چهارشنبه, 12 اردیبهشت 1403 2024,May

نامه هشدارآمیز جمعی از نمایندگان مجلس درباره آینده بورس

24 خرداد 1401
نامه هشدارآمیز جمعی از نمایندگان مجلس درباره آینده بورس

به گزارش بانک اول رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از نامه جمعی از نمایندگان به این کمیسیون درباره وضعیت آینده بازار بورس خبر داد.

داوود محمدی رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به وضعیت بازار بورس، آینده این بازار را مطلوب توصیف نکرد و گفت: به تازگی جمعی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به کمیسیون اصل 90، نسبت به آینده بازار بورس هشدار داده‌اند.

وی افزود: نمایندگان مجلس در این نامه خواستار توجه جدی مجلس و کمیسیون اصل 90 به وضعیت بازار بورس شده و نسبت به تبلیغات سوء در این بازار ابراز نگرانی کرده‌اند.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اضافه کرد: نمایندگان مجلس همچنین در این نامه خواستار این شده‌اند که آینده بازار بورس به نحوی مدیریت شود تا در آینده دچار نگرانی برای سهامداران و مردم نشود.

محمدی تصریح کرد: به طور قطع، اگر شکایاتی از اخلالگران بازار بورس و حتی آنهایی که تبلیغات سوئی علیه این بازار انجام می‌دهند و یا حتی با اغفال افراد کم‌اطلاع، نسبت به جلب سرمایه‌های آنها می‌کنند، به کمیسیون اصل 90 واصل شود، آن را بررسی خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس همچنین در پایان از مردم و سهامداران خُرد در بازار بورس خواست تا با آگاهی کامل وارد این بازار شوند تا در آینده دچار خُسران نشوند.

اخبار مرتبط
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 12 اردیبهشت ماه 1402، مبلغ 3 هزار میلیارد و 800 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 246 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بیش از 11 هزار واحدی دیگر افت کرد تا مسر نزولی ( هر چند کوتاه ) اردیبهشت ماه را ساخته باشد . شاخص هم وزن نیز با افت بیش از 5290 واحدی بازار را به پایان برد.
بر این اساس در روز یکشنبه 16 اردیبهشت سنگ آهن، کنسانتره سنگ آهن، گندله و آهن اسفنجی، ورق اختصاصی و سایر محصولات عرضه شده طبق روال شنبه هر هفته در تالار صنعتی، محصولات غیر بهین یابی در تالار فرآورده های نفتی عرضه می‌شود.
در این روز به ترتیب نماد‌های فملی، فولاد، شپنا و شبندر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها