دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

شفاف سازی مدیرعامل بانک سرمایه در جمع خبرنگاران

24 خرداد 1401
 شفاف سازی مدیرعامل بانک سرمایه در جمع خبرنگاران

 به گزارش بانک اول  محمدرضا خانی با تاکید بر اینکه تخلفاتی که در بانک سرمایه صورت گرفته بود با همکاری های عامدانه بدهکاران کلان و برخی از کارمندان بازنشسته سایر بانک ها بوده، افزود: نکته حائز اهمیت این است که توسط نیروهای جوان تخلفی صورت نگرفته است. ما نقطه ضعف را شناسایی کرده و عذر تمام بازنشستگان را خواستیم و کار را به نیروهای جوان تحویل دادیم.
وی در ادامه افزود: مذاکرات با بدهکاران کلان بانک که 31 نفر هستند آغاز شده و ما اقداماتی را از لحاظ کیفری و حقوقی انجام داده ایم. بزرگترین بدهکار بانک سرمایه م.ج با رقم 1200 میلیارد تومان بدهی است.
مدیرعامل بانک سرمایه با تأکید براینکه هیچ گونه ادغامی در خصوص بانک سرمایه اتفاق نخواهد افتاد، گفت" در نظام بانکی عملکرد ما به گونه ای است که در چهار شاخص اصلی جزء برترین ها هستیم. از ابتدای سال 95 تاکنون، 64 درصد افزایش منابع داشتیم و با وجود اینکه یکی از بدهکارترین بانک ها بوده ایم توانستیم 97 درصد بدهی بین بانکی خود را تسویه کنیم و هم اکنون هیچ گونه بدهی ای به بانک مرکزی نداریم. همچنین سپرده قانونی بانک نزد بانک مرکزی را 71 درصد افزایش داده ایم. در حال حاضر کل مطالبات معوق بانک سرمایه 7800 میلیارد تومان است که 2000 میلیارد تومان آن جریمه تأخیر است و با توجه به اینکه از ابتدای سال کمیته ای جهت وصل مطالبات ایجاد کرده ایم این رقم کاهشی خواهد شد و سعی خواهیم کرد تا پایان خرداد سال آینده بالای 70 درصد مطالبات را وصل کنیم.
وی افزود: در ابتدای سال 4500 میلیارد تومان وام به آموزش و پرورش پرداخت کردیم که صرف حقوق معوق بازنشستگان شد. همچنین یک ماه پیش 50 میلیارد تومان دیگر جهت پرداخت حقوق معلمان پرداخت شد. در نظر داریم خط اعتباری ای را نیز برای این مهم اختصاص دهیم. هم اکنون هزینه تبلیغات بانک را صرف دانش آموزان مدارس محروم کرده ایم. این دانش آموزان یا به مجموعه معرفی شده اند و یا خودمان آن ها را شناسایی کرده ایم. علاوه براین دانش آموزانی که بنابر فقر مالی ترک تحصیل کرده بودند تحت پوشش این بانک قرار گرفته و به تحصیل خود ادامه خواهند داد.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها