پنجشنبه, 27 اردیبهشت 1403 2024,May

آیا رژیم های سم زدایی واقعیت دارند؟

24 خرداد 1401
آیا رژیم های سم زدایی واقعیت دارند؟

به گزارش بانک اول در سال های اخیر یکی از رژیم های غذایی که بسیار معروف شدند رژیم های غذایی سم زدا بودند. این رژیم ها ادعا می کنند که خون شما را تمیز می کنند و سموم مضر بدن را از بین می برند.

حتی اگر بپذیریم که این رژیم ها واقعا خون شما را سم زدایی می کنند مشخص نیست که آن را چگونه این کار را می کنند و دقیقا چه ترکیباتی را از بین می برند.

به طور کلی بدن شما در معرض مواد سمی بسیاری مانند بقایای دارو های شیمیایی می باشد که از طریق مختلف وارد بدن می شوند اما بدن انسان معمولا بدون نیاز به هیچ کمک اضافی می تواند همه آن ها را از بین ببرد.

وظیفه سم زدایی از بدن بر عهده کبد می باشد که به خوبی از پس این کار بر می آید. البته می توان با خوردن غذا های مفید برای کبد به این فرایند کمک کرد.

رژیم های سم زدایی در واقع هیچ ارتباطی با سموم بدن شما نداشته و در بهترین حالت تنها غذا های ناسالم از رژیم غذایی شما حذف می کند.

متخصصان تغذیه پیشنهاد می دهند که به جای پیروی از این رژیم های سم زدا سالم تر غذا بخورید و با تغییر سبک زندگی خود احتمال ایجاد سموم در بدن را از بین ببرید.

اخبار مرتبط
جدیدترین یافته‌های محققان ثابت کرده است که به یاد آوردن خاطرات یا تمرکز، هر دو با کمبود یک ویتامین حیاتی مرتبط هستند.
ویتامین C یک آنتی اکسیدان ضروری برای سلامت سیستم ایمنی است. ویتامین B-۱۲ به حفظ سیستم عصبی و تشکیل گلبول‌های قرمز کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف همزمان این دو مکمل ممکن است میزان ویتامین B-۱۲ دریافتی را در بدن کاهش دهد
در مورد کنسرو‌هایی که یک طرف آنها برآمده شده است چنانچه با سوراخ کردن قوطی مقدار زیادی گاز خارج شود دلیل بر فاسد بودن محتوی قوطی است. باید توجه داشت که موقع باز کردن قوطی‌های سالم، مقدار ناچیزی هوا به داخل آنها کشیده می‌شود که نباید آن را با خروج گاز اشتباه کرد.
سرطان‌ها لیست بلندبالایی دارند که برخی از آن‌ها تهدید جدی برای سلامت و جان افراد محسوب می‌شوند، اما پنج تا از این سرطان‌ها از همه خطرناک‌تر و کشنده‌تر هستند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها