ﺳﻪشنبه, 25 اردیبهشت 1403 2024,May

آیا قیمت طلا پایدار خواهد ماند؟

24 خرداد 1401
آیا قیمت طلا پایدار خواهد ماند؟

به گزارش بانک اول، با وجود نوسانات و کاهش جزئی در صبح دیروز، با شروع بعد از ظهر قیمت از دست رفته خود را جبران کرده و در نهایت رشد بیشتری را از خود نشان داد.

قیمت هر انس طلا در لحظه نوشتن این متن 1951 دلار می باشد که نسبت به روز گذشته خود 8 دلار افزایش قیمت داشته است. این افزایش قیمت البته به امروز محدود نیست و از ابتدای هفته گذشته طلا بیش از صد دلار رشد کرده است.

با  وجود اینکه طلا دیروز از خود یک رشد مثبت را نشان داد اما یک حرکت کند نسبت به چند روز گذشته را شاهد بودیم که این مسئله را به وجود می آورد که آیا طلا با وجود رشد زیاده از حد خود در این مدت کوتاه قیمتی پایدار دارد؟

از نظر کارشناسان بازار با نگاه به شرایط فعلی اقتصادی و چاپ بی سابقه پول و تزریق آن در قالب بسته های محرک اقتصادی به بازار قیمت فعلی طلا پایدار بوده و توان کافی برای رشد تا بالای 2000 دلار را دارا می باشد.

با توجه به اینکه اقتصاد در حال حاضر به اندازه کافی قوی نمی باشد می توان به سؤال ابتدایی یک پاسخ مثبت نسبتا قطعی داد و پیش بینی که طلا همچنان و با قدرت زیاد به سمت قله های جدید حرکت کند.

اخبار مرتبط
هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۴۴ (دو هزار و سیصد و چهل و چهار) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۴۶ درصدی داشته است.
اکثراقتصاددانان مورد نظر رویترز اظهار کردند که فدرال رزرو احتمالا دو بار در سال جاری، از ماه سپتامبر، نرخ بهره اصلی خود را کاهش خواهد داد. کاهش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.
هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران در مقایسه با روز گذشته ۵ هزار تومان کاهش قیمت داشت و به سه میلیون و ۳۴۵ هزار تومان رسید. بهای هر اونس طلا امروز در بازارهای جهانی به ۲ هزار و ۳۴۷ دلار رسید که نسبت به آخرین روز کاری گذشته هفته میلادی (جمعه) ۱۳ دلار افت را تجربه کرده است.
وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه‌ای اعلام کرد که ثبت موجودی طلا در سامانه جامع تجارت صرفا شامل وارادات، صادرات و تولیدکنندگان طلا از معادن می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها