دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

هشدار؛ خوابی که شما را می‌کشد!

24 خرداد 1401
هشدار؛ خوابی که شما را می‌کشد!

به گزارش بانک اول به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان دانشمندان چینی در دانشگاه پزشکی گوانگژو داده‌های موجود را برای ارزیابی رابطه بین خوابیدن در روز و خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلب و عروق جمع بندی کردند. در این تحقیقات، اطلاعات دریافتی از ۳۱۳۶۵۱ نفر شرکت کننده در بیش از ۲۰ پژوهش پزشکی مورد بررسی قرار گرفت. ضمناً حدود ۳۹ درصد از شرکت کنندگان در طول روز اغلب چرت می‌زدند.

 

مشخص شد که چرت‌های طولانی (بیش از ۶۰ دقیقه) با ۳۰ درصد افزایش خطر مرگ ناشی از همه دلایل و ۳۴ درصد احتمال بیشتر ابتلا به بیماری‌های قلب و عروق همراه است. هنگامی که میزان خواب شبانه در نظر گرفته شد، معلوم گردید خواب طولانی مدت در روز فقط در کسانی که بیش از شش ساعت در شب می‌خوابند، با افزایش خطر مرگ همراه است.

به طور کلی، هر مدت خوابیدن در طول روز با ۱۹ درصد افزایش خطر مرگ همراه است. این ارتباط در زنانی که احتمال مرگ آن‌ها بعد از خوابیدن در روز ۲۲ درصد بیشتر از کسانی است که نمی‌خوابند و در شرکت کنندگان مسن که خطر مرگ آن‌ها در هنگام خواب ۱۷ درصد بیشتر است، مشخص‌تر است. در عین حال، خواب کوتاه مدت کمتر از ۶۰ دقیقه برای سلامتی خطرناک نبوده و می‌تواند وضعیت سیستم قلب وعروق را در کسانی که شب‌ها کم و بد می‌خوابند، بهبود بخشد.

منبع: اسپوتنیک

اخبار مرتبط
گرم کردن مجدد غذاها، به ویژه باقیمانده غذاها، یک عمل رایج در اکثر آشپزخانه های سراسر جهان است. اما به گفته متخصصان تغذیه، گرم کردن مجدد برای سلامتی شما خوب نیست. درک این نکته مهم است که همه غذاها به این فرآیند واکنش خوبی نشان نمی دهند.
همه از مفید بودن میوه‌ها برای بدن آگاه هستیم. اما آیا می‌دانستید پوست میوه‌ها حتی از گوشت آنها سالم‌ترند؟
در این مطلب با تکیه بر تحقیقات معتبر، به سه اقدام ساده برای افزایش طول عمر مفید اشاره می‌شود.
ویتامین D به بدن شما کمک می‌کند تا کلسیم غذای مصرفی را جذب کند. در واقع این یکی از مهمترین نقش‌های آن است. با این حال، اگر مصرف ویتامین D شما بیش از حد باشد، می‌تواند موجب بروز مشکلاتی در سلامت شما شود

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها