جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۱مهر / بازار در لبه پرتگاه

24 خرداد 1401
پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۱مهر / بازار در لبه پرتگاه

به گزارش بانک اول دلار از شنبه هفته گذشته درحالی که به سقف ۲۸۵۰۰تومان صعود کرده بود در مسیر نزولی قرار گرفت و تا امروز بعد از ده روز متوالی حرکت در مسیر کاهشی به مرز ۲۷هزار تومان رسید و حتی در معاملات پشت خطی سطح ۲۶۹۸۰تومان را هم لمس کرده است.

 

خوشبینی بسیاری از معامله‌گران به بازگشت ایران به میز مذاکرات برجام در آینده نزدیک دلیل اصلی قرار گرفتن دلار در مدار نزولی است؛ هرچند عده‌ای سعی کردند با شایعه‌پراکنی و جوسازی پیرامون این موضوع، سد راه دلار در این مسیر شوند و حتی در برخی روز‌ها توانستند با بالا بردن حجم خرید‌ها قیمت را افزایش دهند اما نهایتا با شکست مواجه شدند.

البته انتخاب رییس کل بانک‌مرکزی هم به کاهش بیشتر قیمت دلار دامن زد که این اتفاق از قبل پیش‌بینی شده بود؛ حالا با رسیدن دلار به مرز ۲۷هزار تومان، بازار در لبه پرتگاه قرار گرفته و در این شرایط بسیاری از معامله‌گران به لاک دفاعی فرو رفته‌اند و صرفا نظاره‌گر روند دلار هستند.

 

حالا اگر اهرم فشار فروشندگان بیش از نوسان‌گیران باشد این ارز به کانال ۲۶هزار تومان بازخواهد گشت و درصورت توقف فروش‌ها و یا انتشار یک خبر منفی احتمال تغییر مسیر بازار وجود دارد؛ اما رییس سابق کانون صرافان بر این باور است که باوجود مقاومت برخی معامله‌گران، روند نزولی دلار ادامه خواهد داشت و در این بین اگر زمان برگزاری دور بعدی مذاکرات هم مشخص شود، سرعت حرکت دلار در مسیر کاهشی بیشتر خواهد شد./اقتصادانلاین

اخبار مرتبط
، بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و افزایش قیمت سکه نسبت به روز گذشته است.
بیست و یکمین حراج شمش طلا بناست روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شود.
سکه بازان در معاملات نقدی روز گذشته گوش به فرمان دلار بودند. در همین راستا شواهد گویای آن است بعد از اینکه نرخ دلار نوسان کاهشی را ثبت کرد، کمتر کسی حاضر بود در موقعیت خرید سکه قرار بگیرد. همچنین دسته ای از تحلیلگران می گفتند ریزش طلای آبشده و از دست رفتن کف حمایتش به دلیل ریزش انس طلا در معاملات روز سه‌شنبه موجب شد تا قیمت سکه یک کانال عقب نشینی کند.
بنا بر نظر بسیاری از کارشناسان اقتصادی، ازآنجایی‌که بازار طلا با مشکلاتی از قبیل فعالیت بدون دریافت مجوز، خریدوفروش با حساب‌های اجاره‌ای و فعالیت‌های ارزی برخی سودجویان به اسم طلافروش و فروش طلا با عیار پست مواجه است، این بازار نیازمند یک ساماندهی در تمامی بخش‌های صنفی و معاملاتی خود می باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها