شنبه, 22 اردیبهشت 1403 2024,May

کدام کارگزاری‌ها سهام عدالت را می‌فروشند؟ / واریز پول خرد با قیمت پایین

24 خرداد 1401
کدام کارگزاری‌ها سهام عدالت را می‌فروشند؟ / واریز پول خرد با قیمت پایین

به گزارش بانک اول، حدود دو ماه بود که درخواست‌های فروش سهام عدالت از سوی کارگزاری‌ها فروخته نمی‌شد و مدیران بسیاری از کارگزاری‌ها در پاسخ به حجم بالای اعتراض مشتریان خود اینطور استدلال می کنند که در شرایط فروش بلوکی، خریداران حقوقی تمایلی به خرید سهام عدالت ندارند و بیشتر نقدینگی این گروه از بازیگران بورسی در جریان حمایت از سهام خودشان است.

اما از ابتدای هفته برخی از سهامداران از واریز بخشی از پول سهام عدالت خود خبر داد‌ه‌اند، به نظر می‌رسد فروش و واریز پول سهام عدالت طی چند روز اخیر آغاز شده آن هم در حالی که ارزش این سهام کاهش شدیدی داشته است.

اما نکته قابل توجه این است که رقم واریزی‌ها، خرد است و به 100 هزار تومان هم نمی‌رسد. تاخیر دو ماهه در فروش سهام عدالت از یک سو و واریزی‌های 10 و 20 هزار تومانی از سوی دیگر باعث انتقاد و اعتراض مردم شده است.

حالا هم 30 درصد ارزش سهام عدالت کم شده و هم این ارقام به صورت خرد واریز شده است.

در مرداد ماه و پیش از آغاز روند کاهشی شاخص کل در بازار سرمایه، ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی تا رقم 20 میلیون تومان پیش رفت و بسیاری از سهامداران در روزهای اوج قیمت درخواست فروش سهام عدالت خود را ثبت کرده‌اند.

سهام عدالت تا روز 15 مهر ماه بیش از 30 درصد معادل هفت میلیون تومان از ارزش خود را از دست داده است. از آنجایی که پول فروش سهام عدالت مطابق روز فروش محاسبه می‌شود، سهامداری که در نیمه دوم مرداد ماه درخواست فروش 60 درصد از سهام عدالت خود را داده‌اند انتظار دریافت 12.5 میلیون تومان را دارد اما طبق آخرین نرخ سهام عدالت به‌ازای فروش 60 درصد حدود 8.4 میلیون تومان برایشان واریز می‌شود.

 

سهام عدالت در کدام کارگزاری فروخته می‌شود؟

«کارگزاری مفید دیروزبعد دوماه دوازده هزار واریزکرد امروز ششش هزارتومان»

«کارگزاری بانک پاسارگاد ۲۳ هزارتومن واریز کرده است»

«بانک ملت بعد از سه ماه امروز ۱۲ هزارتومن واریز کرد. مگه قرار نگذاشتند واریزی های خرد و جمع کنند»

«کارگزاری کشاورزی برای من ۹هزارتومن واریز کرد.»

«بانک سپه شرمندم کرد بعد ۳ ماه دیدم زده ۹ هزار تومان برای شما ارسال شد»

منبع/تجارت نیوز

اخبار مرتبط
افراد برای تعیین سهام متوفیان خود می‌توانند به شعب بانک‌ها یا کارگزاری‌های منتخب اعلامی مراجعه کنند.
مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: سازمان بورس پیگیر است که مابقی سود سهام عدالت را دریافت کند تا برای سهامداران این سود واریز شود.
این مقام مسئول همچنین اظهار کرد: اگر این شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز نکنند سازمان بورس بر اساس ضوابط، مقررات، وظایف و اختیاراتی که دارد حتما برخورد مقتضی را انجام می‌دهد در نهایت سازمان بورس پیگیر است که مابقی سود سهام عدالت را دریافت تا برای سهامداران این سود واریز شود.
ابراهیم بازیان درباره موضوع انبوه پیامک‌ها برای ثبت نام سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: مردم توجه داشته باشند همانطور که بارها گفته شده ثبت‌نام سهام عدالت جاماندگان تنها شامل ۵ میلیون نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و تعدادی از ایثارگران می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
Alireza Hasanzadeh
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

یعنی چی خدایی گارگزاری سعدی اصلا اینجوری نبود اینسری سر ۳۰٪دومم خستم کرد دیگه ۶ میلیون سهامم کلا فروش رفته ولی ۲ تومن از روش اومد ۴ تومن دیگه رو اصلا نمیفرستن با اینکع پشت حساب هست پول ای

نعمت محمدی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

همان اوایل 30%سهامموفروختم یه چندلغاز پول اومد ذیگه خبری نشد.هیچ کسی هم جوابگو نیست

یوسف
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

بخدا از بس از این بانک ملی گفتیم دیگه خودمون خجالت میکشیم بابا ای ملت ای داد ای بیدا از خرداد فروختیم از اون زمان 7میلیون از سهامم کم شده و هنوز پول فروش و واریز نکزدن خدا دردمون و به کی بگیم ی

مهرزاد طاهری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام بانک ملت چرا فروش نداره داخل پنل من بجز ماه پیش که ۱۰هزارتومان فروخت دیگه چیزی ثبت نشده

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها