌اند تحت پوشش خود قرار می‌دهد. لازم است گفته شود در صورتی که فردی که دارای بیمه تأمین اجتماعی است در حین کار دچار آسیب و شکستگی یا نقص عضو شود، می‌تواند از بیمه تأمین اجتماعی به صورت ماهیانه مستمری دریافت کند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها