ﺳﻪشنبه, 25 اردیبهشت 1403 2024,May

با این مواد مغذی چشمان خود را برای همیشه بیمه کنید

24 خرداد 1401
با این مواد مغذی چشمان خود را برای همیشه بیمه کنید

به گزارش بانک اول چشم ها یکی از حساس ترین و البته مهم ترین بخش بدن ما هستند که قدرت بینایی را به ما ارزانی داشته اند. مواد مغذی مختلف مانند ویتامین ها تاثیر بسیاری بر روی سلامت چشم ها دارند.

به اعتقاد بسیاری از افراد بینایی مهم ترین حس از حواس پنجگانه می باشد. به واسطه همین حس است که شما در حال حاضر می توانید این مطلب درباره چشم را بخوانید.

مصرف برخی از مواد معدنی برای سلامت چشم ضروری می باشد چرا که سلامت چشم می تواند همراه با سلامت عمومی بدن شما باشد.

این مواد مغذی به حفظ عملکرد و قدرت بینایی چشم شما کمک می کند، از چشم شما در برابر نور های مضر محافظت می کند و از پیشرفت بیماری های چشمی وابسته به سن می کاهد.

در ادامه این مواد معدنی را معرفی کرده تا با مصرف غذا های حاوی این مواد معدنی یا مکمل های مختلف سلامت چشمان خود را حفظ کنید.

در صورت استفاده از مکمل ها بهتر است ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

1. ویتامین A

2. لوتئین

3. زاگزانتین

4. امگا-3

5. اسید گاما-لینولنیک

6. ویتامین C

7. ویتامین E

8. روی

اخبار مرتبط
ویتامین C یک آنتی اکسیدان ضروری برای سلامت سیستم ایمنی است. ویتامین B-۱۲ به حفظ سیستم عصبی و تشکیل گلبول‌های قرمز کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف همزمان این دو مکمل ممکن است میزان ویتامین B-۱۲ دریافتی را در بدن کاهش دهد
در مورد کنسرو‌هایی که یک طرف آنها برآمده شده است چنانچه با سوراخ کردن قوطی مقدار زیادی گاز خارج شود دلیل بر فاسد بودن محتوی قوطی است. باید توجه داشت که موقع باز کردن قوطی‌های سالم، مقدار ناچیزی هوا به داخل آنها کشیده می‌شود که نباید آن را با خروج گاز اشتباه کرد.
سرطان‌ها لیست بلندبالایی دارند که برخی از آن‌ها تهدید جدی برای سلامت و جان افراد محسوب می‌شوند، اما پنج تا از این سرطان‌ها از همه خطرناک‌تر و کشنده‌تر هستند.
افتالموپاتی مرتبط با اختلالات تیروئید وضعیتی است که به ندرت در مورد آن صحبت می‌شود. اربیت ها از دیواره‌های استخوانی تشکیل شده‌اند که قادر به تغییر شکل نیستند. با افزایش محتویات اربیت، همه چیز در آن (از جمله کره چشم) به جلو حرکت می‌کند. تیروئید چشمی می‌تواند در برخی از اشکال پرکاری تیروئید (بیماری Basedow)، در برخی از اشکال کم کاری تیروئید (تیروئیدیت هاشیموتو) و حتی در غیاب مشکلات تیروئید رخ دهد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها