دوشنبه, 24 اردیبهشت 1403 2024,May

ده نوع غذا که افسردگی و شیدایی شما را درمان خواهد کرد

24 خرداد 1401
ده نوع غذا که افسردگی و شیدایی شما را درمان خواهد کرد

به گزارش بانک اول حالت های افسردگی و شیدایی از رایج ترین مشکلات روانی می باشد که افراد بسیار زیادی آن را تجربه می کنند. حال برخی فقط افسردگی، برخی صرفا شیدایی و برخی نیز هر دو را باهم تجربه می کنند.

افسردگی رایج ترین بیماری روانی می باشد که تقریبا می توان گفت بیش از نیمی از مردم تا حد بسیار کمی از آن را دارند. حالت های شیدایی نیز بسیار رایج است که با علائمی مانند ولخرجی زیاد بروز می کند.

اگر هر دو این حالت ها همراه شوند افسردگی شیدایی یا دوقطبی را به وجود می آورند. فرد مبتلا به دو قطبی برای مدتی افسرده و سپس برای مدتی حالت های شیدایی را تجربه می کند.

غذا ها تاثیر بسیار زیادی در تمامی جنبه های زیست یک فرد حتی شرایط روانی وی دارند. یک رژیم غذایی مناسب می تواند مشکلات مربوط به این حالت ها را کاهش داده و از آن ها جلو گیری کند.

در ادامه ده نوع غذا را به شما معرفی خواهیم کرد که به شما در پیشگیری و کنترل حالت های روانی افسردگی کمک خواهد کرد. دقت کنید که اگر با روانپزشک ارتباط دارید حتما او را در جریان رژیم غذایی جدید خود قرار دهید.

1. غلات کامل مانند جو دوسر

2. غذا های حاوی اسید های چرب امگا-3 مانند ماهی سالمون

3. غذا های سرشار از سلنیوم مانند میگو

4. بوقلمون

5. انواع لوبیا

6. انواع مغز ها مانند بادام

7. غذا های حاوی پروبیوتیک ها مانند ماست

8. دمنوش های گیاهی مانند دمنوش های حاوی دارچین

9. شکلات تلخ

10. زعفران

اخبار مرتبط
افتالموپاتی مرتبط با اختلالات تیروئید وضعیتی است که به ندرت در مورد آن صحبت می‌شود. اربیت ها از دیواره‌های استخوانی تشکیل شده‌اند که قادر به تغییر شکل نیستند. با افزایش محتویات اربیت، همه چیز در آن (از جمله کره چشم) به جلو حرکت می‌کند. تیروئید چشمی می‌تواند در برخی از اشکال پرکاری تیروئید (بیماری Basedow)، در برخی از اشکال کم کاری تیروئید (تیروئیدیت هاشیموتو) و حتی در غیاب مشکلات تیروئید رخ دهد.
بر اساس یک مطالعه، حتی اگر ژنتیک شما را در معرض خطر مرگ زودهنگام قرار دهد، یک سبک زندگی سالم می‌تواند به شما کمک کند تا به طور قابل توجهی با آن مبارزه کنید.
نوروبیون نباید در بیماران حساس به هیچ یک از مواد فعال یا مواد کمکی این محصول استفاده شود. پس در این حال همیشه با پزشک یا داروساز خود که در مورد وضعیت بیماران اطلاعات بهتری دارد مشورت کنید.
قلبی که در شرایط عالی قرار دارد، برای یک زندگی طولانی و سالم اندامی حیاتی محسوب می‌شود. با‌این‌وجود، برای داشتن قلبی سالم چه کارهایی باید انجام بدهیم؟ در ادامه به هفت نکته خواهیم پرداخت:

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها