جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

بازپرداخت وام ودیعه ۵۰ میلیونی ۶۰ ماهه شد

24 خرداد 1401
بازپرداخت وام ودیعه ۵۰ میلیونی ۶۰ ماهه شد

به گزارش بانک اول بند 4 مصوبه سی و پنجم ستاد ملی کرونا تحت‌عنوان اصلاح بند 6 مصوبه جلسه 31 ستاد ملی در خصوص تسهیلات پرداختی کمک ودیعه اجاره مسکن تصمیماتی در خصوص نوع تسهیلات، نوع وثایق، به شرح زیر است؛

نوع تسهیلات به 2 روش ممکن است که بدین شرح است: با نرخ 13 درصد و سررسید یکساله به نحوی که یک دوازدهم معادل سود تسهیلات طی یک سال، ماهانه پرداخت و اصل بدهی در زمان اتمام قرارداد تسویه خواهد شد. ضمنا در پایان سال اول در صورت تفاهم با بانک عامل با متقاضی، مانده بدهی می‌تواند طی 36 قسط و با نرخ 13 درصد تقسیط شود.

 دومین روش در خصوص نوع تسهیلات نیز بدین‌شیوه مصوب شد: با نرخ سود 12 درصد و تقسیط 36 ماهه (برای حداکثر تسهیلات تا 300 میلیون ریال) و برای تسهیلات بیش از 300 میلیون ریال با تقسیط 60 ماهه، به نحوی که متقاضی در هر قسط بخشی از اصل و سود تسهیلات را پرداخت کند. بدیهی است در صورت تمایل متقاضی مدت بازپرداخت تسهیلات می‌تواند کاهش یابد.

در تبصره نیز آمده است: چنانچه در سررسید اقساط، متقاضی نسبت به تسویه و یا تعیین تکلیف بدهی خود اقدام نکرد، نرخ سود تسهیلات (متعلق به مانده بدهی متقاضی به بانک عامل) با نرخ سود سود مصوب شورای پول و اعتبار به علاوه وجه التزام 6 درصد محاسبه و از متقاضی اخذ می‌شود.

در خصوص نوع وثایق نیز در این مصوبه آمده است: نوع وثایق شامل گواهی کسر از حقوق، گواهی کسر از مستمری خانوارهای تحت‌پوشش کمیته امداد امام‌خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، سهام عدالت، در تسهیلات 150 میلیون ریالی اخذ سفته یا چک فرد متقاضی به تشخیص بانک عامل. همچنین، در تسهیلات بیش از 150 میلیون ریال اخذ سفته یا چک فرد متقاضی به تشخیص بانک عامل به همراه یک ضامن، اخذ تسهیلات امکانپذیر است./تسنیم

اخبار مرتبط
در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از مجموعه‌ای از وام‌های تحصیلی بهره‌مند شوند که در ابتدای هر ترم تحصیلی قابل درخواست هستند.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. مستاجران، برای اینکه امکان ثبت نام در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن و دریافت وام اجاره خانه را داشته باشند، همچون، ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها​، لازم است دارای شرایط لازم باشند؛ از جمله اینکه متاهل یا سرپرست خانوار باشند، اجاره نامه آن ها رسمی بوده یا در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور، ثبت شده و تاریخ انعقاد قرار داد اجاره آنها، تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن باشد.
شرکت‌های اعتبارسنجی باید امکان دریافت گزارش و امتیاز اعتباری را از طریق پلتفرم‌های مختلف مانند وب‌سایت و نرم‌افزار موبایل فراهم کنند و اشخاص بتوانند از تغییرات مهم در گزارش اعتباری و امتیاز اعتباری خود مطلع شوند؛ به طوری که تاثیر رفتارهای مثبت و منفی را بر امتیاز اعتباری خود به خوبی حس کنند. امروزه در بسیاری از کشورها، دریافت گزارش اعتبارسنجی به صورت آنلاین و در کمتر از چند ثانیه امکانپذیر است.
وام ودیعه مسکن فقط برای افرادی است که هیچ ملکی به نامشان نیست. به همین دلیل ارائه اجاره‌نامه، شرط اصلی پرداخت این وام اعلام شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها