یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403 2024,May

این کارها باعث کشته شدن سلول های مغزتان می شود

24 خرداد 1401
این کارها باعث کشته شدن سلول های مغزتان می شود

به گزارش بانک اول مغز مجموعه بسیار زیادی از سلول های عصبی می باشد که اطلاعاتی را از کل بدن دریافت کرده، آنها را تفسیر می کند و فرمان هایی را برای اعضای بدن می رساند. سلول های مغز وظایف و قابلیت های متعددی از جمله حافظه، تخیل، فکر کردن و... را دارند. در مجموع شما آن چیزی هستید که مغزتان است.

سلول های مغز تکثیر نشده و به آن ها اضافه نمی شود و این موضوع باعث خاص تر شدن و مهم تر شدن آن ها می شود. کم شدن یا آسیب دیدن آنها می تواند برخی از مشکلات مربوط به اعصاب و روان را ایجاد کند.

در ادامه  15 کاری که می تواند باعث آسیب دیدن سلول های مغزتان شود را برای شما خواهیم گفت. البته باید توجه داشته باشید که این موارد به طور کامل اثبات نشده و تحقیقات بیشتری برای آن ها لازم است.

 

1. اسنیف کردن رنگ

2. کوکائین

3. استرس خیلی زیاد

4. ضربه مغزی

5. تفکر منفی به شکل مزمن

6. خوردن غذا های ناسالم

7. نوشیدن الکل

8. مصرف اکستازی

9. کم آبی

10. مصرف شیشه

11. کوفتگی

12. سکته های سنگین

13. دوری از ورزش

14. محرومیت حسی

15. بیش از حد خوردن آب

اخبار مرتبط
. غذاهای لبنی مانند شیر، ماست و پنیر نه تنها منبع غنی کلسیم تقویت کننده استخوان هستند، بلکه پروتئین مورد نیاز بدن را نیز فراهم می‌کنند. اما آیا همه منابع کلسیم در فراورده‌های لبنی خلاصه می‌شود؟
، ۸ نوع سبزی مفید برای حال دیابتی‌های نوع دو شامل موارد زیر است:
اولین نفر در این لیست جف اردمن، بنیان‌گذار گروه Erdmann است. او با سابقه‌ای درخشان، راه‌حل‌های منحصر به فردی را برای ثروتمندان ارائه می‌دهد. او تنها مشاوری است که به مدت شش سال متوالی ۲۰۲۱- ۲۰۱۶ نفر شماره ۱ در فهرست “مشاوران ثروت برتر آمریکا” فوربس بوده است. جف باتکیه‌بر تجربه گسترده خود راه‌حل‌های استراتژیک شخصی‌سازی‌شده‌ای را برای رفع نیازهای پیچیده افراد ثروتمند ارائه می‌دهد.
مسمومیت غذایی را که ممکن است ناشی از خوردن یک غذای ناسالم در بیرون از خانه باشد، می‌توان با چند راهکار خانگی برطرف کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها