پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

اعلام وثیقه وام ۱۲ تا ۲۰۰ میلیونی کرونا

24 خرداد 1401
اعلام وثیقه وام ۱۲ تا ۲۰۰ میلیونی کرونا

به گزارش بانک اول از روز گذشته سامانه کارا به منظور ثبت نام کارفرمایان برای دریافت تسهیلات حمایتی کرونا آغاز به کار کرده است.

پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا یکی از سیاستهای وزارت کار در راستای حفظ اشتغال بنگاهها و صیانت از نیروهای کار است و براین اساس ۱۳رسته شغلی شناسایی شده که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده و دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی هستند، می‌توانند از تسهیلات مذکور بهره مند شوند.

این کسب و کارها می‌توانند برای ثبت‌نام در سامانه کارا اقدام کنند. البته وزارت کار یک میلیون واحد اقتصادی آسیب دیده از کرونا که سه میلیون شاغل بیمه شده در آنها مشغول کار بوده‌اند را شناسایی کرده و با ارسال پیامک، آنها را مشمول دریافت تسهیلات حمایتی کرونا اعلام کرده است. در این پیامک اعلام شده کارفرمایان در صورت تمایل می‌توانند برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کنند.

میزان وثیقه به تناسب مبلغ وام چقدر است؟

از شرایط لازم برای اینکه کارفرما مشمول وام حمایتی کرونا شود این است که بنگاه حتماً باید "فعال" باشد، نیروی کار را حفظ کند و "شاغل بیمه شده" داشته باشد. یکی از مبناهای اصلی برای ارائه تسهیلات کرونا "شاغل بیمه شده" در این بنگاه‌ها است که اخراج نشده و یا به صندوق بیمه بیکاری معرفی نشده باشد.

مبلغ تسهیلات کرونا در بنگاه های فعال به ازای هر یک نفر شاغل بیمه شده ۱۲ میلیون تومان وام است. همچنین برای بنگاه هایی که به دستور ستاد ملی تعطیل شده باشند این رقم ۱۶ میلیون تومان به ازای هر یک نفر شاغل بیمه شده خواهد بود . بر اساس پیش بینی های انجام شده پرداخت تسهیلات این دسته از واحد ها از اوایل خرداد آغاز خواهد شد.

برای دریافت تسهیلات تا ۱۲ میلیون تومان ارائه سفته توسط متقاضی، برای تسهیلات ۱۲ تا ۴۸ میلیون تومانی سفته متقاضی به همراه یک ضامن، برای تسهیلات ۴۸ تا ۱۲۰ میلیون تومانی سفته فرد متقاضی به علاوه دو ضامن، تسهیلات ۱۲۰ تا ۲۰۰میلیون تومانی سفته به همراه سه ضامن و برای دریافت تسهیلات بیش از ۲۰۰ میلیون تومان، ارائه تضمین ازسوی صندوق ضمانت یا به تشخیص بانک ارائه وثایق متعارف الزامی‌ است.

 

اخبار مرتبط
در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از مجموعه‌ای از وام‌های تحصیلی بهره‌مند شوند که در ابتدای هر ترم تحصیلی قابل درخواست هستند.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. مستاجران، برای اینکه امکان ثبت نام در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن و دریافت وام اجاره خانه را داشته باشند، همچون، ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها​، لازم است دارای شرایط لازم باشند؛ از جمله اینکه متاهل یا سرپرست خانوار باشند، اجاره نامه آن ها رسمی بوده یا در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور، ثبت شده و تاریخ انعقاد قرار داد اجاره آنها، تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن باشد.
شرکت‌های اعتبارسنجی باید امکان دریافت گزارش و امتیاز اعتباری را از طریق پلتفرم‌های مختلف مانند وب‌سایت و نرم‌افزار موبایل فراهم کنند و اشخاص بتوانند از تغییرات مهم در گزارش اعتباری و امتیاز اعتباری خود مطلع شوند؛ به طوری که تاثیر رفتارهای مثبت و منفی را بر امتیاز اعتباری خود به خوبی حس کنند. امروزه در بسیاری از کشورها، دریافت گزارش اعتبارسنجی به صورت آنلاین و در کمتر از چند ثانیه امکانپذیر است.
وام ودیعه مسکن فقط برای افرادی است که هیچ ملکی به نامشان نیست. به همین دلیل ارائه اجاره‌نامه، شرط اصلی پرداخت این وام اعلام شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها