ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت 1403 2024,April

وعده دوباره برای جاماندگان از یارانه

24 خرداد 1401
وعده دوباره برای جاماندگان از یارانه

به گزارش بانک اول به نقل از ایسنا، گرچه هنوز گزارش  کمیسیون تلفیق در مورد بررسی لایحه بودجه سال آینده به تأیید نهایی و ابلاغ به صورت قانون نرسیده، اما تکلیف بندها و تبصره‌ها تا حدودی مشخص شده است.

تبصره (14) که مهم‌ترین بخش در رابطه با یارانه‌ها بوده و وضعیت قانون هدفمندی یارانه‌ها را مشخص می‌کند در یکی از بندهایی که به آن الحاق شده تاکید دارد سازمان هدفمندی یارانه‌ها باید امکان ثبت نام برای افرادی که موفق به ثبت نام برای بهره‌مندی از یارانه نشده‌اند را فراهم کند.

این تکلیف در حالی از سوی نمایندگان در بودجه 1399 قرار می‌گیرد که برای اولین بار نیست که دولت ملزم به این موضوع می‌شود و در قالب قانون بودجه 1394 و 1395 نیز مکلف به ثبت نام از جاماندگان از یارانه نقدی شده بود، اما به آن عمل نکرد.

عمده جاماندگان از یارانه مربوط به سال 1393 می‌شوند که در آن زمان دولت ثبت نام مجدد را برای متقاضیانی که نیازمند واقعی یارانه هستند انجام داد ولی در مجموع با توجه به شرایط خاصی که اعمال کرده و تنها یک روز برای خانوارها فرصت وجود داشت تعدادی از ثبت نام جا ماندند.

با وجود درخواست‌هایی که برای دریافت یارانه وجود داشت، اقدامی صورت نگرفت تا اینکه در قانون بودجه سال 1394 گنجانده شد؛ به طوری که مجلس در بند «د» تبصره (20 )قانون بودجه سال 1394 دولت را مکلف کرد از فروردین‌ماه نسبت به ثبت‌نام این گروه از طریق فرمانداری‌ها اقدام کند. قانون بودجه در آن سال اجرایی شد ولی از ورود جامانده‌ها به لیست سازمان هدفمندی یارانه‌ها خبری نشد.

اما این تکلیف بار دیگر در قانون بودجه 1395 مورد تاکید قرار گرفت و بر اساس بند(ط) تبصره(14) دولت موظف شد پس از تصویب قانون بودجه نسبت به ثبت‌نام افرادی که موفق به ثبت درخواست برای دریافت یارانه نشده‌ بودند اقدام کند و پس از ثبت‌نام، پرداخت یارانه آنان را در دستور کار قرار دهد. در عین حال که تاکید شده بود باید ثبت‌نام در فرمانداری‌ها انجام می‌شود. با وجود دو سال تکلیف قانونی برای توجه به شرایط جاماندگان از یارانه نقدی که در بین آنها افراد نیازمند نیز وجود داشتند، اقدامی صورت نگرفت و در سال جاری  با وجود ورود برای حذف افراد پردرآمد، برنامه‌ای برای بررسی شرایط افراد جامانده و کسانی که نیازمند بودند ولی در لیست سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیستند، وجود نداشت.

این در حالی است که حتی امسال و در جریان ثبت تقاضای متقاضیان دریافت کمک‌های معیشتی موضوع درخواست ثبت نام برای متقاضیان یارانه نقدی نیز مطرح شد که البته سازمان هدفمندی یارانه‌ها تأکید داشت که در قانون چنین تکلیفی وجود نداشته و انجام نخواهند داد. اما به هر صورت این تکلیف برای سال آینده مطرح است و گرچه تضمینی هم برای اجرای آن وجود ندارد و می تواند فقط روی کاغذ باشد ولی احتمال اجرای آن نیز بعید نیست.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
مریم سلیمانی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

اول سال ۹۳ پدر من که ۳۰ سال خط مقدم ارتشی بودند سکته میکنن و به دلیل مراسم موفق به ثبت نام مادرم نشد. ۳ پسر بیکار و که یه دوچرخه بنامش نیست حتی و تو خونه هنوز با سم ۴۸ سال و ۴۰ سال و ۳۳سال مجردن و ۴دختر ۸ ساله یارانه نمیگیرند من بشخصه حلال ندارم اون دنیا باید جواب بدن و شما که میخونی لطفا متن منو بهشون برسونید

ابوالقاسم واعظی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

باسلام و دعای خیر درسال 1394 پسرم یک ماشین خرید 42 م ت بلافاصله یارانه من و فرزندانم راقطع کردند . همان زمان اعتراض کردم متأسفانه بهنگام دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پیامک آمد که یارانه شما از ماه دیگر واریز میشود امّا کذب بود . مهمتر اینکه پسرم را با مشکلات کنونی داماد کردم که هم اکنون مستأجر و با مشکلات فعلی همچون دیگران دست و پنجه نرم میکند چون یارانه من قطع شده ایشان هم نمیتواند نسبت به تفکیک و راه اندازی یارانه اش اقدام نماید و اجاره منزلش را 3 سال است از مستمری خودم پرداخت میکنم . در زمانیکه رهبر فرزانه انقلاب دامة برکاته بر تشکیل خانواده و فرزند آوری آنان تأکید دارند ، شما بفرمایید چه باید کرد . درخاتمه ، باعنایت به اندکی تحقیق پیرامون مراتب یادشده که صحّت گفتارم را ثابت خواهد نمود ، اگر پیام را خواندید و پاسخ ندادید و به سازمان هدفمندی یارانه ها منتقل نکنید مدیون و در یوم الحساب باید پاسخگو باشید . توفیقات الهی مستدام .

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها