چهارشنبه, 12 اردیبهشت 1403 2024,May

قهوه راه درمان بیماری های کبد و کبد چرب

24 خرداد 1401
قهوه راه درمان بیماری های کبد و کبد چرب

به گزارش بانک اول کبد چرب و دیگر بیماری های کبدی می توانند برای انسان بسیار خطرناک باشند چرا که این بیماری ها باعث نارسایی کبد شده و در نتیجه بدن با انواع سموم پر می شود.

یکی از مهم ترین  چیز هایی که می تواند باعث بیماری های مختلف کبد شود، کبد چرب می باشد. کبد چرب زمانی اتفاق می افتد که مولکول های چربی زیادی درون کبد ذخیره شوند.

کبد چرب به طور عمده بر اثر الکل به وجود می آید اما می تواند دلایل دیگری همچون خوردن غذا های فراوری شده و کم تحرکی نیز داشته باشد.

تحرک و رژیم های غذایی مختلفی وجود دارند که می توانند باعث بهبود کبد چرب و البته دیگر بیماری های کبدی شوند و هر کدام می توانند بسیار مؤثر واقع شود.

یکی ار مؤثر ترین چیز ها برای درمان و پیشگیری از بیماری های کبد نوشیدن قهوه و چای می باشد. قهوه و چای به دلیل کافئین موجود در آن ها برای کبد بسیار مفید هستند.

تحقیقات نشان داده اند که نوشیدنی های کافئین دار سالم مانند قهوه می توانند آنزیم غیرطبیعی موجود در کبد چرب را کاهش داده و باعث کاهش آسیب های جدی به کبد شوند.

اخبار مرتبط
متخصصان می‌گویند زنانی که برنامه خواب مرتبی دارند قادرند بیشتر وزن کم کنند. علاوه بر این اگر شب‌ها زودتر بخوابید، زمان کمتری برای خوردن دارید که به شما کمک می‌کند در شب کالری زیادی دریافت نکنید. به گفته متخصصان هرچه بیشتر بمانید بیشتر کالری دریافت می‌کنید و ممکن است بهترین راه برای کاهش کالری دریافتی، زودتر خوابیدن باشد.
غذاهای خاصی وجود دارند که مصرف آنها ممکن است برای مغز و عملکردهای آن ضرر داشته باشد؛ به خصوص اگر آنها را مرتب مصرف کنید. اگر به فکر سلامت مغز و عملکرد شناختی خود هستید، از مصرف این خوراکی‌ها اجتناب کنید:
اگر به هر دلیل ماهی نمی‌خورید، می‌توانید با گنجاندن غذاهای غنی از امگا ۳ در رژیم غذایی خود یا انتخاب مکمل‌های گیاهی، نیاز بدن به این ماده را بدون مصرف غذاهای دریایی برآورده کنید.
گرم کردن مجدد غذاها، به ویژه باقیمانده غذاها، یک عمل رایج در اکثر آشپزخانه های سراسر جهان است. اما به گفته متخصصان تغذیه، گرم کردن مجدد برای سلامتی شما خوب نیست. درک این نکته مهم است که همه غذاها به این فرآیند واکنش خوبی نشان نمی دهند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
شهروز عمویی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

مضرات قهوه و چایی طبق تحقیقات دانشگاه آکسفورد ثابت شد. ثابت شد که قهوه و چایی هرگونه خاصیتی به جز بیدار ماندن و گرم بودن مایع، ندارند.

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها