ﺳﻪشنبه, 18 اردیبهشت 1403 2024,May

توصیه‌هایی فوق‌العاده برای از بین بردن قند اضافی بدن

24 خرداد 1401
توصیه‌هایی فوق‌العاده برای از بین بردن قند اضافی بدن

 

به گزارش بانک اول، شکر در انواع محصولات ، از لبنیات گرفته تا مواد غذایی کنسرو شده، وجود دارد و اگر می خواهید قند اضافی از بدن خود را از بین ببرید ، باید کاری کنید که فقط شیرینی ها در بدن تان به اجزای تشکیل دهنده خود تقسیم و به خوبی هضم شوند.  مقادیر زیاد قند (ساکارز) در بسیاری از غذاها می تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کرده و خطر چاقی ، بیماری قلبی ، دیابت نوع 2 و سرطان به ویژه سرطان پستان را افزایش دهد.

قند همچنین می تواند به ایجاد افسردگی ، اضطراب و برخی مشکلات شناختی منجر شود. اگر احساس وابستگی به چیزهای شیرین می کنید و می خواهید این عادت ناسالم کنار بگذارید ، می توانید با  حذف قند وشکر از رژیم غذایی خود به راحتی این کار را انجام دهید، اما این تنها کاری نیست که می توانید انجام دهید، ورزش کردن به طور منظم و روزانه راهکار دیگری است که می توانید برای حذف قندهای اضافی بدن به کار بگیرید اگر قند موجود در بدن تان بیش از مقدار استاندارد باشد ، علائمی مانند بیش فعالی ، خستگی مزمن ، عفونت ، سردرد ، افسردگی ، سرماخوردگی ، مشکلات سینوزیت ، خواب آلودگی ، بی نظمی ذهنی و غیره را تجربه خواهید کرد ، بنابراین در ادامه این مطلب بهترین راهکارها را برای حذف قند اضافی بدن بخوانید. 


رابطه قند و افزایش وزن
رسوبات چربی تنها دلیل افزایش وزن نیستند. کربوهیدراتها می توانند یکی از مقصران اصلی اضافه وزن باشند. در محصولات غذایی پرمصرفی که می خورید بدون اینکه حتی متوجه شوید بصورت مخفی فند دارد. برخی نمونه های خوردنی هایی که سرشار از قندغیرطبیعی هستند چیزهایی مانند آب میوه ، غلات ، سس سالاد ، ماست ، شیرینی و انواع چیزهای دیگر است.

بدن مقداری از این قندها را به عنوان انرژی مصرف می کند ، اما بقیه را به عنوان چربی ذخیره می کند. هنگام ذخیره ، تفاوت زیادی بین قندهای تصفیه شده و طبیعی وجود دارد. قندهای تصفیه شده باعث بالا رفتن سطح قند خون می شوند که می تواند با گذشت زمان منجر به رسوب چربی در ناحیه کمر ، لگن و ران شود.


توصیه هایی برای از بین بردن قند اضافی بدن

* شیرین کننده های مصنوعی
هنگام تلاش برای از بین بردن قند اضافی از بدن ، ممکن است تصمیم بگیرید که به جای آن از شیرین کننده های مصنوعی استفاده کنید. متأسفانه ، کار اشتباهی انجام می دهید.  اگرچه شیرین کننده های مصنوعی می توانند یک راه حل بسیار کوتاه مدت برای حل مشکل باشد ، اما در واقع می تواند باعث افزایش وزن و انواع تغییرات متابولیکی شوند، همچنین باعث ابتلا دیابت نوع 2 می شود.

 

* رژیم غذایی طبیعی
یک راه از بین بردن قند اضافی از بدن شما این است که به طور مداوم و منظم  یک رژیم غذایی طبیعی را داشته باشید.  این به معنای استفاده از موادغذایی بسته بندی شده، کنسرو شده و ... نیست ،  شما باید غذاهایی مانند سبزیجات تازه ، میوه ها ، گوشت بدون چربی ، ماهی ، آجیل ، دانه ها و چربی های سالم مانند آووکادو و روغن زیتون به رژیم غذایی خود اضافه کنید.  یکی از عوامل مهم اضافه کردن پروتئین به رزیم غذایی است ، زیرا به شما کمک می کند برای مدت طولانی تری سیر بمانید و جلوی ریزه خواری و هوس های غذایی ناسالم را می گیرد. 

* کربوهیدرات های "خوب" را انتخاب کنید
هنگام پاکسازی قند از بدن ، نیازی به اجتناب از کربوهیدرات نیست ، فقط باید موارد مناسب را انتخاب کنید. حذف  کربوهیدراتهای تصفیه شده مانند: نان سفید ، ماکارونی ، نوشیدنی های گازدار و کالاهای پخته شدهو جایگزین کردن کربوهیدرات های گیاهی مانند کلم بروکلی ، گل کلم ، جوانه بروکسل ، سبزیجات برگ دار ، بادمجان ، کنگر فرنگی و فلفل.  برای رسیدن به بهترین نتیجه در زمان پاکسازی بدن از غلات ، حبوبات یا سبزیجات نشاسته ای استفاده نکنید.


چطور از قندها دوری کنیم؟ 
اگر تصمیم دارید مصرف قند خود را کاهش دهید ، خود را برای علائم ترک آن مانند: غم ، سردرد ، ضعف ، هوس غذایی اذیت کننده و غیره آماده کنید. با حذف تدریجی محصولات قندی از رژیم غذایی خود شروع کنید. منظور ما این است که ، هر بار به سراغ حذف یکی از مواد فندی بروید. ممکن است طی چند روز اول احساس ناراحتی شدید کنید ، اما به زودی از بین می رود.اگر اضطراب شدید دارید ، یک قطعه کوچک میوه مانند سیب یا پرتقال میل کنید.

* برنامه رژیم غذایی برای کاهش مصرف قند


_روز اول
صبحانه: 1 فنجان جو دوسر با انواع توت ها و بادام. 3 تخم مرغ (آب پز).
میان وعده صبحانه: 1 کاسه کوچک گردو.
ناهار: سینه مرغ کبابی به همراه کدو ، چغندر ، هویج ، شلغم ، لوبیا و بادام.
شام: ماهی کبابی ، بشقاب لوبیا سبز و کلم بروکلی. اگر دوست دارید قارچ اضافه کنید.

_روز 2
صبحانه: 1 فنجان جو دوسر با انواع توت ها و دانه ها. 1 فنجان اسفناج و هویج
میان وعده صبحانه: 1 کاسه کوچک بادام
ناهار: کدو کبابی ، فلفل قرمز و زرد و سس لیمو ، سرکه و آویشن. سالاد کلم را با هویج رنده شده ، روغن زیتون ، لیمو ، نمک و جعفری ریز خرد شده آماده کنید
شام: سبزیجات بخارپز و COD پخته شده با جوانه بروکسل و شلغم بو داده.

_روز 3
صبحانه: 3 عدد تخم مرغ خرد شده با میگو و کلم و سالاد تربچه ای و مغز گردو
میان وعده صبحانه: 1 کاسه کوچک گردو.
ناهار: پاهای مرغ بو داده شده با رزماری ، بزاق ، لیمو ، پیاز ، آویشن و زیتون سیاه
شام: سوپ قارچ با سیر ، کرفس ، آویشن ، هویج و برگهای خلیج

بهترین جایگزین‌ها برای نوشیدنی های قندی:


* آب سم زدای
آب سم زدای خود را با گریپ فروت ، زغال اخته ، توت فرنگی یا پرتقال آماده کنید. میوه مورد نظر خود را برش داده و آن را درون بطری یا لیوان آب قرار دهید. رزماری یا نعناع تازه را اضافه کنید و ظرف را با آب و یخ پر کنید. روزانه بنوشید.

* چای گیاهی
3 بار در روز چای گیاهی بدون قند بنوشید.این برنامه رژیم غذایی برای کاهش هوس های قندی بسیار مؤثر است ، که دقیقاً همان چیزی است که برای ترک اعتیاد به قند خود لازم دارید. ثابت قدم ، مصمم باشید .

اخبار مرتبط
، چهار مورد از مکمل‌هایی که نیاز است بعد از ۴۰ سالگی در رژیم غذایی خود بگنجانید، عبارتند از:
. غذاهای لبنی مانند شیر، ماست و پنیر نه تنها منبع غنی کلسیم تقویت کننده استخوان هستند، بلکه پروتئین مورد نیاز بدن را نیز فراهم می‌کنند. اما آیا همه منابع کلسیم در فراورده‌های لبنی خلاصه می‌شود؟
، ۸ نوع سبزی مفید برای حال دیابتی‌های نوع دو شامل موارد زیر است:
اولین نفر در این لیست جف اردمن، بنیان‌گذار گروه Erdmann است. او با سابقه‌ای درخشان، راه‌حل‌های منحصر به فردی را برای ثروتمندان ارائه می‌دهد. او تنها مشاوری است که به مدت شش سال متوالی ۲۰۲۱- ۲۰۱۶ نفر شماره ۱ در فهرست “مشاوران ثروت برتر آمریکا” فوربس بوده است. جف باتکیه‌بر تجربه گسترده خود راه‌حل‌های استراتژیک شخصی‌سازی‌شده‌ای را برای رفع نیازهای پیچیده افراد ثروتمند ارائه می‌دهد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها