شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته پایانی فروردین / امسال اجرت طلا کاهش پیدا می‌کند؟

24 خرداد 1401
پیش‌بینی قیمت طلا در هفته پایانی فروردین / امسال اجرت طلا کاهش پیدا می‌کند؟

به گزارش بانک اول در شش روز اخیر بازار طلا به دلیل اعمال محدودیت‌های کرونایی بسته شد. از این‌ قیمت طلا اندکی نوسان کاهشی و افزایشی داشت.

آنچه فعالان بازار می‌گویند مردم از خرید طلا عقب‌نشینی کردند و منتظر نتایج نهایی مذاکرات هستند. آیا قیمت طلا بعد از اتمام مذاکرات ارزان می‌شود؟ رئیس اتحادیه طلا گفت: فعلا بازار طلا تا آخر فروردین ماه تعطیل است. احتمال دارد در هفته پایانی فروردین به دلیل نوسان افزایشی انس جهانی، طلا اندکی گران شود.

سال گذشته ابراهیم محمدولی وعده داد برای رونق تولید طلا ممکن است اجرت طلا اندکی کاهش یابد؛ این در حالی است که هنوز این وعده محقق نشده است.

۷۵ درصد مواد اولیه وارداتی است

آیا اجرت طلا در سال ۱۴۰۰ کاهش می‌یابد؟ ابراهیم محمدولی پاسخ داد: ۷۵ درصد مواد اولیه تولیدکنندگان طلا وارداتی است و قیمت مواد اولیه هنوز کاهش پیدا نکرده است. انتظار ما کاهش قیمت طلا بود تا به این شکل اجرت طلا هم اندکی ارزان شود. بنابراین با توجه به اینکه هزینه ساخت طلا بالاست نمی‌توان انتظار کاهش اجرت طلا را داشت.

این فعال صنفی اظهار کرد: امروز اجرت طلا براساس نوع کار طلا گرفته می‌شود و در بازار مصنوعات طلایی هستند که اجرت آنها پایین است.

اخبار مرتبط
، بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و افزایش قیمت سکه نسبت به روز گذشته است.
بیست و یکمین حراج شمش طلا بناست روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شود.
سکه بازان در معاملات نقدی روز گذشته گوش به فرمان دلار بودند. در همین راستا شواهد گویای آن است بعد از اینکه نرخ دلار نوسان کاهشی را ثبت کرد، کمتر کسی حاضر بود در موقعیت خرید سکه قرار بگیرد. همچنین دسته ای از تحلیلگران می گفتند ریزش طلای آبشده و از دست رفتن کف حمایتش به دلیل ریزش انس طلا در معاملات روز سه‌شنبه موجب شد تا قیمت سکه یک کانال عقب نشینی کند.
بنا بر نظر بسیاری از کارشناسان اقتصادی، ازآنجایی‌که بازار طلا با مشکلاتی از قبیل فعالیت بدون دریافت مجوز، خریدوفروش با حساب‌های اجاره‌ای و فعالیت‌های ارزی برخی سودجویان به اسم طلافروش و فروش طلا با عیار پست مواجه است، این بازار نیازمند یک ساماندهی در تمامی بخش‌های صنفی و معاملاتی خود می باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها