دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

زمان قرعه کشی ایران خودرو / برندگانی با صدها میلیون سود معاف از مالیات

24 خرداد 1401
زمان قرعه کشی ایران خودرو  / برندگانی با صدها میلیون سود معاف از مالیات

به گزارش بانک اول، طی هفته های اخیر برخی نمایندگان مجلس و مسئولان وزارت صنعت و حتی خود وزیر جدید صنعت – در اظهار نظرهای خودرویی که بعد از انتخاب خود داشت –  به ماجرای قرعه کشی خودرو انتقاداتی وارد کردند و این که سودی چنین خیره کننده بی هیچ دردسر یا مالیاتی نصیب برندگان این قرعه کشی می شود را غیرقابل قبول دانستند.

با این حال فردا یکشنبه ۲۷ مهرماه شاهد پنجمین مرحله از قرعه کشی ایران خودرو برای فروش ۴ محصولی خواهیم بود که به هزاران برنده خود فقط به حکم شانس، صدها میلیون سود معاف از مالیات هدیه می کنند!

 

برندگان قرعه کشی ایران خودرو چقدر سود می‌کنند؟

سودی که برندگان قرعه کشی پژو ۲۰۷ دنده دستی از شانس و اقبال خود دریافت می کنند با توجه به قیمت بیش از ۳۳۰ میلیون تومانی این خودرو در بازار و قیمت مصوب حدود ۱۲۰ میلیون تومانی این خودرو ، بیش از ۲۰۰ میلیون تومان است.

سود برندگان پژو پارس بنزینی نیز بیش از ۱۹۰ میلیون برآورده می شود چرا که قیمت مصوب حدود ۹۷ میلیونی این خودرو تفاوتی ۱۹۰ میلیونی با قیمت بیش از ۲۹۰ میلیون تومانی این خودرو در بازار دارد.

برندگان خودرو پژو ۲۰۶ صندوق دار هم با توجه به قیمت حدود ۱۰۴ میلیون تومانی که می پردازند خودرویی به ارزش ۲۹۰ میلیون تومان دریافت می کنند و سود بیش از ۱۸۶ میلیونی خواهند کرد.

نهایتا برندگان سمند ال ایکس نیز خودرویی برنده می شوند که در بازار بیش از ۲۱۰ میلیون تومان قیمت می خورد در حالی که آنها برای این خودرو ۹۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می پردازند!

سوال اینجاست که با فرض این که برندگان قرعه کشی ایران خودرو همه مصرف کننده واقعی باشند – فرضی که قطعا محال است – سودی که برندگان از این قرعه کشی بدون کمترین زحمت و دردسر و به صورت معاف از مالیات به دست می آورند نمونه بارزی از تبعیض و بی عدالتی نیست؟

اخبار مرتبط
قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی مجید مشعلچی گفت: اکنون یک نظام رتبه‌بندی ابتدایی برای رانندگان وجود دارد و اطلاعاتی از بخش‌های مختلف دریافت می‌شود به طور مثال تشویقات برای رانندگانی که تصادف نمی‌کنند بر پایه همین رتبه بندی است.
شرکت ایران خودرو در آخرین بخشنامه خود قیمت هایما S7 پلاس را برای عرضه در بازار اعلام کرد
شرایط فروش و واریز وجه ۱۰ خودرو شرکت سایپا اعلام شد.
در روزگاری نه‌چندان دور، با بودجه ۱۰۰ میلیون تومان یا کمتر از آن می‌توانستید خودرو‌های مناسبی را برای رفت‌وآمد خود خریداری کنید. بااین‌حال آیا اکنون هم می‌توان با ۱۰۰ میلیون تومان خودرو خریداری کرد؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
رضا ارومیه
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

خیلی جالبه ...مردم مصرف کنتده سود نکنه فقط باید در همه حال دولت و خودرو ساز سود کنه ...زمانیکه نمایندگان مجلس هرار هزار خودرو میخریدن سود نمیکردند واقعا خودروسازچقدر توقع بالایی داره در همه حال باید سود کنه دلال و دلال بازی فقط دسته دولت و بهونه ای بیش نیست اینرو هم از مردم بدبخت بگیرید

فاطمه احمدی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

کسی که بیکار هست و پول ندارن تو قرعه کشی شرکت کنه چی از نداری یه وعده غذای خودشو حذف کرد تا پدر و مادرش بتونن خوب سیر بشن به بهانه این که میخواد لاغر بشه تا چیزی بش نکن طوری که وزن من خانم ۳۵ساله ۵۸ با قد ۱۶۰

سیدحامد موسوی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

خیلی جالبه. این وضعیت را خود دولت ایجاد کرده! ( با افزایش دلار و خود تحریمی واردات خودرو) وخود مجددا از این وضعیت مالیات بگیرد. چه تحلیلی واقعا!؟!

امین حسینی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

چرا برندگان مالیات نمیدن!!! مالیات چی رو بدن!؟ یه خودرو آشغال که مجبورن بخرن!! آیا مردم مقصر هست که قیمت خودرو در بازار و کارخانه متفاوته؟ اینو مینوشتی که چرا بایست خودروی که در بازار جهانی قیمتش مشخصه چند برابر به مردم بفروشن؟؟ و صدها سوال دیگر...

سعید
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

بابا یه طرحی هست که ملت ماشینو ارزونتر از بازار بخرن حالا ملت میخرن به با قولنامه میفروشن به اینو اون پس ماهم مقصریم برادر

شهروند مستضعف
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

ساده انگاری و خوش باوری است اگر این نگاه و نظریه عجیب شما را به حساب دلسوزیتان برای ایجادعدالت اجتماعی و عدم تبعیض در جامعه بگذاریم!!! شما قصعا جزو ان دسته از اشخاصی هستید که از این طرح ضرر و زیان مالی سنگینی دیده اید و حلوی رانت و دلالی های خودرویی تان گرفته شده . والا خوب میدانید اینکه مسولان کفایت لازم برای کنترل قبمت بازار را ندارتد ،ربطی به سود بی دردسر و یا معاف ازمالیات !!!!!برندگان ندارد . خدا کند قیت بازار و کارخانه یکسان باشد

حمید رضا
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

نمایندگان به جای این که بفکر مردم باشن دارن به ضرر مردم کار میکنن چرا جلو گرونی رو نمیگیرید اگه خودرو گرون نشه و ثابت باشه و قیمت کارخانه و بازار یکی باشه دیگع این همه مشکل نداریم واقعا متاسفم برای مردم اینطور سرنوشتمون رو سپردیم دست همچین نماینده ها

Hang Mohamdi
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

ملتو بد بخت کردن میخوان مالیاتم بگیرن

کامران رحیمی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

. از کدوم سود حرف میزنی وقتی من سمندی که باید 30میلیون میخریدم رو با التماس 93600000تومان اونم قرعه کشی میخام بخرم؟؟؟ این لگن رو کجای دنیا به این قیمت می‌خرن؟ اینکه توی بازار این لگن 210 میلیون گرونتره سود بشمار نمیاد ... عوض درست کردن این شرایط شما بفکر گرفتن مالیات از ملت هستی؟

عبدالله صیاد
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

کدام سود این خودروها سندش در رهنه واین افراد 4 ساله که ماشین نخریدن وخودم الان دو بار ه ثبت نام کردم هنوز اسمم در نیومده حالا اگر شما توان خرید از بازار آزاد داری همه ندارن..

ارمان
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سود و مالیات رو بدید نمایندگان مجلس بخورند که سمند سودن هم کم هست براشون یا فرزند وزرا به الاخره خرج داره کانادا رفتن

شهریار
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

انگار خیال کردی قیمت واقعی خودرو همون قیمت بازار هستش، نه عزیز من با این سیاست های چرند که همه چی رو دو نرخی کردن . چرا جای این نمیگی که قیمت خودرو در بازار باید بیاد پایین؟

سعید احمدی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

تبعیض و بی عدالتی همونجایی هست که خودرو ۳۲ملیونی را دارین۹۶ملیون بفروش میرسونین .اونفدر دولت بی کفایت بود نتونست جلوگرانی را بگیره .این بی عدالتی هست

مهدی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

آیا اگه همین ماشین رو بنرخی که شما فرمودید بدن عدالت برقرار شده؟ آیا به این فکر کردی که ممکنه تو این برندگان تک و توکی مستحق برنده بشن و به آرزو شون برسن؟ آیا مگر شرط شرکت در قرعه کشی نداشتن خوردو و پلاک نیست؟؟ آیا فکر نمیکنی که ما به این فکر کنیم که شما مزدور کارخونه هستی و داری اینجوری جو رو بنفعشون متشنج می‌کنی؟

خ
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

یه مشت بدبخت که ماشین ندارن مالیت بدن اون‌وقت تو مطب ها پول نقد میگیرن که درامدشون معلوم نشه این تبعیض نیست؟

م مم
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

چی شده الان یادتون افتاده اینا رو بگید

محمد حسینی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

کدوم بی عدالتی اینکه خودرو رو تقریبا به قیمت واقعیش (تقریبا) برنده ها میخرند؟ یا اینکه عدالت نیست به قید قرعه هر کی برنده شد شامل این مزیت بشه؟ باز این روش جدید یک قدم به جلو هستش قبلا که فقط یه عده خواص ماشین هارو میتونستن بخرن! الان در حق اونها تبعیض قائل شدن و اونها خیلی ناراحت هستند و به دنبال افرادی که تیتر بزنند ای تبعیض شده

محمد محمد
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

چرا الکی وسط این دعوا نرخ تعیین میکنین...کجا پژو پارس ۱۹۰ تومن سود داره...یه سالم که حق فروش نداریم...ما هایی که ماشین خریدن برامون شده غصه پس چی باید بگیم...ایشالله که بیاد پایین کارخونش گرونتر بشه از بازار...اصلا صفرش رو کسی توان داره با اون قیمتها بخره...

مجید خراسانی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

آقاینویسنده ، اتفاقا اکثر ثبت نام کنندگان مصرف کننده خودرو هستند نه دلال ها درضمن دولت اینجوری خدمات بده بهتر از اینه که یه تعداد سرمایه دار برن بخرن و بخورن . نکنه شما دوست داشتید همه ی ماشینها را در اختیار شما بگذارند و در بازار آزاد بفروشید و فرداش هم در کانادا به ریش مردم ایران قاه قاه بخندی ؟! اتفاقا قوانینی که ایران خودرو و سایپا گذاشتند ، برای اولین بار در ۴۰ سال اخیر واقعا قوانین درست بجایی بوده قوانین : ۱) کسی میتونه ثبت نام کنه که ماشین نداشته باشه ۲) گواهینامه داشته باشه ۳) در ۴۸ ماه اخیر از این دو شرکت خرید نداشته باشند ۴) بالای ۱۸ سال باشه . این کار بسیار بجا و درست هست . این همه سرمایه دار داریم که در عرض شب تا صبح ثروت شون ده ها برابر میشه . به نظر شما عیب داره شخصی که ماشین نداره و تا بحال از شرکتهای خودرو ساز ایرانی ماشین نخریده و کاملا فقیره و در قرعه کشی برنده بشه و در یک شب ۲۰۰ میلیون به حسابش بره و سود کنه ؟!!!!!!! بله . شما مخالف هستید که یک فقیر یک شبه ۲۰۰ میلیون سود کنه . به نظر شما فقیر باید فقیر بمونه و ثروتمند باید ثروتمندتر . ا.

بی خبر
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

نویسنده محترم(!) مقاله را با یک سوال به پایان رسانده اند اما پاسخ: سیاستگذار با این اقدام ضمن کمک به تعدادی مصرف کننده واقعی می خواهد کمی از التهاب بازار که کار یک مشت دلال...است کم کند.پس تبعیضی در کار نیست. حالا یک سوال هم من دارم: آن روزهایی که با رابطه و بی عدالتی همین خودروها تحویل از ما بهتران می شد و همانروز نقد میشد آقای نویسنده چرا وقت نوشتن اینگونه مقالات را نداشتند آیا ایشان نگرانند که با نگرفتن مالیات قیمت های نجومی خودرو بشکند؟

نوید
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

نمایندگان بجای اعتراض به گرونی خودرو و سود کلان خودروسازها، نگران چندرغاز سود کلا چندهزار ایرانی ان

اصغر خسروی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

این نتیجه سو مدیریت یکسری ادم بی کفایت هست نه شانس یکسری انسان بدبخت

ناآشنا ناآشنا
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

خوب اولا به همین‌نمایندگان بفهمونید که اون دنا پلاس هایه زبون بسته ای که همینجوری بدون قرعه کشی با کلی تخفیف تقدیمشون میکردن اون نمونه بارزی از بی عدالتی و تبعیض نیست به نظر شما.ثانیا مشگل مردم نیست که قیمت بازار ماشین دو سه برابر کارخونه است نمیتونن قیمتارو کنترل کنند و بیارن پایین.آشیه که خود دولت سر سفره مردم گذاشته وگرنه با این شرایط هیچکی رازی نیست

حامد ن
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام اینا که برنده میشن سود نمیکنن اونا یه ماشینی میخوان که زندگیشونو بگذرونن اینکه یه جنس قیمتش تو کشوری که زندگی میکنیم درست نیست به برندگان هیچ ربطی نداره خواهشا شما کاسه داغ تر از اش نشین!!

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها