شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

آینده قیمت سکه و طلا امروز مشخص خواهد شد + گزارش قیمت ها

24 خرداد 1401
 آینده قیمت سکه و طلا امروز مشخص خواهد شد + گزارش قیمت ها

به گزارش بانک اول در صورتی که امروز سکه تهران در روز پرکار اونس و نوسانات احتمالی دلار تهران به بالای 10800 برود، خریداران به بازار وارد خواهند کرد. در صورت ورود خریداران، ‌سقف بعدی سکه محدوده 11200 خواهد بود.

اگر تا ساعت 17:00 امروز اونس به بالای 1900 برود، انگیزه سکه‌بازان برای خرید بیشتر خواهد شد. اونس در روزهای 21 تا 23 خرداد 1400 هم به اجلاس سران گروه ۷ در لندن به خصوص سخنان بایدن و مرکل حساس خواهد بود.

دلار گرفتار یک زندان قیمتی 23800 تا 24200 شده است و تغییرات قیمتی را در همین زندان جستجو می کند. دلار در روز های اخیر توان شکست 24200 تومان را از خود نشان نداد و در برابر افت به زیر 23800 مقاومت کرده است.

 

تا دلار در دامنه مشخصی نوسان می کند، خریداران و فروشندگان جدیدی به بازار وارد نخواهند شد، جدا شدن دلار از عدد 23950 به سوخت قوی نیاز دارد و نشست دور ششم مذاکرات برای احیای برجام که دقیقا مشخص نیست ولی از امروز تا یکشنبه آینده از سر گرفته‌ می شود.

محدود بودن نوسانات، ناشی از احتیاط معامله‌گران در خرید و فروش دلار و عرضه بازارساز است و تا زمانی که مداخله بازارساز وجود دارد، تغییر معناداری در روند قیمت ها رخ نخواهد داد.

بازارساز در روزهای اخیر سعی کرده با قیمتی نزدیک به نرخ بازار، اقدام به عرضه کند. دیروز افزایش قیمت دلار در بازار آزاد و صرافی‌ها متناسب با یکدیگر بود.

زمانی که این فاصله متناسب باشد، تقاضای کاذبی به بازار وارد نخواهد شد که قیمت را دچار تغییرات معنادار کند با اینحال دلار دیروز هم میتوانست طبق ریت درهم به کانال 24200 ورود کند ولی کماکان به اخبار سیاسی قوی نیاز دارد.

اخبار مرتبط
، بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و افزایش قیمت سکه نسبت به روز گذشته است.
بیست و یکمین حراج شمش طلا بناست روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شود.
سکه بازان در معاملات نقدی روز گذشته گوش به فرمان دلار بودند. در همین راستا شواهد گویای آن است بعد از اینکه نرخ دلار نوسان کاهشی را ثبت کرد، کمتر کسی حاضر بود در موقعیت خرید سکه قرار بگیرد. همچنین دسته ای از تحلیلگران می گفتند ریزش طلای آبشده و از دست رفتن کف حمایتش به دلیل ریزش انس طلا در معاملات روز سه‌شنبه موجب شد تا قیمت سکه یک کانال عقب نشینی کند.
بنا بر نظر بسیاری از کارشناسان اقتصادی، ازآنجایی‌که بازار طلا با مشکلاتی از قبیل فعالیت بدون دریافت مجوز، خریدوفروش با حساب‌های اجاره‌ای و فعالیت‌های ارزی برخی سودجویان به اسم طلافروش و فروش طلا با عیار پست مواجه است، این بازار نیازمند یک ساماندهی در تمامی بخش‌های صنفی و معاملاتی خود می باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها