یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

فومو چیست؟/ با عاملی که موجب سودآوری بیشتر بورس می‌شود، آشنا شوید

24 خرداد 1401
فومو چیست؟/ با عاملی که موجب سودآوری بیشتر بورس می‌شود، آشنا شوید

به گزارش بانک اول به نقل از مارکت واچ، دلیل واقعی سقوط ۷ درصدی بازار سهام نباید شما را غافلگیر کند، حتی اگر بارها و بارها اتفاق بیفتد. در این مطلب به شما می گوییم که چگونه فومو می تواند سودهای تازه ای را راهی بازار سرمایه کند. سرمایه گذارانی با اطلاعات اندک بر بازار حاکم هستند و این وضعیت دست کم تا زمانی که آنها سود زیادی را از دست نداده اند، ادامه می یابد. 

ما در مطالب خود ایده هایی را برای سرمایه گذاری بهتر ارائه می دهیم که خوانندگان ثابت زیادی را مجذوب خود کرده است. منشا ایده های ما ترس هایی است که سهم ها را بی ثبات تر کرده و  ترس از دست دادن سودهایی که به تازگی برای تازه واردان این بازار بدست آمده، موجب از سودهای جدید را در اختیار سهام داران قرار می دهد. فومو یا هراس از دست دادن فرصت سرمایه گذاری یا سود اصطلاحی است که برای همین ترس استفاده می شود. 

مارک هالبرت مشاور ارشد شرکت سرمایه گذاری HFD در این باره می نویسد:‌ احساسات زمان بندی شده در بازار به بالاترین سطح خود صعود کرده و افراد شروع به فروش سهم های خود می کنند. قطعا ترس از دست دادن فرصت یا سود وجود دارد به همین دلیل است که مردم وضعیت بازار را تعقیب می کنند. نکته حائز اهمیت این است که علیرغم عملکرد ضعیف اخیر در بازار سرمایه نباید دست از استراتژی خود بکشید. 

آنگاه چنین رویکردی در درازمدت به راحتی S&P500 را چند برابر می کند و در این مسیر،‌نوسانات کمتری را شاهد هستیم. گزارش ها حاکی از آن است که سرمایه گذاران آمریکایی در مدت اخیر بیش از نیمی از آنچه در دو دهه گذشته سرمایه گذاری کرده اند، پرداخته اند. این امر علاوه بر اینکه پیشرفت این سرمایه گذاران را نشان می دهد ،‌ حاکی از تغییر در نحوه پرداخت آمریکایی ها برای انواع محصولات و  خدمات می باشد. 

سرمایه گذاران اکنون به سمت صندوق های سرمایه گذاری هجوم آورده و این خبر خوبی برای سهام است. شاید بتوان گفت درمانی که دولت برای رکود اقتصادی ناشی از کروناویروس انتخاب کرده از خود این بیماری بدتر است. بدهی های سنگین و رشد اقتصادی آهسته سهام ، اوراق قرضه و ارز را تهدید می کند. همین امر نیز می تواند با هراس آفرینی بیشتر، بر روند بازار تاثیر بگذارد.

اخبار مرتبط
رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن، کاهش قیمت مصالح برای سازندگان با حذف واسطه‌ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن را دستاوردهای مهم ورود این صندوق به عرصه خرید مصالح ساختمان‌سازی عنوان کرد و ادامه‌داد: علاوه بر این با خریدهایی که به صورت عمده با حجم بالا و به صورت نقد از طریق بورس انجام می‌شود، از تولیدکنندگان داخلی مصالح ساختمانی هم حمایت خواهد شد.
از منظر تکنیکالی همچنان سایه سنگین سقف کانال صعودی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بر سر شاخص کل سنگینی می‌کند و اجازه رشد به شاخص کل داده نمی شود اما اهالی بازار همچنان معتقد هستند که بازار می تواند به اعداد بالاتری برسد چرا که قیمت دلار در بازار آزاد کمی عقب نشسته است و این موضوع را نشانه ای برای کاهش تنش های منطقه ای می بینند.
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 8 اردیبهشت ماه 1402، مبلغ 5 هزار میلیارد و 100 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 51 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.
ماد‌های فملی، شبندر، فایرا، جم، سدشت، کویر و خزامیا از نماد‌های تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های پارسان، فولاد، کگل، شپدیس و بوعلی با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها