پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

پالایشی یکم دارای تخفیف ۴۰ درصدی می شود

24 خرداد 1401
پالایشی یکم دارای تخفیف ۴۰ درصدی می شود

به گزارش بانک اول مدیر صندوق پالایش یکم گفت: به نظر می‌رسد اگر سهام پالایشگاهی ها رشد کند، تا روز چهارشنبه هفته جاری تخفیف ۲۰ درصدی واحدهای صندوق پالایشی یکم به ۴۰ درصد می‌رسد.

داوود رزاقی گفت: نماد شرکت‌های پالایشی به‌دلیل تغییر نرخ خوراک این واحدها بسته شده است و پیش‌بینی می‌شود که نماد این شرکت‌ها پس از تعدیل با افزایش قیمت قابل توجهی باز شود که دراین صورت تأثیر زیادی در خرید واحدهای پالایشی یکم خواهد داشت.

به گفته وی در صورتی که قیمت سهام پالایشگاهی‌ها یک و نیم تا دو برابر رشد پیدا کند به این معناست که تخفیف ۲۰ درصدی که برای فروش واحدهای صندوق پالایشی یکم درنظر گرفته شده است تا روز چهارشنبه هفته جاری به ۴۰ درصد می‌رسد و بدین ترتیب هر فردی که این واحدها را خریداری کند ۴۰ درصد کمتر از نرخ بازار خریده است.

رزاقی گفت: با اشاره به اینکه در صندوق دارایکم نیز ۸۰ درصد واحدها در دو روز پایانی پذیره‌نویسی فروخته شد، قابل پیش‌بینی این است که در روزهای پایانی پذیره‌نویسی میزان استقبال از واحدهای این صندوق افزایش یابد که دراین صورت ممکن است پذیره نویسی یک تا دو روز و البته با موافقت سازمان بورس تمدید شود.

 

 

وی با بیان اینکه درمجموع دو سناریو در روزهای آینده پیش روست، گفت: یک سناریو این است که سهام پالایشی‌ها به‌دلیل تعدیل نرخ خوراک با رشد بالایی همراه شوند و سناریو دیگر این است که روند فعلی بازار ادامه یابد.

رزاقی تأکید کرد: احتمال تحقق سناریوی اول ۹۹ درصد است درحالی که سناریوی دوم یک درصد امکان دارد. وی ادامه داد: بررسی میزان واحدهای فروخته شده صندوق پالایشی یکم در مقایسه با دارایکم نشان می‌دهد که تاکنون استقبال از پالایشی یکم بیشتر از دارایکم بوده است اما روزهای باقی مانده از پذیره‌نویسی رقم نهایی را مشخص می‌کند. وی درپایان گفت: درمجموع با توجه به شرایط بازار امیدواریم که واحدهای صندوق پالایشی یکم به اندازه دارایکم فروش رود.

چندی پیش وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص پذیره‌نویسی واحدهای صندوق پالایش یکم از اولین چهارشنبه شهریور ماه خبر داده بود.

پذیره‌نویسی صندوق پالایشی یکم شامل باقی‌مانده سهام دولت در پالایشگاههای تهران، بندرعباس، اصفهان و تبریز است.

 

اخبار مرتبط
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 12 اردیبهشت ماه 1402، مبلغ 3 هزار میلیارد و 800 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 246 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بیش از 11 هزار واحدی دیگر افت کرد تا مسر نزولی ( هر چند کوتاه ) اردیبهشت ماه را ساخته باشد . شاخص هم وزن نیز با افت بیش از 5290 واحدی بازار را به پایان برد.
بر این اساس در روز یکشنبه 16 اردیبهشت سنگ آهن، کنسانتره سنگ آهن، گندله و آهن اسفنجی، ورق اختصاصی و سایر محصولات عرضه شده طبق روال شنبه هر هفته در تالار صنعتی، محصولات غیر بهین یابی در تالار فرآورده های نفتی عرضه می‌شود.
در این روز به ترتیب نماد‌های فملی، فولاد، شپنا و شبندر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها