شنبه, 15 اردیبهشت 1403 2024,May

دستور ترامپ تاثیری بر مسائل بانکی ندارد

24 خرداد 1401
دستور ترامپ تاثیری بر مسائل بانکی ندارد

 به گزارش بانک اول ولی الله سیف در حاشیه جلسه امروز هیأت وزیران و جمعی از خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره تاثیر دستور اخیر رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع ایرانی به این کشور در مسائل بانکی اظهار کرد: این دستور در ارتباط با مسائل بانکی تاثیر مشخصی نداشته است و ما در حال پیگیری مسائل بانکی خود هستیم.
وی افزود:‌ با توجه به گشایش هایی اخیرا داشته ایم فکر می کنیم که بدون توجه به این دستور ، مسائل مسیر اقتصادی و ارتباطات بانکی ما در حال طی کردن روند خود است.
رئیس بانک مرکزی درباره تاثیر این قانون بر رفت و آمد تجار ایرانی با آمریکا نیز گفت: ما با آمریکا مبادلات تجاری نداریم. به همین دلیل نیز معتقدیم قانون اخیر آمریکا درباره ممنوعیت ورود اتباع ایرانی به این کشور، نقش موثری در اقتصاد و فعالیت اقتصادی ایفا نمی‌کند.
سیف همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات معاون وزیر اقتصاد در ارتباط افزایش 9 الی 10 درصدی نرخ تورم ، با تاکید بر اینکه نرخ تورم سال ۹۵ پس از ۲۵ سال به صورت قطعی تک رقمی است و هیچ تردیدی در این رابطه وجود ندارد، اظهار کرد: در حال طراحی برنامه‌هایی هستیم تا مطمئن هستیم این نرخ تورم در آینده نیز ادامه پیدا کند و شاهد باشیم درآینده اقتصاد با حفظ تورم تک رقمی با رشد اقتصادی نیز مواجه شویم.
به نوشته ایسنا، وی با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال ۹۵ ، ۷/۴ درصد رشد داشته ایم خاطر نشان کرد: در شش ماهه نخست سال جاری نرخ رشد نوید خوشایندی است که در طول سال ادامه خواهد یافت.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: